Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fusion - auto do města

  9:48aktualizováno  9:48
Horká novinka od Fordu, která si přece jen našla prázdné místo v segmentu malých vozů. S využitím platformy nové Fiesty a velké dávky invence u Fordu "vymysleli" novou kategorii automobilů - městský terénní vůz, nebo chcete-li, podle Fordu UAV - urban activity vehicle.
Zapojte se do zajímavé diskuse na konci článku!
Nezapomeňte na bohatou fotogalerii!

Ve Fusionu se tak spojují kvality SUV vozů s městskými "bonbónky" určenými převážně pro ženy, na druhé straně pak můžeme u Fusionu vypozorovat znaky velmi, ale opravdou velmi lehkého "teréňáku" (např. větší světlá výška oproti ostatním městským přibližovadlům, nebo robustnější provedení interiéru za použití trvanlivějších a odolnějších materiálů). Je tedy určitě škoda, že Ford prozatím neuvažuje o verzi 4x4 (-alespoň dle informací českého zastoupení).

Může se hodit

Internetová nabídka nových i ojetých vozů Ford Fusion         Vyberte si vůz on-line! www.automodul.cz

Při pohledu zvenčí nám nezbývá než vyseknou designérům hlubokou poklonu - přitažlivý vzhled s durazem na robustnost, zdůrazňující předurčení k prodírání se městskou džunglí. Zvýšený podvozek využívající podvozkové platformy sestřičky Fiesty, "povytažené" blatníky a sériově montovaná patnáctipalcová kola, jsou dobrým předpokladem pro "Pražské" zacházení. "Čumák" poukazuje na zbratřenost s o 10cm menší Fiestou, mohutný nárazníkem nám však říká, že není pouhou variantou "křehčí" sestřičky.

Z profilu nám Fusion připomíná nedorostlé MPVéčko, jeho vzhled však mírně kazí zpětná zrcátka, kde je snaha o bytelnost dovedena do extrému. Jednoznačně nejpovedenější partií, na už beztak téměř dokonalém Fusionu, je zadní část, kterou rámují vysoko umístěné světlomety integrované do zadních sloupků. Více se však o ladných tvarech a přitažlivých křivkách Fusionu dozvíte v naší fotogalerii.
Uvnitř Fusion už takové nadšení nevyvolává. Vpředu mají sice řidič i spolujezdec místa dostatek, krátké sedáky příliš měkkých středních částí sedaček však na příliš dlouhé cestování nejsou.

Volba tvrdších plastů je u takto zaměřeného auta pochopitelná, v kombinaci s vrzajícími sedačkami a někdy až přespříliš dimenzovanými kovovými prvky (kolejnice předních sedaček, panty sklápění zadní lavice) však interiéru ubírají na útulnosti. Obytný prostor je dobře odhlučněn, při rychlejší jízdě však do interiéru proniká vyšší aerodynamický hluk, zapřičiněný mj. vyšší stavbou vozu a dle našeho mínění i již zmiňovanými zrcátky. Pro vyprázdnění přeplněných kapes nalezneme po celém interiéru dostatek odkládacích prostor, praktická je i schránka ukrytá pod sedadlem spolujezdce, přístupná však pouze po vyklopení sedáku - potřebujeme-li cokoliv právě z této schránky, spolujezdec nám jaksi překáží. Vzhůru výklopné dveře zavazadelníku, ovládané z místa řidiče, ukryjí při nakládání objemného zavazadla před deštěm průměrně rostlého člověka. Hranu zavazadlového prostoru, která by Vám znepřijemňovala nakládání sporáku, nákupu, psa ..... zde nenajdete. Po po otevření 337 litrů velkého zavazadelníku na vás čeká prostě a jednoduše absolutně rovná plocha. Zavazadlový prostor můžete též zvětšit sklopením opěradel jak zadních sedadel, tak sedačky spolujezdce - v tomto případě můžete uvnitř převážet např. i lyže až do délky cca 230cm. 

S Fusionem jsme najezdili asi 600 km převážně po dálnicích a horských serpentinách. Ve měste (- pro které je určen především) jsme tu čest příliš neměli. I v extrémních podmínkách se vůz chová klidně a díky vyššímu posezu má řidič přehled o dění okolo Fusionu. Již ve standartní výbavě kůží obšitý, výškově nastavitelný volant dobře padne do ruky. V kombinaci s bezchybnou 5-ti stupňovou manuální převodovku dává řidiči pocit jistoty, otáčkoměr, který má Fusion  v základní výbavě, je také vítaným pomocníkem a o dobře dosažitelných a logicky uspořádaných ovladačích snad ani netřeba mluvit.  O bezpečnost cestujících se starají tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech ve spolupraci s dvoustupňovýmí čelními airbag v základní výbavě. Za příplatek se můžete cítit bezpečněji s bočními a hlavovými airbagy.

