Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Letadlo bez křídel: Saab PhoeniX s elektropohonem všech kol

  13:09aktualizováno  13:09
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Loni byl Saab na umření, na poslední chvíli ale do Ženevy dorazil. A letos přijel rovnou s konceptem. PhoeniX je první prací nového šéfdesignéra švédské značky.

Jason Castriota je považován za jednoho z nejtalentovanějších designérů současnosti. Maloval ferrari a maserati, tahal z bryndy studio Bertone a rozhodl se, že pomůže postavit na nohy legendární švédskou automobilku.

Autosalon Ženeva 2011

Jako vstal bájný pták Fénix z popela, tak ožil loni Saab, kterého pět minut po dvanácté zachránil Spyker.

Futuristický sporťák moc tradičních prvků saabů nemá, hraje svaly a sází na technicistní vzhled. Použitá platforma je ta, kterou dostane nová generace Saabu 9-3.

Saab PhoeniX

O pohon všech kol se stará benzinová přímovstřiková přeplňovaná šestnáctistovka z produkce BMW s výkonem 200 koní, spřažená s 34koňovým elektromotorem 34. S mnichovskou automobilkou má Saab domluvenou spolupráci v dodávkách motorů. Přední kola pohání benziňák ovládaný šestistupňovým manuálem, zadní kola roztáčí elektromotor živený li-ion batekami.

Křídlatý Saab PhoeniX ukazuje budoucnost designu saabů. Vymysleli si pro něj i jméno: Aeromotional Design.

Saab PhoeniX

Jason Castriota vysvětluje, že phoenix má být jakýmsi manuálem pro design saabů, databází DNA.

Není to samoúčelné, na těle konceptu jsou speciální aktivní vzduchové klapky (winglety), které vylepšují aerodynamiku až na Cx=0,25. Prý se s nimi počítá i na sériové saaby. Křídla na bocích usměrňují proudění vzduchu kolem zádi pro lepší stabilitu.

V celé té letecké latině je už samozřejmostí, že saabí koncept dostal vzhůru výklopné dveře.

Interiér je 2+2místný a obepíná ho naznačená ochranná klec. Samozřejmostí jsou moderní technologie na palubě. Komunikační systém, který by měly brzy dostat i obyčejné saaby, pracuje na platformě Google Android.

Saab PhoeniX
Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.