Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Generální ředitel TSK Petr Smolka

velikost textu:
vydáno 6.6.2018 10:50
Jak koordinuje TSK opravy komunikací v hlavním městě? Proč se tak často ucpávají výjezdy u tunelového komplexu Blanka? Kde čekat v létě dopravní komplikace kvůli rozkopaným silnicím? Kdy bude konečně opravena nejhorší silnice v Česku - vršovická ulice U seřadiště? Ptejte se na všechno, co vás zajímá v exkluzivním on-line rozhovoru s generálním ředitelem Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petrem Smolkou na iDNES.cz.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. června 2018 do 11:30

OTÁZKA: Proč se vším čekáte na léto a vždycky Prahu rozkopete na prázdniny? Karel
Petr Smolka: Pro rekonstrukce a stavby není z našeho pohledu vhodnější období než letní prázdniny. Z Prahy odjede řada lidí na dovolené a sníží se tím dopravní zatížení, takže jednoznačným argumentem je znatelně nižší hustota dopravy. Navíc panuje ze stavebního pohledu ideální počasí. Je pochopitelně nepříjemné, že je uzavírek více najednou, ale v období mimo prázdniny by situace byla ještě mnohem horší. 6.6.2018 11:02
OTÁZKA: Dobrý den, proč se řada míst v Praze rozkopává i několikrát po sobě v krátkých časových intervalech? To se silničáři nedokážou dohodnout s dopravním podnikem, plynaři a elektrikáři? Jana
Petr Smolka: TSK řadu let prosazuje koncepci koordinace všech investorů v rámci jednoho omezení (uzavírky). Bohužel, jednotliví investoři jsou samostatné organizace, které hospodaří s vlastním rozpočtem, a rekonstrukce svých svěřených sítí plánují dle svých priorit a aktuálního technického stavu. I proto TSK provede v některých případech provizorní opravu, aby zajistila sjízdnost a bezpečnost dané komunikace v havarijním stavu. A to i s vědomím, že následně bude znovu opravována. Příkladem ideální koordinace všech investorů z poslední doby je například oprava Bělehradské ulice, Korunovační nebo aktuálně Husitské ulice. 6.6.2018 11:09
OTÁZKA: Jak zpětně hodnotíte nápad uzavřít Husitskou ulici na Žižkově? Opravdu se nedalo odhadnout, co to způsobí? A postupovali byste stejně? Petra
Petr Smolka: Ano.Tato rekonstrukce byla připravována řadu let a vzhledem ke stavu komunikace byla nezbytně nutná. Vzhledem k jejímu významu pro dopravu jsme komplikace na objízdné trase předpokládali. Bohužel, při takto zásadních opravách se nejde vyvarovat v prvních dnech zahájení prací dopravních komplikací. V případě Husitské ulice děláme vše pro to, aby toto omezení trvalo, co nejkratší dobu. Už jsme v první etapě tuto ulici zprůjezdnili směrem do centra, a předpokládáme celkové zkrácení termínu dopravního omezení. 6.6.2018 11:21
OTÁZKA: Dobrý den, v posledních letech je každý rok rozkopaná Nuselská ulice na Praze 4. Ani se nebudu ptát jestli i letos, spíše se zeptám kde bude Nuselská rozkopaná a proč tentokrát? Děkuji. Mirek Vaněk
Petr Smolka: Opravě Nuselské ulice předcházela oprava tramvajové trati, a dále je uzavírána a opravována současně s probíhající opravou všech inženýrských sítí. Tato omezení jsou rozdělena na jednotlivé etapy z důvodu nedostatku objízdných tras s potřebnou kapacitou a minimálním dopadem na obyvatele dané lokality. V této době probíhá oprava Nuselské mezi ulicemi Vladimírova - Michelská. 6.6.2018 11:26
OTÁZKA: Dobrý den, kdysi to prý chodilo tak, že se uzavírky uměle natahovaly tak, aby co nejvíce vydělal pronajímatel dopravního značení. Bylo to opravdu tak? doufám, že už se to neděje. Franta
Petr Smolka: K minulosti a Vámi naznačované praxi se nemohu vyjádřit. V současné době nic takového není možné. Není v našem zájmu jakoukoliv stavbu uměle protahovat, a není to ani v zájmu našich dodavatelů. 6.6.2018 11:28
OTÁZKA: Dobrý den, můžete mi říci, proč v podstatě každá rekonstrukce komunikace v Praze v poslední době vede ke zhoršení její průjezdnosti? Namátkou Plzeňská, dříve tam byly dva pruhy, dnes často jen jeden, nebo třeba Olšanská. Navíc na Vinohradské mají být nově zastávky tramvají v jízdním pruhu, aby veškerý provoz musel čekat, než tramvaj zastávku vyklidí. Je opravdu oficiálním plánem města umrtvit i tu zoufale nedostatečnou dopravní infrastruktutu, co se postavila už za komunistů? S pozdravem Aleš Kofránek Aleš Kofránekl
