Geely Chengbao: retrosporťák na čínský způsob

  • 17
Na šanghajském autosalonu mnohé návštěvníky zaujala studie sporťáku čínské soukromé automobilky Geely. Design má prvky retra. Téměř úplně prosklená kabina připomíná otočnou věž tanku. Dojem síly a robustnosti budí i celé auto.

Studie nazvaná Chengbao by mohla ve výrobním programu mladé a pro Evropany neznámé automobilky nahradit současný sportovní vůz Beauty Leopard, uvedl na svém webu časopis auto motor und sport.

Chengbao je charakteristické krátkými převisy a zakulacenými tvary. Mohutná mříž na přední masce, na výšku orientované světlomety a "nafouknuté" blatníky dodávají vzhledu auta na agresivitě.

Za přední kapotou vystupuje jakási skleněná kopule, ve které je prostor pro posádku. Střechu na skleněném prstenci drží jeden sloupek, který navazuje na zadní část auta. Další sloupky, které ochrání posádku při případném převrácení, budou pravděpodobně skryty pod sklem.

Automobilka nedoplnila designovou studii žádnými technickými daty. Podle auto motor und sport by se ale například pohonné jednotky neměly příliš lišit od těch, které dávají sílu současnému modelu Beauty Leopard.

 

Více fotek ZDE

Benzínové čtyřválce o objemu 1,3 a 1,5 litru (63 a 69 kilowatt) dokáží se šelmou uhánět rychlostí až 170 resp. 180 kilometrů v hodině. Přitom si podle údajů čínského výrobce vezmou v průměru šest litrů paliva na sto kilometrů.

Geely

Šanghajská automobilka Geely vyrábí auta od roku 1998, původně začínala firma s výrobou ledniček a motocyklů. Byla to první čínská soukromá firma, která vstoupila do výroby aut. V roce 2003 už vychrlila skoro 40 tisíc aut.

V současnosti produkuje šest modelových řad osobních aut a dvě verze užitkového vozu. Tvar a způsob řešení mřížky chladiče je nápadně podobný mercedesu. Podle firemního webu automobilka od loňského roku svá auta ve velkém počtu vyváží i momo čínský trh - na střední východ, do jižní Ameriky a Afriky.