Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Geely Chengbao: retrosporťák na čínský způsob

  17:03aktualizováno  17:03
Na šanghajském autosalonu mnohé návštěvníky zaujala studie sporťáku čínské soukromé automobilky Geely. Design má prvky retra. Téměř úplně prosklená kabina připomíná otočnou věž tanku. Dojem síly a robustnosti budí i celé auto.

Studie nazvaná Chengbao by mohla ve výrobním programu mladé a pro Evropany neznámé automobilky nahradit současný sportovní vůz Beauty Leopard, uvedl na svém webu časopis auto motor und sport.

Chengbao je charakteristické krátkými převisy a zakulacenými tvary. Mohutná mříž na přední masce, na výšku orientované světlomety a "nafouknuté" blatníky dodávají vzhledu auta na agresivitě.

Za přední kapotou vystupuje jakási skleněná kopule, ve které je prostor pro posádku. Střechu na skleněném prstenci drží jeden sloupek, který navazuje na zadní část auta. Další sloupky, které ochrání posádku při případném převrácení, budou pravděpodobně skryty pod sklem.

Automobilka nedoplnila designovou studii žádnými technickými daty. Podle auto motor und sport by se ale například pohonné jednotky neměly příliš lišit od těch, které dávají sílu současnému modelu Beauty Leopard.

 

Více fotek ZDE

Benzínové čtyřválce o objemu 1,3 a 1,5 litru (63 a 69 kilowatt) dokáží se šelmou uhánět rychlostí až 170 resp. 180 kilometrů v hodině. Přitom si podle údajů čínského výrobce vezmou v průměru šest litrů paliva na sto kilometrů.

Geely

Šanghajská automobilka Geely vyrábí auta od roku 1998, původně začínala firma s výrobou ledniček a motocyklů. Byla to první čínská soukromá firma, která vstoupila do výroby aut. V roce 2003 už vychrlila skoro 40 tisíc aut.

V současnosti produkuje šest modelových řad osobních aut a dvě verze užitkového vozu. Tvar a způsob řešení mřížky chladiče je nápadně podobný mercedesu. Podle firemního webu automobilka od loňského roku svá auta ve velkém počtu vyváží i momo čínský trh - na střední východ, do jižní Ameriky a Afriky.

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.