Petr Smolka: O vzhledu komunikace a dopravního uspořádání nerozhoduje TSK a.s. Do do procesu rozhodování vstupuje řada dotčených subjektů, například městské časti, IPR, PČR, a další. O konečné podobě komunikace rozhoduje Odbor dopravních agend MHMP nebo příslušný silniční správní úřad dané městské části. 6.6.2018 11:32
OTÁZKA: Dobrý den. Ve vltavské ulici - Praha 5 se již dva měsíce opravuje kanalizace.Proč to trvá takovou dobu. Za ten čas byla loni provedena výměna plynového potrubí a vody. Proč nebyla kanalizace vyměněna celá. (bylo by to pravděpodobně rychlejší). Děkuji za odpověď. Martinec Václav Martinec
Petr Smolka: Kanalizace se nachází v hloubce cca 8 metrů a je opravována hornickým způsobem, což je velmi časově náročné z důvodu práce ve stísněném prostoru. Díky tomuto způsobu opravy jsou dopravní omezení minimální. Opravu silničních vpustí v této ulici plánujeme dokončit do konce června. 6.6.2018 11:35
OTÁZKA: Dobry den, mate pripraveny nejaky vypocet jak se zmeni pocet parkovacich mist v nyni rekonstruovane Nuselske ulici? Podle toho jak kusy ulice zacinaji ziskavat obrysy na me pusobi, ze pocet mist znacne poklesne - a to uz nyni najit parkovaci misto prakticky neni realne. Diky za odpoved. Radek Pilar
Petr Smolka: Výsledná podoba komunikace vychází z projednané projektové dokumentace schválené všemi dotčenými orgány a organizacemi a z pravomocného stavebního povolení. TSK je v tomto případě pouze garantem řádného provedení objednaných prací. 6.6.2018 11:38
OTÁZKA: Bohužel mi připadá, že oprav stále přibývá a nic není hotovo. Příkladem je spojka mezi magistrálou mezi oběma budovami Národního muzea. Oprava měla být již několikrát hotova a když už mělo dojít konečně k otevření, tak se termín posunul a ve finále až na září. Připadá Vám to normální? Spojka je zavřena prakticky již několik let. Ivo Eichler
Petr Smolka: Uzavření této komunikace ve směru od Vinohradské ulice k Wilsonově třídě souvisí s rekonstrukcí Národního muzea, a tato oprava by dle posledních informací mělo být ukončeno v říjnu letošního roku. 6.6.2018 11:44
OTÁZKA: A druhá otázka: Ta zázračná tramvajová zastávka na magistrále na Štvanici je jednak nebezpečná a dále vede pravidelně ke vzniku kolon na magistrále i ve směru z centra, kde dříve moc nebývaly. Uvažuje se o nějakých změnách (nejlépe odstranění této zbytečnosti?) Aleš Kofránek
Petr Smolka: Zbudování provizorních zastávek Štvanice na Hlávkově mostě požadovala MČ Praha 7. Na základě tohoto požadavku doplnil Dopravní podnik hl. m. Prahy do své dokumentace pro rekonstrukci tramvajové trati na Hlávkově mostě i provizorní zastávky, přechody a související úpravy do stávajících šířkových poměrů. TSK hl. m. Prahy byla k záměru přizvána až v průběhu realizace a vyzvána k doplnění provizorní světelné signalizace na navrhované přechody pro chodce, vedoucí k těmto zastávkám přes vozovku. Požadavek na zbudování zastávek byl velmi silný, a proto DP hl. m. Prahy vybudoval provizorní zastávky dle Magistrátem vydaného stanovení a TSK nechala na přechody přes vozovky osadit provizorní signalizaci. V tuto chvíle příslušný silniční správní úřad podle našich informací žádnou změnu neplánuje. 6.6.2018 11:45
OTÁZKA: Uvažujete o zavedení "zelené vlny". Například z Barrandovského mostu směrem na letiště a na mnoha dalších úsecích např. nábřeží Modřany- Podolí Omezování plynulosti dopravy slouží také přechody na výjezdech z Prahy po D4 a D7. Plánujete nějaké úpravy? Děkuji. anonym
Petr Smolka: Dopravu v hlavním městě Praze řídí Policie ČR z Hlavní dopravní řídící ústředny. Samotná doprava v Praze je řízena dynamicky. Neexistuje už prakticky pevné nastavení semaforů, řidiči nazývané "Zelena vlna". Semafory jsou řízeny v závislosti na intenzitě dopravy v daných směrech. Plánujeme v těchto lokalitách vybudování kooperativních systémů řízení dopravy, které budou policii poskytovat aktuální informace o stavu dopravy v celém sledovaném úseku. 6.6.2018 11:50
OTÁZKA: Uvažujete o zavedení "zelené vlny". Například z Barandovského mostu směrem na letiště a na mnoha dalších úsecích např. nábřeží Modřany- Podolí Omezování plynulosti dopravy slouží také přechody na výjezdech z Prahy po D4 a D7. Plánujete nějaké úpravy? Děkuji. Tonda
Petr Smolka: Již jsem odpovídal. 6.6.2018 11:51
OTÁZKA: Dobrý den, jaký je tedy váš plán na léto? Na co se tedy můžeme "tešit"? Josef D.
