Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Frontera budoucnosti: Terénní kupé Opel Antara GTC

  17:44aktualizováno  17:44
Čistokrevný crossover - auto jedoucí napříč konvencemi zažitými segmenty - přivezl na autosalon do Frankfurtu Opel. Mohutné kupé, posazené na vysokém podvozku, chce co nejrychleji dojet po asfaltovém koberci silnice do přírody, a tam si užívat nezpevněných povrchů cest a cestiček.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Obrovská studie ani moc Opel nepřipomíná.

Na karoserii marně hledáme designérský prvek vlastní produkčním modelům automobilky z Rüsselheimu.

Neoficiální zdroje ovšem mluví o tom, že nějak takhle by měl vypadat nástupce Opelu Frontera, který bude pravděpodobně představen na příštím autosalonu v Ženevě.

Nová Frontera se bude vyrábět na koncernové platformě GM v jihokorejských továrnách Daewoo.

Trochu kupé a trochu SUV jménem Antara je dlouhé 453 centimetrů, do šířky má bez tří centimetrů dva metry, na výšku 164 centimetrů. Opel do přírody obléká zelenou barvu. Z profilu připomíná šelmu připravenou k útoku. Boky karoserie člení několik výrazných prolisů a mohutné lemy blatníků objímající obrovská kola.

Antara má tři dveře. Ty, kterými nastupují cestující, nemají rámy oken, zadní určené k uložení  nákladu se otevírají netradičním způsobem směrem nahoru a vpřed.

Nechybí nezbytné šperky, kterými autosalonoví parádnící zvyšují svůj sex-appeal: chrom,  hliník, ušlechtilé dřevo, LED diody ve světlech nebo obrovská litá kola.

Antara ale není jen naleštěná studie, která potřebuje sílu lidských paží, aby na točnu na frankfurtském autosalonu vůbec dojela.

Pod kapotou dříme čtyřsetnewtonmetrový dieselový čtyřválec CDTi dopovaný dvěma turbodmychadly. Twin-turbo diesel nabízející maximálních 212 koní (156 kW) výkonu spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou. Počítače vývojového centra Opelu spočítaly, že by Antara zvládla uhánět až 210kilometrovou rychlostí a z nuly na stovku by se rozjela za 8,3 sekundy.

Interiér Antary patří k tomu nejlepšímu, co bylo na autosalonu ve Frankfurtu mezi studiemi vidět. Ve světle krémové a hnědé kůži se skví hliníkové detaily nasvícené měkkým modrým světlem. Nechybí dostatečně futuristická přístrojová deska a volant s překvapivě malým průměrem.

Každý ze čtyř cestujících najde uvnitř své vlastní sedadlo. Zadní dvojici křesel lze sklopit, a vytvořit tak rovný ložný prostor, který zvětší objem kufru. Zmáčknutím jediného knoflíku je také možné sedadla posunovat, a usnadňovat tak nástup a výstup cestujícím na zadních sedadlech. 

Umírněnějšího potomka Antary by měli řidiči potkávat na silnicích od konce roku 2006.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Opel Antara

Opel Antara

Opel Antara

Opel Antara

Opel Antara

Opel Antara

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.