Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Géniové, nebo tlučhubové? Z nuly na sto prý pod sekundu

aktualizováno 
Německá firma Rotary Super Cars chystá nejbrutálnější sporťák všech dob. Má mít výkon 2 800 koní a na stovku prý vystřelí pod jednu jedinou sekundu. Prostě neuvěřitelné parametry. Bohužel, auto zatím existuje maximálně na papíře.

Rotary Super Cars | foto: RSC

Už loni ukázala firma Rotary Super Cars (RSC) model Predator GT. I ten by si pravděpodobně s Bugatti Veyronem poradil. Měl mít 1 200 koní, maximální rychlost přes 400 kilometrů za hodinu a na stovku se měl dostat pod tři sekundy. Jenže jediné – a nutno podotknout, že nepříliš kvalitní – obrázky auta nápadně připomínaly Ferarri 599.

Původní koncept Predatoru GT firma podle svých slov přepracovala a chystá i další auta. Finální design stále nebyl představen, ostatně vyjma internetové prezentace zatím RSC nic hmatatelného světu nepředvedla. Premiéry se máme dočkat příští rok v Monaku na akci Top Marques. Podle uvedených specifikací bude auto dlouhé 4,67 metru, široké 2,17 metru a jen 1,1 metru vysoké.

To nejzajímavější na produkci RSC jsou bezesporu motory. Tedy alespoň podle jejich technické specifikace, kterou firma vyvěsila na své internetové stránky. Slabší agregát má typové označení RSC 26BDS-TT, silnější pak RSC 52R4T. A v obou případech to jsou dost netypické motory. Místo klasických pístů používají rotory. Motory typu Wankel v současné době pro auta produkuje sériově jen Mazda (najdeme je v modelu RX-8, jehož produkce před nedávnem skončila). A právě v motorech od Mazdy, která se teď rozhoduje, zda v jejich vývoji pokračovat, je i základ agregátů RSC.

Jenže motor Mazdy RX-8 je nepřeplňovaný dvoukomorový s celkovým objemem 1,3 litru. Německá firma tak vytvořila čtyř a osmikomorový motor s přeplňováním. V prvním případě pomocí dvou turbodmychadel a v druhém dokonce čtyř. Objem motoru je u slabšího motoru 2,6 litru, u silnějšího 5,2 litru. Z toho je patrné, že motory jsou složené ze dvou a čtyř motorů Mazdy, navíc doplněné o turbodmychadla.

Pak se není čemu divit, že výkony jsou fantastické. Slabší motor má dávat 882 kW, tedy 1 200 koní. A ten silnější pak neuvěřitelných 2 089 kW, což je 2 800 koní. Už slabší agregát slibuje podle výrobce neuvěřitelné zážitky: z nuly na stovku za tři sekundy a na rychlost 400 kilometrů za hodinu se má dostat za 25 sekund.

Co je to ale proti výkonům silnějšího motoru. Ty patří do říše snů: zrychlení z nuly na sto pod sekundu, dvoustovka za 2,7 sekundy, čtyřstovka 4,8 sekundy a 600 kilometrů za hodinu za sedm sekund. Kdo nevěří, ať na web výrobce běží. Maximální rychlost by pak snadno měla pokořit maximálku v současné době nejrychlejšího sériového auta na světě – Bugatti Veyronu.

Fantastické technické parametry ovšem může na papír napsat jakýkoliv fanoušek aut. Pokud však myšlence německé firmy věříte, můžete se stát podílníkem anebo požádat o dealerství. O ceně auta se web nezmiňuje, jen je uvedeno, že produkce má být ryze malosériová. Ročně plánují vyrobit 12 aut, první sériové bude k mání na konci příštího roku. Tedy prý...

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.