Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fusion: městský vůz pro aktivní

  16:37aktualizováno  16:37
Redakčním testem prošel Ford Fusion, který výrobce označuje jako UAV (Urban Activity Vehicle), tedy městský vůz pro všestranné využití. Zaujal vnitřním prostorem a jízdními vlastnostmi, jeho největším záporem je cena.

Ford Fusion je postaven na podvozku malé fiesty. Je však o 10 cm delší, o 2,5 cm širší a především o devět cm vyšší. Malý automobil tak působí poměrně mohutně a zároveň nabídne více vnitřního prostoru. Zásluhu na tom mají i velké přední světlomety, masivní nárazník a výrazné lemy blatníků.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Ford Fusion můžete koupit na www.automodul.cz

Zadní části vozu dominují sdružené svítilny umístěné v C (třetích) sloupcích karoserie a rozměrné páté dveře zasahující hluboko do nárazníku.

Výsledkem je dobrý a pohodlný přístup do nákladového prostoru, což značně ulehčuje manipulaci se zavazadly. V základním provedení nabídne zavazadelník objem 337 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1175 litrů.

Výhodou je možnost sklopení předního sedadla spolujezdce, tím vznikne prostor pro přepravu dlouhých předmětů.

Samotný interiér působí nečekaně prostorně, cestující mají dostatek prostoru nad hlavou a díky větší výšce vozu i velmi dobrý rozhled. To ocení především řidič, který má výborný rozhled do všech stran.

Test Fordu Fiesta čtěte ZDE

Přehlednou přístrojovou desku trochu "sráží" mohutný středový panel, který může některým řidičům překážet v oblasti pravého kolene. Záleží na nastavení řidičova sedadla a tedy i na výšce samotného řidiče.

Sedadla pocházející z fiesty by rozhodně zasloužila lepší tvarování a prodloužení poměrně krátkého sedáku. Verze + nabízí oproti standardnímu fusionu navíc například pasivní chladící box, který je přenosný a lze jej snadno instalovat do středu zadního sedadla na místo prostředního pasažéra. Vůz se tak promění z pětisedadlového na čtyřsedadlový.

Pohonnou jednotkou testovaného vozu je zážehová šestnáctistovka, kterou jsme již testovali v modelu fiesta. Motor o výkonu 74 kW (100 k) uděluje automobilu dobrou dynamiku. Při jízdě v městském provozu si řekne o 9 litrů benzinu na 100 kilometrů jízdy, v kombinovaném provozu spotřebuje 6,6 l/100 km, na mimoměstské jízdy mu postačí 5,3 litru naturalu.

Fusion není jen auto do města, jeho živý motor v kombinaci s manuální převodovkou a dobře odladěným podvozkem dovoluje vychutnat i sportovní jízdu po klikatých silničkách. Řazení jednotlivých rychlostních stupňů je přesné, což umožňuje jejich rychlou změnu. Tvrdší nastavení podvozku zaručuje malý náklon karoserie při ostřejším průjezdu zatáčkou, neubírá ale nic na pohodlí pasažérů při přejezdu běžných nerovností.

Velký test Fordu Fusion najdete ZDE

Pětidveřový Ford Fusion+ je možné pořídit za cenu 470 900 Kč. Ze základní výbavy jmenujme například spodní ochranný systém po celém obvodu karoserie, ráfky z lehkých slitin, zatmavená okna druhého páru bočních a pátých dveří, přední mlhová světla, posilovač řízení, elektricky ovládaná přední okna nebo kůží potažený volant a hlavici řadicí páky. O bezpečnost cestujících se stará ABS a čelní dvoustupňové airbagy.

Testovaný automobil byl navíc vybaven parkovacím asistentem, rádiopřehrávačem s CD měničem na 6 disků, manuální klimatizací, vyhřívaným čelním sklem a metalickým lakem. Cena fusionu + se tak vyšplhala na  závratných 553 900 Kč, což je vzhledem k tomu, že se jedná o relativně malé auto, opravdu dost.

Ford Fusion výrobce označuje jako UAV (Urban Activity Vehicle), tedy městský vůz pro všestranné využití.

Malý automobil působí poměrně mohutně a zároveň nabídne více vnitřního prostoru.

Ford Fusion je postaven na podvozku malé fiesty. Je však o 10 cm delší, o 2,5 cm širší a především o devět cm vyšší.

Při pohledu z boku zaujmou výrazné lemy blatníků.

Zadní části vozu dominují sdružené svítilny umístěné v C sloupcích karoserie a rozměrné páté dveře zasahující hluboko do nárazníku.

Rozměrné páté dveře zaručují dobrý a pohodlný přístup do nákladového prostoru, což značně ulehčuje manipulaci se zavazadly.

Přehlednou přístrojovou desku trochu sráží její mohutný středový panel, který může některým řidičům překážet v oblasti pravého kolene.

Uprostřed přístrojové desky nalezneme schránku na drobnosti, která doplňuje přihrádku před spolujezdcem. U řadicí páky je umístěn držák nápojů.

Pracoviště řidiče je přehledné, stejně jako přístrojová kaplička.

Sklopením předního sedadla spolujezdce vznikne prostor pro přepravu dlouhých předmětů.

V základním provedení nabídne zavazadelník objem 337 litrů, po sklopením zadních sedadel až 1175 litrů.

Není-li chladící box instalován ve voze, může být uschován v tašce, kterou k němu výrobce dodává.

Pasivní chladící box je přenosný a lze jej snadno instalovat do středu zadního sedadla.

Instalací chladícího boxu získají cestující vzadu i pár přihrádek a držáky nápojů.

Chladící box - plastové přihrádky lze vyjmou a tím otevřít samotný chladící box.

Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 74 kW (100 k) uděluje automobilu dobrou dynamiku.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...



Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

První opravdový konkurent pro Teslu je šampion v předjíždění od Jaguaru

Elektromobil Jaguar I-Pace

Zavedené automobilky neustále slibují, jak začnou prodávat elektromobily s výkonem a dojezdem bez kompromisů. Ale dosud...

První jízda novým Fordem Focus. Zas jezdí skvěle a má zajímavou cenu

Ford Focus

Skvělé svezení za skvělou cenu, nový Ford Focus se zase povedl. Po dvaceti letech od uvedení přelomové první generace...

Fiesta ST má teď tříválec a je komfortnější. Na dravosti jí to neubralo

Ford Fiesta ST

Fiesta ST patří mezi nasupenými nákupními taškami k těm nejzábavnějším. Dnes jsou právě malá auta, která vykrmili...

Najdete na iDNES.cz