Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fusion: městský vůz pro aktivní

  16:37aktualizováno  16:37
Redakčním testem prošel Ford Fusion, který výrobce označuje jako UAV (Urban Activity Vehicle), tedy městský vůz pro všestranné využití. Zaujal vnitřním prostorem a jízdními vlastnostmi, jeho největším záporem je cena.

Ford Fusion je postaven na podvozku malé fiesty. Je však o 10 cm delší, o 2,5 cm širší a především o devět cm vyšší. Malý automobil tak působí poměrně mohutně a zároveň nabídne více vnitřního prostoru. Zásluhu na tom mají i velké přední světlomety, masivní nárazník a výrazné lemy blatníků.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Ford Fusion můžete koupit na www.automodul.cz

Zadní části vozu dominují sdružené svítilny umístěné v C (třetích) sloupcích karoserie a rozměrné páté dveře zasahující hluboko do nárazníku.

Výsledkem je dobrý a pohodlný přístup do nákladového prostoru, což značně ulehčuje manipulaci se zavazadly. V základním provedení nabídne zavazadelník objem 337 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1175 litrů.

Výhodou je možnost sklopení předního sedadla spolujezdce, tím vznikne prostor pro přepravu dlouhých předmětů.

Samotný interiér působí nečekaně prostorně, cestující mají dostatek prostoru nad hlavou a díky větší výšce vozu i velmi dobrý rozhled. To ocení především řidič, který má výborný rozhled do všech stran.

Test Fordu Fiesta čtěte ZDE

Přehlednou přístrojovou desku trochu "sráží" mohutný středový panel, který může některým řidičům překážet v oblasti pravého kolene. Záleží na nastavení řidičova sedadla a tedy i na výšce samotného řidiče.

Sedadla pocházející z fiesty by rozhodně zasloužila lepší tvarování a prodloužení poměrně krátkého sedáku. Verze + nabízí oproti standardnímu fusionu navíc například pasivní chladící box, který je přenosný a lze jej snadno instalovat do středu zadního sedadla na místo prostředního pasažéra. Vůz se tak promění z pětisedadlového na čtyřsedadlový.

Pohonnou jednotkou testovaného vozu je zážehová šestnáctistovka, kterou jsme již testovali v modelu fiesta. Motor o výkonu 74 kW (100 k) uděluje automobilu dobrou dynamiku. Při jízdě v městském provozu si řekne o 9 litrů benzinu na 100 kilometrů jízdy, v kombinovaném provozu spotřebuje 6,6 l/100 km, na mimoměstské jízdy mu postačí 5,3 litru naturalu.

Fusion není jen auto do města, jeho živý motor v kombinaci s manuální převodovkou a dobře odladěným podvozkem dovoluje vychutnat i sportovní jízdu po klikatých silničkách. Řazení jednotlivých rychlostních stupňů je přesné, což umožňuje jejich rychlou změnu. Tvrdší nastavení podvozku zaručuje malý náklon karoserie při ostřejším průjezdu zatáčkou, neubírá ale nic na pohodlí pasažérů při přejezdu běžných nerovností.

Velký test Fordu Fusion najdete ZDE

Pětidveřový Ford Fusion+ je možné pořídit za cenu 470 900 Kč. Ze základní výbavy jmenujme například spodní ochranný systém po celém obvodu karoserie, ráfky z lehkých slitin, zatmavená okna druhého páru bočních a pátých dveří, přední mlhová světla, posilovač řízení, elektricky ovládaná přední okna nebo kůží potažený volant a hlavici řadicí páky. O bezpečnost cestujících se stará ABS a čelní dvoustupňové airbagy.

Testovaný automobil byl navíc vybaven parkovacím asistentem, rádiopřehrávačem s CD měničem na 6 disků, manuální klimatizací, vyhřívaným čelním sklem a metalickým lakem. Cena fusionu + se tak vyšplhala na  závratných 553 900 Kč, což je vzhledem k tomu, že se jedná o relativně malé auto, opravdu dost.