Pohonné jednotky, které Ford do Fusionu montuje, mají dosti rozdílné charakteristiky. Jde o dva benzinové motory 1,4 a 1,6l a jeden naftový 1,4 TDCi. Nejrozpornější reakce při novinářské prezentaci vyvolal právě motor 1,4TDCi Duratorq kde se jako účinný rozsah otáček ukázalo dosti malé rozmezí cca 2000 - 3500ot/min. Pro jízdy po městě na 1-3převodový stupeň je tento motor konkurenceschopný, při vyšších rychlostech se však jaksi nedostává výkonu. Rozjezdy do kopce s plně naloženým Fusionem, tak mohou být docela "dramatické". 200kg navíc, které Fusion přibral oproti Fiestě je v tomto případě znát, proto by rozhodně motoru TDCi prospělo, kdyby též přibral - co do objemu. - Naftová verze je tedy spíš volbou pro nespěchající řidiče, cestující především po městě - Ford se jim za to odvděčí průměrnou spotřebou 4,4l/100km (dle výrobce). Druhý z motorů, který jsme měli možnost vyzkoušet, byl benzínový Duratec 1,6 16V. 74kW, 146Nm které motor nabízí dokáže Fusion dokonale využít. V městském provozu nás díky dostatečnému výkonu vyvezl kam jsme potřebovali (s rozumnou spotřebou) a na dálnici pelášil a nic nedaroval ani větším a silnějším vozům. S takto vybaveným Fusionem se nemusíte bát vyrazit na delší cesty, v tomto případě jej nerozhodí doslova jakákoliv situace - ať se jedná o jízdu po polní cestě, či předjíždění kamionu v dalničním stoupání.

Na závěr se ještě několik technických dat. Délka: 4020mm, šířka: 1708mm, výška: 1503mm, objem palivové nádrže: 45l. Přední náprava: MCPherson s pomocným rámem, zadní náprava: vlečná ramena, elektrická výzbroj: sběrnice CAN-Bus. Hnaná náprava: POUZE!!!! přední. Brzdy: vpředu kotoučové 258x22mm, zadní bubnové 203x36mm, pneu: 195/60/R15.

motor 1399ccm TDCi Duratorq 1388ccm 16V Duratec 1596ccm 16V Duratec
vrtání x zdvih 73,7 x 82,0 mm 76,0 x 76,5 mm 79,0 x 81,4 mm
výkon (k/kW) 68/50 při 4000 ot. 80/58 při 5700 ot. 100/74 při 6000 ot
točivý moment 160 Nm při 1750 ot. 124 Nm při 3500 ot. 146 Nm při 4000 ot
max. rychlost 158 km/h 163 km/h 178 km/h,
zrychlení 0-100 15,5 13,7 10,9
kombinovaná spotřeba 4,4 l/100km 6,5 l/100km 6,6 l/100km
emise: 119 g/km 156 g/km 158 g/km
dojezd na plnou nádrž 1023 km 700 km 681 km
cena (Ambiente/Trend) 429.900/464.900 379.900/414.900 -/440.900

Na Českém trh bude Ford Fusion oficiálně uveden začátkem příštího roku, když však svého Ford dealera požádáte, je výhradní dovozce schopen Vám Fusiona dodat pod vánoční stromeček. V nabídce bude ve dvou verzích: Ambiente a Trend.

A na závěr námět k diskuzi: všechny testovací Fusiony, které dovozce poskytl k testování, byly vybaveny vyhříváním předního skla. Dle mého mínění však vlákna vlepená mezi vrstvené přední sklo byla příliš viditelná a působila dosti rušivě. Především při řízení za deště, či v mlze - čehož jsme si při testování užili víc než dost, byla tato výbava spíše přítěží. Pro řidiče se slabším zrakem pak může být neřešitelný problém, přes tuto síť na předním skle, zaostřit na vozovku.
frantisek.dvorak@idnes.cz.
Napište nám, co si o tomto řešení vyhřívání předního skla myslíte, jaké máte s podobnými systémy zkušenosti. Jsou-li vůbec naše úvahy na toto téma odůvodněné, a  v neposlední řadě co na to říkají naše homologační předpisy.
Těšíme se na vaše názory a připomínky. Pište do diskuze za článkem, případně na email:
              





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.