Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Genesis: korejská luxusní limuzína hraje jako Rolls-Royce

aktualizováno 
Největší jihokorejský výrobce automobilů Hyundai Motor představí v Detroitu na autosalonu svůj první opravdu luxusní sedan Genesis. Firma doufá, že nový vůz jí pomůže odlákat zákazníky zahraničním konkurentům a zlepšit image její značky.

Hyundai Genesis | foto: Hyundai

"Symbolizuje naše odhodlání proniknout na vysoce konkurenční trh s luxusními automobily, kterému dominují Evropané," řekl o genesisu šéf společnosti Čong Mong-ku.

"Genesis upevní naši vedoucí pozici v korejském automobilovém průmyslu a bude razit cestu pro náš průnik na světový trh," dodal.

Analytici předpokládají, že nový model pomůže firmě Hyundai zvýšit prodej a zlepšit image. Mnozí však pochybují o tom, že bude schopen konkurovat světovým luxusním značkám, jako je BMW.

"Genesis bude hrát významnou roli ve změně image firmy Hyundai, což povede k vyššímu prodeji modelů Sonata a Santa Fe," řekl jeden z analytiků automobilového průmyslu.

Odlákat zákazníky chce genesis Ečkovému mercedesu, BMW řady 5 a třeba Lexusu GS. Hlavním bojištěm o prestižní pozice bude severoamerický trh.

Hyundai do vývoje a výzkumu automobilu Genesis investoval během čtyř let 500 miliard wonů (téměř deset miliard Kč). Vývoj probíhal čtyři roky.

Od koncepce vše vpředu s motorem napříč, kterou automobilka doposud vyznávala, se genesis odpoutal a dostal motor podélně uložený a poháněná kola zadní nápravy.


Pod kapotu se dostanou šesti- a osmiválce, jak se na kategorii high society sluší a patří. Základem jsou šestiválce 3,3 a 3,8 litru. Menší z nich nabídne výkon 200 kW a točivý moment 316 Nm. Větší má kilowattů 216 a kroutí 360 Nm.

Vrcholová pohonná jednotka s objemem 4,6 litru ukrývá ve svých osmi válcích 275 kW. Auto s ní prý pokoří stovku pod šest sekund. Přenos síly na zadní kola diriguje šestistupňový automat. Zadní náprava je víceprvková. Jízdní vlastnosti budou šlechtit inteligentní tlumiče s proměnlivým účinkem.

Chlubit se bude pětisetwattovou reprosoustavou, stejnou, jakou má Rolls-Royce Phantom. Navigace s 30 GB harddiskem spojená s osmipalcovým displejem.

Samozřejmostí jsou bixenony, kožená sedadla odvětrávaná a vyhřívaná, osm airbagů nebo parkovací kamery.


Genesis se bude zpočátku prodávat pouze na domácím trhu, v červnu však hodlá firma zahájit dodávky do Spojených států. Cena vrcholové verze by prý měla být na úrovni základních modelů zavedené konkurence.


Automobilka Hyundai vznikla v roce 1967. V posledních letech se rozhodla k agresivní expanzi na zahraničních trzích. V současnosti má továrny v Číně, Indii, Turecku a ve Spojených státech; další továrnu staví v České republice.

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.