auto.iDNES.cz

Generální ředitel TSK Petr Smolka

velikost textu:
vydáno 6.6.2018 10:50
Jak koordinuje TSK opravy komunikací v hlavním městě? Proč se tak často ucpávají výjezdy u tunelového komplexu Blanka? Kde čekat v létě dopravní komplikace kvůli rozkopaným silnicím? Kdy bude konečně opravena nejhorší silnice v Česku - vršovická ulice U seřadiště? Ptejte se na všechno, co vás zajímá v exkluzivním on-line rozhovoru s generálním ředitelem Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petrem Smolkou na iDNES.cz.
OTÁZKA: Proč se vším čekáte na léto a vždycky Prahu rozkopete na prázdniny? Karel
Petr Smolka: Pro rekonstrukce a stavby není z našeho pohledu vhodnější období než letní prázdniny. Z Prahy odjede řada lidí na dovolené a sníží se tím dopravní zatížení, takže jednoznačným argumentem je znatelně nižší hustota dopravy. Navíc panuje ze stavebního pohledu ideální počasí. Je pochopitelně nepříjemné, že je uzavírek více najednou, ale v období mimo prázdniny by situace byla ještě mnohem horší. 6.6.2018 11:02
OTÁZKA: Dobrý den, proč se řada míst v Praze rozkopává i několikrát po sobě v krátkých časových intervalech? To se silničáři nedokážou dohodnout s dopravním podnikem, plynaři a elektrikáři? Jana
Petr Smolka: TSK řadu let prosazuje koncepci koordinace všech investorů v rámci jednoho omezení (uzavírky). Bohužel, jednotliví investoři jsou samostatné organizace, které hospodaří s vlastním rozpočtem, a rekonstrukce svých svěřených sítí plánují dle svých priorit a aktuálního technického stavu. I proto TSK provede v některých případech provizorní opravu, aby zajistila sjízdnost a bezpečnost dané komunikace v havarijním stavu. A to i s vědomím, že následně bude znovu opravována. Příkladem ideální koordinace všech investorů z poslední doby je například oprava Bělehradské ulice, Korunovační nebo aktuálně Husitské ulice. 6.6.2018 11:09
OTÁZKA: Jak zpětně hodnotíte nápad uzavřít Husitskou ulici na Žižkově? Opravdu se nedalo odhadnout, co to způsobí? A postupovali byste stejně? Petra
Petr Smolka: Ano.Tato rekonstrukce byla připravována řadu let a vzhledem ke stavu komunikace byla nezbytně nutná. Vzhledem k jejímu významu pro dopravu jsme komplikace na objízdné trase předpokládali. Bohužel, při takto zásadních opravách se nejde vyvarovat v prvních dnech zahájení prací dopravních komplikací. V případě Husitské ulice děláme vše pro to, aby toto omezení trvalo, co nejkratší dobu. Už jsme v první etapě tuto ulici zprůjezdnili směrem do centra, a předpokládáme celkové zkrácení termínu dopravního omezení. 6.6.2018 11:21
OTÁZKA: Dobrý den, v posledních letech je každý rok rozkopaná Nuselská ulice na Praze 4. Ani se nebudu ptát jestli i letos, spíše se zeptám kde bude Nuselská rozkopaná a proč tentokrát? Děkuji. Mirek Vaněk
Petr Smolka: Opravě Nuselské ulice předcházela oprava tramvajové trati, a dále je uzavírána a opravována současně s probíhající opravou všech inženýrských sítí. Tato omezení jsou rozdělena na jednotlivé etapy z důvodu nedostatku objízdných tras s potřebnou kapacitou a minimálním dopadem na obyvatele dané lokality. V této době probíhá oprava Nuselské mezi ulicemi Vladimírova - Michelská. 6.6.2018 11:26
OTÁZKA: Dobrý den, kdysi to prý chodilo tak, že se uzavírky uměle natahovaly tak, aby co nejvíce vydělal pronajímatel dopravního značení. Bylo to opravdu tak? doufám, že už se to neděje. Franta
Petr Smolka: K minulosti a Vámi naznačované praxi se nemohu vyjádřit. V současné době nic takového není možné. Není v našem zájmu jakoukoliv stavbu uměle protahovat, a není to ani v zájmu našich dodavatelů. 6.6.2018 11:28
OTÁZKA: Dobrý den, můžete mi říci, proč v podstatě každá rekonstrukce komunikace v Praze v poslední době vede ke zhoršení její průjezdnosti? Namátkou Plzeňská, dříve tam byly dva pruhy, dnes často jen jeden, nebo třeba Olšanská. Navíc na Vinohradské mají být nově zastávky tramvají v jízdním pruhu, aby veškerý provoz musel čekat, než tramvaj zastávku vyklidí. Je opravdu oficiálním plánem města umrtvit i tu zoufale nedostatečnou dopravní infrastruktutu, co se postavila už za komunistů? S pozdravem Aleš Kofránek Aleš Kofránekl