Ford Fusion výrobce označuje jako UAV (Urban Activity Vehicle), tedy městský vůz pro všestranné využití.

Malý automobil působí poměrně mohutně a zároveň nabídne více vnitřního prostoru.

Ford Fusion je postaven na podvozku malé fiesty. Je však o 10 cm delší, o 2,5 cm širší a především o devět cm vyšší.

Při pohledu z boku zaujmou výrazné lemy blatníků.

Zadní části vozu dominují sdružené svítilny umístěné v C sloupcích karoserie a rozměrné páté dveře zasahující hluboko do nárazníku.

Rozměrné páté dveře zaručují dobrý a pohodlný přístup do nákladového prostoru, což značně ulehčuje manipulaci se zavazadly.

Přehlednou přístrojovou desku trochu sráží její mohutný středový panel, který může některým řidičům překážet v oblasti pravého kolene.

Uprostřed přístrojové desky nalezneme schránku na drobnosti, která doplňuje přihrádku před spolujezdcem. U řadicí páky je umístěn držák nápojů.

Pracoviště řidiče je přehledné, stejně jako přístrojová kaplička.

Sklopením předního sedadla spolujezdce vznikne prostor pro přepravu dlouhých předmětů.

V základním provedení nabídne zavazadelník objem 337 litrů, po sklopením zadních sedadel až 1175 litrů.

Není-li chladící box instalován ve voze, může být uschován v tašce, kterou k němu výrobce dodává.

Pasivní chladící box je přenosný a lze jej snadno instalovat do středu zadního sedadla.

Instalací chladícího boxu získají cestující vzadu i pár přihrádek a držáky nápojů.

Chladící box - plastové přihrádky lze vyjmou a tím otevřít samotný chladící box.

Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 74 kW (100 k) uděluje automobilu dobrou dynamiku.

Autoři:



Nejčtenější

Svítí vám na palubní desce Aladinova lampa? Okamžitě zastavte

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka

Vyznáte se ve všech kontrolkách, které na vás blikají na palubní desce vašeho vozu? Že ne? Nejste jediní. Pokud vám ale...

Boom značek na přání pominul: jsou drahé a nedají se nahradit

Za tímto autem se vám pojede klidněji. Pokud teda jeho registrační značka na...

Registrační značky na přání mají dva roky. Zatímco v lednu 2016 zažívala auta s originálními nápisy místo změti čísel a...



Prodáváme ojetého exota. Smlouvají i profesionálové z bazaru

Chrysler PT Cruiser

Po telefonu vám slíbí cokoliv, ale když pak přijedete na výkup, je z toho rázem polovina - taková je běžná zkušenost s...

Brexit bude ránou pro autoprůmysl, vše závisí na dohodě o clech

Nissan má obří fabriku v britském Sunderlandu. Právě japonská automobilka...

Za 50 let práce v britském automobilovém průmyslu zažil John Cooper řadu dramatických změn. Žádná však nebyla děsivější...

BMW 7 nastupuje k policii, vyzkoušeli jsme superlimuzínu

BMW M760Li xDrive

Politici, které chrání a vozí policie, přesednou do nových limuzín. Ochranná služba kupuje pět BMW řady 7. Ministerské...

Další z rubriky

Zkusili jsme nové Audi A8, nejchytřejší auto na světě

Audi A8

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky....

Nové Polo v testu: Je tak dobré, že konkuruje Jeho Veličenstvu Golfu

Volkswagen Polo

Polo je (staro)novým idolem kategorie malých vozů – podle nás to nejlepší, co můžete v této třídě koupit. A za slušné...

BMW 7 nastupuje k policii, vyzkoušeli jsme superlimuzínu

BMW M760Li xDrive

Politici, které chrání a vozí policie, přesednou do nových limuzín. Ochranná služba kupuje pět BMW řady 7. Ministerské...

Harley-Davidson FXDF Dyna Fat Bob 1690...
Harley-Davidson FXDF Dyna Fat Bob 1690...

r.v. 2017, naj. 21 503 km, servisní kniha
350 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz