Škoda Yeti

Škoda Yeti | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Frankfurt: Ve znamení duelů, Číny a plážového yetiho

  • 19
Poslední letošní příležitost vidět všechno důležité, co se v automobilovém světě právě děje, přinesl frankfurtský autosalon. Každá z více než padesáti novinek se dočkala svých pěti minut slávy. V osmi halách se ve světlech reflektorů hřály novinky pro všechny kategorie.

PŘÍLOHA AUTOSALON FRANKFURT

Předstvila se auta levná (Chevrolet Aveo), ale i nejdražší (nový Mercedes třídy S).

Ty nejrychlejší reprezentoval černočerný šestimetrový přízrak jménem Maybach Exelero, který umí uhánět téměř 351 kilometrů v hodině.

Velkou premiéru malého auta připravila Toyota a představila druhou generaci yarise.

Slavnostní premiéru velkého auta si odbyla Kia s novým magentisem. Auta pro radost zastupovalo třeba nové kupé kabrio Volvo C70.

Škoda se neztratí
České návštěvníky, a nejen je, zajímal samozřejmě stánek škodovky. Právě mladoboleslavská automobilka autosalon zahájila představením své novinky, kterou byla nejrychlejší škoda všech dob.

Octavia RS druhé generace se uvedla jako hatchback i combi, k prvním zákazníkům dorazí koncem roku za ceny od 754 900 korun (za kombíka si v autosalonu připočtou 40 tisíc navíc).

Škodovka také představila první studii letošního frankfurtského autosalonu. Horal jménem Yeti sestoupil z himalájských údolí, odložil druhý pár dveří a střechu, oblékl veselý oranžový lak a naznačil, co designéři škodovky zamýšlejí do dalších let ...VÍCE

Čína se p/blíží
Ve zhýčkanem, ale i šetřivém evropském zákazníkovi vidí budoucnost také automobilky ze země vycházejícího slunce. Na autosalonu měly zastoupení hned tři čínští výrobci.

Zástupce nejambicióznější z nich prohlásil, že auta vyráběná pod značkou Geely začnou nabízet do tří let i Evropanům. Proniknot na starý kontinent chtějí přes Bulharsko, Polsko a možná i Českou kotlinu ...VÍCE

Na život a na smrt
Německý autosalon se samozřejmě nesl ve jménu soubojů odvěkých rivalů domácího automobilového průmyslu. Současne se tak prezentovaly nové kabriolety (VW Eos versus Opel Astra kupé-kabrio) ale také sporťáky (Porsche Cayman proti BMW Z4 Coupé). Souboj svedl také francouzský Renault a italský Fiat: válka dvou pravděpodobně nejhezčích aut své kategorie - Fiatu Grande Punto a Renaultu Clio III právě začíná. A vítěz není rozhodně jistý.

Co do nádrže?
Velké téma letošního autosalonu byla vysoká cena pohonných hmot. Velké automobilky tento problém řesí vesměs konvenčně - snižováním spořeby. Renault tak představil úsporný diesel pro Dacii Logan. K tradičním experimentátorům s vodíkovým pohonem: Hondě, Toyotě, BMW se přidalo i německé Audi s vodíkovým prototypem své SUV-novinky Q7 a k údivu všech i ruská Lada. Nechyběly ani kuriozity, protentokrát vynálezce nabízející přestavbu dieselového motoru na gurmána, který raději salátový olej ...VÍCE

Kdo si hraje nezlobí
A samozřejmě nemohlo chybět koření všech autosalonů, kvůli kterému na ně stojí za to zavítat - koncepty. Francouzi šli na věc ze dvou různých konců a došli k podobnému cíli: Citroën přivezl kupé-MPV C-SportLunge, Renault zase SUV-MPV jménem egeus. Podobně dopadl pokus Opelu pojmenovaný Antara, který má ukázat tvary budoucí frontery.

Ford naznačil se studií iosis, jak budou vypadat evropské fordy blízké budoucnosti. Jeep přivezl bratry do terénu Compass a Patriot. Mazda se pochlubila pohledným malým hatchbackem sassou, Mitsubishi agresivním autem pro rodinu jménem Sportback a Mini zase bílým vyšperkovaným kombíkem.

Na stánku Peugeotu byly vidět ty nejavantgardnější autosalonové kousky. Pojizdný válcový skleník Moovie a nabroušený potomek bájného Velorexu jménem 20cup.

Ufo, které ovšem vyráží do světa, přivezla Honda. Je těžké uvěřit, že něco tak nekonvenčního jako nový civic zamíří začátkem příštího roku do provozu.

Kosmetika
Nesměly chybět ani faceliftované modely. Novou tvář tak dostaly Hyundai Getz, Subaru Forester, Ford Fiesta a například i Opely Vectra a Signum.

Za dva roky nashledanou
Frankfurt nad Mohanem se o pořádání autosalonu dělí s Paříží. Příští rok je tedy na řadě město pod Eiffelovkou, do Frankfurtu automobilový cirkus znovu zavítá až v roce 2007.

PŘÍLOHA AUTOSALON FRANKFURT

,