Petr Smolka: O vzhledu komunikace a dopravního uspořádání nerozhoduje TSK a.s. Do do procesu rozhodování vstupuje řada dotčených subjektů, například městské časti, IPR, PČR, a další. O konečné podobě komunikace rozhoduje Odbor dopravních agend MHMP nebo příslušný silniční správní úřad dané městské části. 6.6.2018 11:32
OTÁZKA: Dobrý den. Ve vltavské ulici - Praha 5 se již dva měsíce opravuje kanalizace.Proč to trvá takovou dobu. Za ten čas byla loni provedena výměna plynového potrubí a vody. Proč nebyla kanalizace vyměněna celá. (bylo by to pravděpodobně rychlejší). Děkuji za odpověď. Martinec Václav Martinec
Petr Smolka: Kanalizace se nachází v hloubce cca 8 metrů a je opravována hornickým způsobem, což je velmi časově náročné z důvodu práce ve stísněném prostoru. Díky tomuto způsobu opravy jsou dopravní omezení minimální. Opravu silničních vpustí v této ulici plánujeme dokončit do konce června. 6.6.2018 11:35
OTÁZKA: Dobry den, mate pripraveny nejaky vypocet jak se zmeni pocet parkovacich mist v nyni rekonstruovane Nuselske ulici? Podle toho jak kusy ulice zacinaji ziskavat obrysy na me pusobi, ze pocet mist znacne poklesne - a to uz nyni najit parkovaci misto prakticky neni realne. Diky za odpoved. Radek Pilar
Petr Smolka: Výsledná podoba komunikace vychází z projednané projektové dokumentace schválené všemi dotčenými orgány a organizacemi a z pravomocného stavebního povolení. TSK je v tomto případě pouze garantem řádného provedení objednaných prací. 6.6.2018 11:38
OTÁZKA: Bohužel mi připadá, že oprav stále přibývá a nic není hotovo. Příkladem je spojka mezi magistrálou mezi oběma budovami Národního muzea. Oprava měla být již několikrát hotova a když už mělo dojít konečně k otevření, tak se termín posunul a ve finále až na září. Připadá Vám to normální? Spojka je zavřena prakticky již několik let. Ivo Eichler
Petr Smolka: Uzavření této komunikace ve směru od Vinohradské ulice k Wilsonově třídě souvisí s rekonstrukcí Národního muzea, a tato oprava by dle posledních informací mělo být ukončeno v říjnu letošního roku. 6.6.2018 11:44
OTÁZKA: A druhá otázka: Ta zázračná tramvajová zastávka na magistrále na Štvanici je jednak nebezpečná a dále vede pravidelně ke vzniku kolon na magistrále i ve směru z centra, kde dříve moc nebývaly. Uvažuje se o nějakých změnách (nejlépe odstranění této zbytečnosti?) Aleš Kofránek
Petr Smolka: Zbudování provizorních zastávek Štvanice na Hlávkově mostě požadovala MČ Praha 7. Na základě tohoto požadavku doplnil Dopravní podnik hl. m. Prahy do své dokumentace pro rekonstrukci tramvajové trati na Hlávkově mostě i provizorní zastávky, přechody a související úpravy do stávajících šířkových poměrů. TSK hl. m. Prahy byla k záměru přizvána až v průběhu realizace a vyzvána k doplnění provizorní světelné signalizace na navrhované přechody pro chodce, vedoucí k těmto zastávkám přes vozovku. Požadavek na zbudování zastávek byl velmi silný, a proto DP hl. m. Prahy vybudoval provizorní zastávky dle Magistrátem vydaného stanovení a TSK nechala na přechody přes vozovky osadit provizorní signalizaci. V tuto chvíle příslušný silniční správní úřad podle našich informací žádnou změnu neplánuje. 6.6.2018 11:45
OTÁZKA: Uvažujete o zavedení "zelené vlny". Například z Barrandovského mostu směrem na letiště a na mnoha dalších úsecích např. nábřeží Modřany- Podolí Omezování plynulosti dopravy slouží také přechody na výjezdech z Prahy po D4 a D7. Plánujete nějaké úpravy? Děkuji. anonym
Petr Smolka: Dopravu v hlavním městě Praze řídí Policie ČR z Hlavní dopravní řídící ústředny. Samotná doprava v Praze je řízena dynamicky. Neexistuje už prakticky pevné nastavení semaforů, řidiči nazývané "Zelena vlna". Semafory jsou řízeny v závislosti na intenzitě dopravy v daných směrech. Plánujeme v těchto lokalitách vybudování kooperativních systémů řízení dopravy, které budou policii poskytovat aktuální informace o stavu dopravy v celém sledovaném úseku. 6.6.2018 11:50
OTÁZKA: Uvažujete o zavedení "zelené vlny". Například z Barandovského mostu směrem na letiště a na mnoha dalších úsecích např. nábřeží Modřany- Podolí Omezování plynulosti dopravy slouží také přechody na výjezdech z Prahy po D4 a D7. Plánujete nějaké úpravy? Děkuji. Tonda
Petr Smolka: Již jsem odpovídal. 6.6.2018 11:51
OTÁZKA: Dobrý den, jaký je tedy váš plán na léto? Na co se tedy můžeme "tešit"? Josef D.