Petr Smolka: V období prázdnin připravujeme například tyto rekonstrukce: - Wilsonova ulice v oblasti křižovatky u Bulhara až po Hlávkův most ve směru z centra - ulici k Barrandovu v oblasti křižovatka Holyně až po městský okruh - most přes Růžičkovu rokli v ulici K Barrandovu - ulice Kamýcká v úseku Dvorská až po hranice Prahy - ulice Patočkova v úseku Bělohorská - Pod Královkou Do té doby naopak plánujeme dokončit sanaci svahu v ulici Horoměřická, v předstihu dokončíme opravy ulic Keplerova a Žitomírská. Do konce června bude zprovozněna část ulice Libušská a část nového kruhové objezdu Libušská - Kunratická spojka. Na začátku července ukončíme opravu ulice Bieblova. 6.6.2018 12:01
OTÁZKA: K té zelené vlně: Naprosto katastrofálně to funguje nebo spíše nefunguje na Rohanském nábžeží. Přitom tam jsou semafory všude s kamerami, takže nějaké inteligentní řízení by se tam jistě dalo provést. Přitom dle mých zkušeností se to na zelenou se to nedá projet při dodržování padesátky nikdy. Ani v noci, kdy je provoz minimální. Proč tomu tak je? Aleš Kofránek
Petr Smolka: Ohledně nepřetržitého provozu signalizací a způsobu jejich řízení na Rohanském nábřeží mohu pouze konstatovat, že rozhodnutí o době jejího provozu a způsobu řízení vydává silniční správní úřad (ODA MHMP). TSK dlouhodobě podporuje tam, kde je to vhodné, časově omezený provoz signalizací, a zrušení režimu řízení pomocí tzv. „celočervené“. Ten je používán převážně v nočních hodinách. TSK je připravena realizovat na signalizacích, které má ve správě, změnu časového nastavení, pokud obdrží od MHMP žádost o omezení provozu či zrušení režimu „celočervená“. 6.6.2018 12:02
OTÁZKA: Dobrý den, pane generální řediteli, vím, že otázek bude asi hodně. A vím, že můj povzdech bude asi tisící v pořadí, ale přesto chci položit jednu otázku: "Proč nevyužíváte - tam, kde to technologické postupy dovolí - možnost dvousměnného či dokonce třísměnné práce". Na drtivé většině uzavřených míst v Praze je velmi nízká pracovní činnost a produktivita, když jsou na pracovišti pracovníci, tak pracuje tak třetina z nich a (mnohdy) ostatní "vykonávají" jinou (ne)činnost. Nemohu se zbavit dojmu, že je to organizací práce a nešpatnou situací na pracovním trhu..... Mám zkušenost ze světa, takže, "ono" to jde..... Přeji Vám mnoho pracovních úspěchů MDoležal Doležal Miroslav
Petr Smolka: V rámci stavebného povolení máme vždy za povinnost dodržet hygienické limity, a to jak z pohledu hlučnosti, tak prašnosti. S ohledem na to, že pracujeme v drtivé většině případů v zastavěných hustě obydlených oblastech, jsou tyto limity velmi přísné. Prakticky je tedy nemožné získat souhlas s nočními pracemi. Například v případě rekonstrukce Nuselského mostu jsme mohli hlučné práce na sanaci pláště provádět pouze 2 hodiny dopoledne a 2 hodiny odpoledne. 6.6.2018 12:06