Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Futurismus v praxi: Renault Ondelios Concept

aktualizováno 
Kvůli tomuto autu se vyplatí vyrazit začátkem října do Paříže. V designcentru Renaultu se totiž pořádně odvázali a vznikl z toho démonický koncept Ondelios.

Nový renault, postavený výhradně pro pařížský autosalon, nás ubezpečuje, že si designéři stále ještě umí hrát a nebojí se vytvořit něco, co jim ti pánové nahoře, v kravatách, s červenou škrtací propiskou a kalkulačkou nikdy do výroby nepustí.

Ondelios je dokonalá kombinace automobilové moderny inspirující se v mohutných detailech aut minulosti. Nějak takhle si představovali auto roku 2000 snílci v padesátých letech a možná ještě dřív. A dnes vypadá ještě lépe.

Tajemně vypadající výkladní skříň toho co umí u Renaultu postavit zaujme každým centimetrem svého objemného těla. Zvednutá záď, velká kola a hodně centimetrů světlé výšky, by napovídaly na terénní určení. Ale tím to nekončí. Diváka hodně překvapí racčí křídla dveří, odkrývající celý bok, luxusní a moderní technikou přetékající interiér nebo zamřížovaná světla složená z LED diod. 

Jak už to tak bývá, zaškatulkovat ho neumí ani tvůrci, takže nakonec to je crossover. Tedy auto stojící napříč kategoriemi, ponejvíc teréňák + něco. Abychom byli přesní: 4,8 m dlouhý, dva metry široký a 1,6 m vysoký ondelios, který pojme šest cestujících, má být "ekologickým crossoverem nejvyšší kategorie".

Pro každého z šesti cestujících je připraveno zvláštní křeslo, nastavitelné ve všech myslitelných směrech. Když chcete nastoupit do třetí řady, odsunou a sklopí se sedadla uprostřed. Každý člen posádky má své vlastní multimediální centrum, díky kterému mohou cestující sdílet data, bavit se nebo třeba hrát mezi sebou počítačové hry.

Ekologický znamená v jazyce Renaultu hybridní. V útrobách konceptu Ondelios tedy spolupracuje spalovací motor s elektromotorem. Sprint z nuly na sto trvá ondeliosu 7,8 sekundy.

204koňový dvoulitrový turbodiesel s maximem krouticího momentu na 450 Nm spolupracuje se dvěma 27koňovými motory pohánějícími kola obou náprav.

Dohromady tedy může řidič počítat s pomocí téměř 260 koňských sil. S jejich přenesením na všechna čtyři kola mu pomůže sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Nafťák se spokojí se čtyřmi a půl litry paliva na stokilometrovou vyjížďku. Na křižovatce šetří naftu systém start-stop, který vypíná motor. Při jízdě zase skvělá aerodynamika (Cx=0,29). Elektromotory při brzdění rekuperací dobíjejí lithium-iontové akumulátory.

Renault Ondelios v číslech

délka x šířka x výška x rozvor (m)

4,805 x 1,998 x 1,605 x 2,895
pohotovostní hmotnost (kg) 1,452

objem kufru (dm3)

530
spalovací motor vznětový 2.0 dCi
max. výkon (kW/k) 150/204
max. krouticí moment (Nm) 450 od 1700 do 3 800 ot./min
elektromotor dva 20kW elektromotory: jeden vepředu, druhý vzadu
akumulátory 4kWh lithium-iontové, velké 40dm3, hmotnost 50kg
zrychlení 0-100kph (s) 7.8
emise CO2 (g/km) a průměrná spotřeba (l/100 km) 120 a 4,5

převodovka

automatická, dvouspojková, sedmistupňová

pneumatiky

255/40 ZR23

Autor:






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.