Petr Smolka: V období prázdnin připravujeme například tyto rekonstrukce: - Wilsonova ulice v oblasti křižovatky u Bulhara až po Hlávkův most ve směru z centra - ulici k Barrandovu v oblasti křižovatka Holyně až po městský okruh - most přes Růžičkovu rokli v ulici K Barrandovu - ulice Kamýcká v úseku Dvorská až po hranice Prahy - ulice Patočkova v úseku Bělohorská - Pod Královkou Do té doby naopak plánujeme dokončit sanaci svahu v ulici Horoměřická, v předstihu dokončíme opravy ulic Keplerova a Žitomírská. Do konce června bude zprovozněna část ulice Libušská a část nového kruhové objezdu Libušská - Kunratická spojka. Na začátku července ukončíme opravu ulice Bieblova. 6.6.2018 12:01
OTÁZKA: K té zelené vlně: Naprosto katastrofálně to funguje nebo spíše nefunguje na Rohanském nábžeží. Přitom tam jsou semafory všude s kamerami, takže nějaké inteligentní řízení by se tam jistě dalo provést. Přitom dle mých zkušeností se to na zelenou se to nedá projet při dodržování padesátky nikdy. Ani v noci, kdy je provoz minimální. Proč tomu tak je? Aleš Kofránek
Petr Smolka: Ohledně nepřetržitého provozu signalizací a způsobu jejich řízení na Rohanském nábřeží mohu pouze konstatovat, že rozhodnutí o době jejího provozu a způsobu řízení vydává silniční správní úřad (ODA MHMP). TSK dlouhodobě podporuje tam, kde je to vhodné, časově omezený provoz signalizací, a zrušení režimu řízení pomocí tzv. „celočervené“. Ten je používán převážně v nočních hodinách. TSK je připravena realizovat na signalizacích, které má ve správě, změnu časového nastavení, pokud obdrží od MHMP žádost o omezení provozu či zrušení režimu „celočervená“. 6.6.2018 12:02
OTÁZKA: Dobrý den, pane generální řediteli, vím, že otázek bude asi hodně. A vím, že můj povzdech bude asi tisící v pořadí, ale přesto chci položit jednu otázku: "Proč nevyužíváte - tam, kde to technologické postupy dovolí - možnost dvousměnného či dokonce třísměnné práce". Na drtivé většině uzavřených míst v Praze je velmi nízká pracovní činnost a produktivita, když jsou na pracovišti pracovníci, tak pracuje tak třetina z nich a (mnohdy) ostatní "vykonávají" jinou (ne)činnost. Nemohu se zbavit dojmu, že je to organizací práce a nešpatnou situací na pracovním trhu..... Mám zkušenost ze světa, takže, "ono" to jde..... Přeji Vám mnoho pracovních úspěchů MDoležal Doležal Miroslav
Petr Smolka: V rámci stavebného povolení máme vždy za povinnost dodržet hygienické limity, a to jak z pohledu hlučnosti, tak prašnosti. S ohledem na to, že pracujeme v drtivé většině případů v zastavěných hustě obydlených oblastech, jsou tyto limity velmi přísné. Prakticky je tedy nemožné získat souhlas s nočními pracemi. Například v případě rekonstrukce Nuselského mostu jsme mohli hlučné práce na sanaci pláště provádět pouze 2 hodiny dopoledne a 2 hodiny odpoledne. 6.6.2018 12:06
OTÁZKA: Proč nepracujete v noci? Teda ne vy, ale vaši podřízení s lopatami, bagry a tak. Některé opravy jsou na můj vkus v jedenadvacátém století dost pomalé. Tomáš V.
