Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fusion: městský vůz pro aktivní

  16:37aktualizováno  16:37
Redakčním testem prošel Ford Fusion, který výrobce označuje jako UAV (Urban Activity Vehicle), tedy městský vůz pro všestranné využití. Zaujal vnitřním prostorem a jízdními vlastnostmi, jeho největším záporem je cena.

Ford Fusion je postaven na podvozku malé fiesty. Je však o 10 cm delší, o 2,5 cm širší a především o devět cm vyšší. Malý automobil tak působí poměrně mohutně a zároveň nabídne více vnitřního prostoru. Zásluhu na tom mají i velké přední světlomety, masivní nárazník a výrazné lemy blatníků.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Ford Fusion můžete koupit na www.automodul.cz

Zadní části vozu dominují sdružené svítilny umístěné v C (třetích) sloupcích karoserie a rozměrné páté dveře zasahující hluboko do nárazníku.

Výsledkem je dobrý a pohodlný přístup do nákladového prostoru, což značně ulehčuje manipulaci se zavazadly. V základním provedení nabídne zavazadelník objem 337 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1175 litrů.

Výhodou je možnost sklopení předního sedadla spolujezdce, tím vznikne prostor pro přepravu dlouhých předmětů.

Samotný interiér působí nečekaně prostorně, cestující mají dostatek prostoru nad hlavou a díky větší výšce vozu i velmi dobrý rozhled. To ocení především řidič, který má výborný rozhled do všech stran.

Test Fordu Fiesta čtěte ZDE

Přehlednou přístrojovou desku trochu "sráží" mohutný středový panel, který může některým řidičům překážet v oblasti pravého kolene. Záleží na nastavení řidičova sedadla a tedy i na výšce samotného řidiče.

Sedadla pocházející z fiesty by rozhodně zasloužila lepší tvarování a prodloužení poměrně krátkého sedáku. Verze + nabízí oproti standardnímu fusionu navíc například pasivní chladící box, který je přenosný a lze jej snadno instalovat do středu zadního sedadla na místo prostředního pasažéra. Vůz se tak promění z pětisedadlového na čtyřsedadlový.

Pohonnou jednotkou testovaného vozu je zážehová šestnáctistovka, kterou jsme již testovali v modelu fiesta. Motor o výkonu 74 kW (100 k) uděluje automobilu dobrou dynamiku. Při jízdě v městském provozu si řekne o 9 litrů benzinu na 100 kilometrů jízdy, v kombinovaném provozu spotřebuje 6,6 l/100 km, na mimoměstské jízdy mu postačí 5,3 litru naturalu.

Fusion není jen auto do města, jeho živý motor v kombinaci s manuální převodovkou a dobře odladěným podvozkem dovoluje vychutnat i sportovní jízdu po klikatých silničkách. Řazení jednotlivých rychlostních stupňů je přesné, což umožňuje jejich rychlou změnu. Tvrdší nastavení podvozku zaručuje malý náklon karoserie při ostřejším průjezdu zatáčkou, neubírá ale nic na pohodlí pasažérů při přejezdu běžných nerovností.

Velký test Fordu Fusion najdete ZDE

Pětidveřový Ford Fusion+ je možné pořídit za cenu 470 900 Kč. Ze základní výbavy jmenujme například spodní ochranný systém po celém obvodu karoserie, ráfky z lehkých slitin, zatmavená okna druhého páru bočních a pátých dveří, přední mlhová světla, posilovač řízení, elektricky ovládaná přední okna nebo kůží potažený volant a hlavici řadicí páky. O bezpečnost cestujících se stará ABS a čelní dvoustupňové airbagy.

Testovaný automobil byl navíc vybaven parkovacím asistentem, rádiopřehrávačem s CD měničem na 6 disků, manuální klimatizací, vyhřívaným čelním sklem a metalickým lakem. Cena fusionu + se tak vyšplhala na  závratných 553 900 Kč, což je vzhledem k tomu, že se jedná o relativně malé auto, opravdu dost.

Ford Fusion výrobce označuje jako UAV (Urban Activity Vehicle), tedy městský vůz pro všestranné využití.

Malý automobil působí poměrně mohutně a zároveň nabídne více vnitřního prostoru.

Ford Fusion je postaven na podvozku malé fiesty. Je však o 10 cm delší, o 2,5 cm širší a především o devět cm vyšší.

Při pohledu z boku zaujmou výrazné lemy blatníků.

Zadní části vozu dominují sdružené svítilny umístěné v C sloupcích karoserie a rozměrné páté dveře zasahující hluboko do nárazníku.

Rozměrné páté dveře zaručují dobrý a pohodlný přístup do nákladového prostoru, což značně ulehčuje manipulaci se zavazadly.

Přehlednou přístrojovou desku trochu sráží její mohutný středový panel, který může některým řidičům překážet v oblasti pravého kolene.

Uprostřed přístrojové desky nalezneme schránku na drobnosti, která doplňuje přihrádku před spolujezdcem. U řadicí páky je umístěn držák nápojů.

Pracoviště řidiče je přehledné, stejně jako přístrojová kaplička.

Sklopením předního sedadla spolujezdce vznikne prostor pro přepravu dlouhých předmětů.

V základním provedení nabídne zavazadelník objem 337 litrů, po sklopením zadních sedadel až 1175 litrů.

Není-li chladící box instalován ve voze, může být uschován v tašce, kterou k němu výrobce dodává.

Pasivní chladící box je přenosný a lze jej snadno instalovat do středu zadního sedadla.

Instalací chladícího boxu získají cestující vzadu i pár přihrádek a držáky nápojů.

Chladící box - plastové přihrádky lze vyjmou a tím otevřít samotný chladící box.

Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 74 kW (100 k) uděluje automobilu dobrou dynamiku.

Autoři:


Nejčtenější



Další z rubriky

Golf do zásuvky nadchne dynamikou i úsporností, na chodce má plašičku

Volkswagen eGolf

Když chce automobilka představit vlastní elektrovůz, má v zásadě dvě možnosti. Buď vyvine úplně nové auto, jako to...

Lekce elektromobility pro začátečníky: sprint ze semaforu a pak nohu z plynu

Kia Soul EV

Šampion ve sprintech ze semaforů, v ulicích Prahy zas tichošlápek - nehlučí, nečmoudí, jen tak nenuceně proplouvá...

Mrazivý řev a rychlost Mustangu Shelby. Zkrotí ho jen zkušení borci

Ford Mustang Shelby GT350

Jméno Shelby GT350 je nesmazatelně zapsáno do automobilové historie. Právě toto provedení Fordu Mustang z roku 1965...

Najdete na iDNES.cz