Frontera budoucnosti: Terénní kupé Opel Antara GTC

  • 19
Čistokrevný crossover - auto jedoucí napříč konvencemi zažitými segmenty - přivezl na autosalon do Frankfurtu Opel. Mohutné kupé, posazené na vysokém podvozku, chce co nejrychleji dojet po asfaltovém koberci silnice do přírody, a tam si užívat nezpevněných povrchů cest a cestiček.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Obrovská studie ani moc Opel nepřipomíná.

Na karoserii marně hledáme designérský prvek vlastní produkčním modelům automobilky z Rüsselheimu.

Neoficiální zdroje ovšem mluví o tom, že nějak takhle by měl vypadat nástupce Opelu Frontera, který bude pravděpodobně představen na příštím autosalonu v Ženevě.

Nová Frontera se bude vyrábět na koncernové platformě GM v jihokorejských továrnách Daewoo.

Trochu kupé a trochu SUV jménem Antara je dlouhé 453 centimetrů, do šířky má bez tří centimetrů dva metry, na výšku 164 centimetrů. Opel do přírody obléká zelenou barvu. Z profilu připomíná šelmu připravenou k útoku. Boky karoserie člení několik výrazných prolisů a mohutné lemy blatníků objímající obrovská kola.

Antara má tři dveře. Ty, kterými nastupují cestující, nemají rámy oken, zadní určené k uložení  nákladu se otevírají netradičním způsobem směrem nahoru a vpřed.

Nechybí nezbytné šperky, kterými autosalonoví parádnící zvyšují svůj sex-appeal: chrom,  hliník, ušlechtilé dřevo, LED diody ve světlech nebo obrovská litá kola.

Antara ale není jen naleštěná studie, která potřebuje sílu lidských paží, aby na točnu na frankfurtském autosalonu vůbec dojela.

Pod kapotou dříme čtyřsetnewtonmetrový dieselový čtyřválec CDTi dopovaný dvěma turbodmychadly. Twin-turbo diesel nabízející maximálních 212 koní (156 kW) výkonu spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou. Počítače vývojového centra Opelu spočítaly, že by Antara zvládla uhánět až 210kilometrovou rychlostí a z nuly na stovku by se rozjela za 8,3 sekundy.

Interiér Antary patří k tomu nejlepšímu, co bylo na autosalonu ve Frankfurtu mezi studiemi vidět. Ve světle krémové a hnědé kůži se skví hliníkové detaily nasvícené měkkým modrým světlem. Nechybí dostatečně futuristická přístrojová deska a volant s překvapivě malým průměrem.

Každý ze čtyř cestujících najde uvnitř své vlastní sedadlo. Zadní dvojici křesel lze sklopit, a vytvořit tak rovný ložný prostor, který zvětší objem kufru. Zmáčknutím jediného knoflíku je také možné sedadla posunovat, a usnadňovat tak nástup a výstup cestujícím na zadních sedadlech. 

Umírněnějšího potomka Antary by měli řidiči potkávat na silnicích od konce roku 2006.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Opel Antara

Opel Antara

Opel Antara

Opel Antara

Opel Antara

Opel Antara