Petr Smolka: Již jsem odpovídal. Jde o dodržení hygienických norem. 6.6.2018 12:07
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla bych se zeptat, kdy bude dokončena celá Nuselská ulice (tedy včetně části od Kloboučnické dál do Michle). Původní plány, které byly uveřejněny na začátku, vzaly dávno za své a rekonstrukce trvá již několik let a stále je konec v nedohlednu. Je možné někde nahlédnout na vizualizaci celé ulice? Všimla jsem si, že se předělávají i ulice, které jsou na Nuselskou ulici kolmé (např. chodníky Vlastislavova, Mečislavova, Jaurisova). Proč se nejprve nedokončí Nuselská ulice a pak teprve navazující kolmé ulice? Děkuji Vám za odpověď. Eva
Petr Smolka: Dokončení kompletní opravy Nuselské ulice plánujeme do konce roku 2019. Oprava je rozdělena na etapy z důvodu nedostatku objízdných tras s potřebnou kapacitou a minimálním dopadem na obyvatele dané lokality. V této době probíhá oprava Nuselské mezi ulicemi Vladimírova - Michelská. Rekonstrukci komunikace předcházejí přeložky inženýrských sítí, které jsou uloženy zejména pod chodníky, a tím pádem položení dlažby zasahuje i do navazujících ulic. 6.6.2018 12:22
OTÁZKA: 1. Ulice Jabloňová je rozbitá už řadu let. Na můj dotaz se prý oprava stále odkládá kvůli přeložkám sítí. Kdy bude opravena. 2. Po opravě tramvajové trati v ulici Nuselská jsou koleje o mnoho výše než vozovka a stav vozovky je v mnohem horším stavu než před opravou. Proč se něco takového neřeší jako reklamace a neopraví? 3. Propadlé kanály skoro všude. Proč jich máme tolik a hlavně proč se neopravují aby nám neničili auta. Např. ulice Záběhlická je samý kanál a jízda připomíná slalom. Václav Lexa
Petr Smolka: 1. Rekonstrukci ulice Jabloňová plánujeme zahájit na jaře příštího roku, protože letos dojde k rekonstrukci poduličních sítí, na kterou budeme po zimní přestávce navazovat. 2. Rekonstrukce ulice Nuselská stále probíhá a nejedná se o konečný stav. 3. U většiny případů se jedná o povrchové znaky jiných správců poduličních sítí. TSK spravuje jí svěřené komunikace, které vlastní hl. m. Praha. Zajišťujeme provádění ustanovení zákona č. 13/1997 Sb., která jsou určena pro výkon činnosti správce pozemních komunikací a spočívají především v zajišťování jejich sjízdnosti a schůdnosti prováděním úklidu a údržby vozovek a chodníků. V zákoně je výslovně uvedeno, že součástmi ani příslušenstvím dálnic, silnic a místních komunikací nejsou inženýrské sítě, energetická, telekomunikační, tepelná a jiná vedení. O prováděných opravách, rozsahu a termínech nerozhoduje TSK. Oblastní správci tyto správce vyzívají o dle priorit správců poduličních sítí dochází k nápravě. Bohužel někdy si oprava vyžaduje celkovou rekonstrukci. 6.6.2018 12:26
OTÁZKA: Dobrý den, budou v rámci 3. etapy rekonstrukce Nuselské ulice někde v ulici vysazovány stromy ? Případně kde ? Děkuji ! Alice
Petr Smolka: Ano, budou, a to v místech, kde nám to umožní šířkové uspořádání a umístění poduličních sítí s ohledem na jejich ochranné pásmo dovolí. 6.6.2018 12:28
OTÁZKA: V jakých časových intervalech se plánuje rekonstruovat Vinohradská třída a po dokončení rekonstrukce Husitské navazující ulice Koněvova (v úseku Tachovské náměstí - křižovatka Ohrada)? Díky dopravnímu kolapsu na Husitské se posunul termín spuštění rekonstrukce na Vinohradské, plánuje se se spuštěním rekonstrukce Vinohradské následně posunout časový úsek rekonstrukce Koněvovy, nebo dojde k souběhu rekonstrukcí Vinohradské a Koněvovy? Děkuji za vysvětlení. Petr Novák
