"Symbolizuje naše odhodlání proniknout na vysoce konkurenční trh s luxusními automobily, kterému dominují Evropané," řekl o genesisu šéf společnosti Čong Mong-ku.
"Genesis upevní naši vedoucí pozici v korejském automobilovém průmyslu a bude razit cestu pro náš průnik na světový trh," dodal.
Analytici předpokládají, že nový model pomůže firmě Hyundai zvýšit prodej a zlepšit image. Mnozí však pochybují o tom, že bude schopen konkurovat světovým luxusním značkám, jako je BMW.
"Genesis bude hrát významnou roli ve změně image firmy Hyundai, což povede k vyššímu prodeji modelů Sonata a Santa Fe," řekl jeden z analytiků automobilového průmyslu.
Odlákat zákazníky chce genesis Ečkovému mercedesu, BMW řady 5 a třeba Lexusu GS. Hlavním bojištěm o prestižní pozice bude severoamerický trh.
Hyundai do vývoje a výzkumu automobilu Genesis investoval během čtyř let 500 miliard wonů (téměř deset miliard Kč). Vývoj probíhal čtyři roky.
Od koncepce vše vpředu s motorem napříč, kterou automobilka doposud vyznávala, se genesis odpoutal a dostal motor podélně uložený a poháněná kola zadní nápravy.
Pod kapotu se dostanou šesti- a osmiválce, jak se na kategorii high society sluší a patří. Základem jsou šestiválce 3,3 a 3,8 litru. Menší z nich nabídne výkon 200 kW a točivý moment 316 Nm. Větší má kilowattů 216 a kroutí 360 Nm.
Vrcholová pohonná jednotka s objemem 4,6 litru ukrývá ve svých osmi válcích 275 kW. Auto s ní prý pokoří stovku pod šest sekund. Přenos síly na zadní kola diriguje šestistupňový automat. Zadní náprava je víceprvková. Jízdní vlastnosti budou šlechtit inteligentní tlumiče s proměnlivým účinkem.
Chlubit se bude pětisetwattovou reprosoustavou, stejnou, jakou má Rolls-Royce Phantom. Navigace s 30 GB harddiskem spojená s osmipalcovým displejem.
Samozřejmostí jsou bixenony, kožená sedadla odvětrávaná a vyhřívaná, osm airbagů nebo parkovací kamery.
Genesis se bude zpočátku prodávat pouze na domácím trhu, v červnu však hodlá firma zahájit dodávky do Spojených států. Cena vrcholové verze by prý měla být na úrovni základních modelů zavedené konkurence.
Automobilka Hyundai vznikla v roce 1967. V posledních letech se rozhodla k agresivní expanzi na zahraničních trzích. V současnosti má továrny v Číně, Indii, Turecku a ve Spojených státech; další továrnu staví v České republice.