Frankfurtská autoshow: to jsou i tajnosti a konspirace

  • 2
Ford oznámil frankfurtské představení studie Visos, ale uveřejnil pouze siluetu vozu. Kia prozradila o novém miniautomobilu téměř vše - až na jméno. Některé automobilky dokonce dokázaly utajit celé koncepty vozů. Co tedy odtajnil frankfurtský autosalon?

Automobilky již před zahájením frankfurtského autosalonu informovaly o chystaných novinkách, některé více, jiné méně a do poslední chvíle tak utajovaly některé informace o svých vozech.

Kia už má jméno
O chystaném útoku korejské automobilky Kia v segmentu nejmenších vozů jsme už informovali. Že se jedná o designérsky zdařilý automobil není pochyb. Jeho devizou bude jistě příznivá cena a nízká spotřeba pohonných hmot.

Výrobce však do poslední chvíle tajil jméno své novinky, a tak si všichni museli počkat až na zahájení frankfurtského autosalonu. Do boje o přízeň zákazníků tak startuje Kia Picanto, která bude konkurovat například vozům Daewoo Matiz, Fiat Panda nebo Nissan Micra.

Ford Visos už není jen siluetou
Příznivci značky Ford už znají "tvář" studie Visos. Automobil byl poprvé představen novinářům v den zahájení frankfurtského autosalonu a jeho fotografie ihned oblétly svět.

Na kolik přijde C-Max?
O Focusu C-MAX se toho už napsalo hodně. Automobilka slibovala vůz, který zatopí konkurenci nejen kvalitou, ale i cenou. Tu však prozradila až ve Frankfurtu. Základní provedení c-maxu přijde českého zákazníka na 519 900 Kč, a to je cena více než konkurenceschopná.

Tajnůstkáři od Jaguaru
Automobilka Jaguar utajila svou designérskou studii až do zahájení autosalonu. O existenci Jaguaru R-D6 se dozvěděl svět až v první den výstavy prostřednictvím novinářů, kteří nebyli překvapeni o nic méně než motoristická veřejnost.

Alfa Romeo pro jistotu utajila vše
Italská designérská škola je známá po celém světě. Tvůrci aut z jihu Evropy dali tvář již mnoha modelům, které se těší velkému zájmu automobilových nadšenců. Nejinak tomu bylo i v případě studie, kterou automobilka Alfa Romeo pečlivě střežila až do prvního dne autoshow. Za velkého zájmu žurnalistů z celého světa, tak byla představena Alfa Romeo 8c Competizione.

Další tajnosti - projekty Opelu a Mercedesu
Stejně dobře jako Jaguar a Alfa Romeo si vedl i Opel a Mercedes. Opel svou studii pětidveřové limuzíny představil o den dříve než jeho konkurence. Vůz, připomínající díky ukrytým zadním bočním dveřím velké kupé, dostal jméno Insignia.

Mercedes upoutal již před zahájením autosalonu pozornost na model SLR McLaren, avšak ve Frankfurtu představil i koncept Vision CLS. Zástupci automobilky bedlivě sledovali reakce veřejnosti na tuto studii. Na základě výsledku pak pánové z vedení automobilky rozhodnou o jejím osudu.

Jako u každého automobilu, i u C-Maxu je základním ochranným prvkem pevný skelet karoserie.

Pětidveřový "prcek" od Kie, jehož jméno automobilka prozradí až ve Frankfurtu, by mohl zaujmout příznivou cenou a pohlednou tváří.

Design vozu se má přiblížít chutím evropských zákazníků.

Automobilka bude motoristickou veřejnost napínat až do 12:30h dne 9. září, kdy se dozví příjmení nového automobilu.

Sportovní kupé je 4,28 metru dlouhé, do šířky má 1,9 metru, výška 1,25 metru pak akorát postačuje pro "ulehnutí" za volant. Rozvor pak činí 2,6 metru.

Ani po technické stránce 8C Competizione nezklame: poháněná zadní náprava zaručí dokonalý řidičský zážitek. Manální šestistupňová převodovka je umístěna před zadní nápravu, zatímco motor "se usadil" vpředu.

"Svaly" karoserie si dokonale rozumí s červenou barvou, do které se studie oblékla.

Sportovnímu vzezření napomáhají ohromná dvacetipalcová kola (245/40 vpředu a 275/35 vzadu).

Alfa však nevzbuzuje respekt mohutností, či agresivním vzezřením, krásný vůz si vystačí s charizmatem.

Ani po technické stránce 8C Competizione nezklame: poháněná zadní náprava zaručí dokonalý řidičský zážitek. Manální šestistupňová převodovka je umístěna před zadní nápravu, zatímco motor "se usadil" vpředu.

Vůz okolo sebe na stánku Alfy šíří auru dokonalosti a nedotknutelosti.

Přístup dovnitř zajišťují dvoje dveře na každě straně vozu, které se otevírají proti sobě po vzoru Mazdy RX-8.

Dieselová šelma R-D6

Jaguar R-D6 je 4 320 mm dlouhý (o 342 mm kratší než nejmenší Jaguar X-type). Rozvor pak činí 2 840 mm.

Z hliníku není jen karoserie, ale i právě pro tento model zkonstruovaná, jedenadvacetipalcová kola.

Kapličce před řidičem vévodí otáčkoměr umístěný uprostřed, tachometr je menší a je umístěný vpravo.

Na ráfcích jsou pak obuty nízkoprofilové "Pirellky" o rozměrech 255/30 R21 vpředu a 275/30 R21 vzadu.

Mercedes CLS Vision je povedenou syntézou elegance a dynamiky.

Za pozornost stojí nekonvenční řešení, ať už jde o "rychlé" linie boků, naznačené výraznými prolisy, či bezrámová okna dveří.

Vision CLS poskytne kromě, na Mercedes až nečekaně dynamických a mladistvých linií, pohodlí a luxus, který je pro značku více než samozřejmý.

Pod kapotou se ukrývá šestiválcový dieselový agregát biturbo poskytující řidiči výkon 195 kW (262 koní).

Uprostřed středového panelu trůní navigační systém.

Ve Frankfurtu byl vystaven řez vozem Ford Focus C-MAX.

O konceptu Visos se říká, že by mohl jít do výroby pod zavedeným jménem Capri.

Studií Visos chce automobilka především ověřit reakce potenciálních zákazníků na další vývoj stylistického trendu "New Edge".

Visos je třídveřový čtyřmístný sportovní automobil luxusní kategorie.

Tvůrci Fordu Visos se v řadě karosářských detailů nechali inspirovat některými výjimečnými modely z bohaté historie této značky.