Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Stačí jen mávnout. Nové BMW se ovládá gesty

  13:53aktualizováno  13:53
Multimediální systém nové generace ve vlajkové lodi BMW můžete řídit dotyky na obrazovce, mechanickými tlačítky a ovladači, hlasovými povely a dokonce i gesty. Až uvidíte řidiče nového BMW řady 7 jen tak máchat rukou, není to projev šílenství. Možná jen odmítá telefonní hovor.

Může se hodit

BMW řada 3 320dxDrive 2009

BMW řada 3 320dxDrive 2009

Cena 340.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz

Nové BMW 7 představuje ve světové premiéře poprvé v sériově vyráběném autě systém „BMW gesture control“, který umožňuje ovládat některé funkce gesty. Typicky přijmutí telefonního hovoru virtuálním ukázáním na přístrojovou desku, nechtěný hovor odmítnete mávnutím. V menu multimediálního palubního systému iDrive je možné systém částečně konfigurovat, takže řidič přiřadí určitá gesta některým funkcím. Na videu vidíte, jak se ovládá hlasitost audiosoustavy. Systém rozlišuje příkazy zadané jedním nebo dvěma prsty a rozpozná i „uchopení“.

Michael Ahlers z vývojového týmu nového BMW řady 7 popisuje, jak se systém ovládá: „Ideální je položit loket na opěrku na středovém tunelu a rukou udílet povely nad ovladačem automatické převodovky. Pohyby ruky snímá kamera.“ Ta je umístěna ve stropnici v místech, kde jsou „čtecí“ lampičky. Ideální je udávat povely rukou přibližně ve výšce horní hrany přístrojové desky, spíš o něco níže.



Témata: BMW, virtuální

Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sůl umí sežrat i nové auto. Postřik za pár tisíc podvozek ochrání

Ošetření podvozku je hodně špinavá a ne zrovna příjemná práce.

Zdálo se, že moru v podobě rzi se automobilky zbavily. Ale auta reznou stále, jen to není tolik vidět. Největším...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Čínské pneumatiky na cestě do Evropy. Linglongu pomáhají Španělé i Češi

Testuje se mimo jiné ovalita – pneumatika se roztočí a stroj zjistí, jestli...

Čínský výrobce pneumatik Linglong plánuje expanzi v Evropě. V Číně nyní otevírají nejmodernější testovací trať na...

Další z rubriky

OBRAZEM: Nejslavnější auto světa v ulicích Addis Abeby

Siyum Haile, 72, a retired United Nations (UN) employee and Jehovah's Witness,...

Volkswagen Brouk v původní podobě přežil ve výrobě od konce druhé světové války až do roku 2003. Dnes je auto, které...

OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Veteránský závod Pražská noblesa

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v...

Obojživelný Amphicar. Americký prezident v něm děsil spolujezdce

Obojživelný Amphicar

Německý Amphicar je zatím jediný civilní obojživelný sériově vyráběný vůz, který lze s výhradami klasifikovat jako...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.