Petr Smolka: Rekonstrukce Vinohradské třídy začne rekonstrukcí tramvajové trati, kterou po etapách bude provádět Dopravní podnik hl. m. Prahy. Následně dojde k opravě inženýrských sítí, a až následně provede TSK opravu komunikací a chodníků. Vše bude probíhat po etapách tak, aby dopad na dopravu byl minimální. Rekonstrukce ulice Koněvova ve zmiňovaném úseku, tedy navazující na zrekonstruovanou Husitskou ulici směrem ke křižovatce Ohrada, plánujeme v příštím roce. V letošním roce plánujeme opravu Koněvovy ulice v úseku křižovatka Ohrada po ulici Rečkova směrem z centra, a to se zahájením o prázdninách. Pokud jde o souběh připravovaných rekonstrukcí ulic Koněvova a Vinohradská, vše záleží na příslušném silničním správním úřadu a vydání rozhodnutí o dopravních opatřeních, v tomto případě Odboru dopravních agend MHMP. 6.6.2018 12:39
OTÁZKA: dobrý den, když jsem se na TSK dotazoval, kdy nám uklidí naši neuvěřitelně špinavou ulici po zimě, dostal jsem odpověď, že 24.května. A že ruční úklid není možný, protože tam stojí auta. Pominuli fakt, že v Evropě začíná jarní úklid v březnu a nikoliv koncem května, tak datum proběhlo,ale úklid se neuskutečnil, protože dle TSK na místě stála auta,co nerespektují značku zákaz zastavení. Tak bych se rád zeptal, kam to s tímto přístupem hodláte dotáhnout? Protože ta auta tam budou stát pořád, takže vy tam jednou ročně rozložíte značky, na ty se každý vykašle a tím to skončí? proč na Západě něco jako blokové čistění nemají a přesto je tam uklizeno? Protože to čistí ručně a tudíž pořádně? dotaz
Petr Smolka: Neukázněnost řidičů je velkým problémem, který nám tuto činnost komplikuje, a to z důvodu, že při metení nebo škrábání vozovky by mohlo dojít k jejich poškození. TSK nemá tu pravomoc kontrolovat respektování zákazu zastavení. Na základě rozhodnutí Nejvyššího soudu se při blokovém čištění na území hl. m. Prahy nevyužívá odtah nevyparkovaných vozidel. Na několika předem vytipovaných blocích používáme tzv. technických úkonů, které provádí Správa služeb HMP. Vozidlo se nadzvedne, vozovka se vyčistí a po vyčištění se vozidlo vrátí na původní místo. Tento úkon aplikujeme také v případech stání zaparkovaného vozidla na mříži kanalizační vpusti. Strojní čištění i vysokotlaký splach vozovky se využívá ve všech velkých metropolích v Evropě. Blokové čištění nastává 2x za rok a jedná se o soubor činností: • ruční čištění (metení, škrábání) • strojní čištění (samosběrné čištění, splach vozovky) • čištění kanalizačních vpustí • běžná stavební údržba - drobné stavební opravy (např. opravy výtluků, zalívání spár) • údržba zeleně Bohužel bez názvu ulice neumím být konkrétnější. 6.6.2018 14:21
OTÁZKA: Dobrý den, Mám dotaz na plán oprav Ulic Novovysočanská za tramvajovou zastávkou pod Krejcárkem. Silnice je v havarijním stavu a jízda v autobuse se po této silnici stává nepříjmným zážitkem. Dále bych se chtěl zeptat kdy se bude opravovat Ulice Vršovická kde je ve vozovce velké množství několik měsíců neopravených dír ve vozovce a stejně tak ulice Bělocerkevská a u zdravotního ústavu ? kde není kvůli obrovským vyjetým kolejím třeba v autě už ani zatáčet Pavel Krajčík
Petr Smolka: Souvislá údržba Novovysočanské ulice je koordinována s realizací akce obnovy plynovodu (PPD), která by měla být realizován v roce 2019-20. Předpokládáme návaznost naší akce. V letošním roce bychom měli zahájit projektovou přípravu. Oprava ulice Vršovická probíhá postupně, tak, jak nám v rámci dokončování svých prací uvolňuje staveniště PVS. Letos proběhla oprava úseku Moskevská - Kodaňská, dále koordinujeme s PVS. Na Bělocerkevské ulici bude provedena pouze lokální oprava. Její rekonstrukce se bude připravovat v koordinaci se správci poduličních sítí. 6.6.2018 18:30
zpět na osobnost