Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Getz vstoupí do neprodávanějšího segmetu v tuzemsku

  10:12aktualizováno  10:12
Vysloužilý Atos by byl pohaslou nadějí automobilky Hyundai pro boj s modernizovanými konkurenty typu Ford Fiesta či VW Polo. Korejci to jistě tuší, a proto ještě letos začnou na evropských trzích prodávat zcela nový, 3,8 metrů dlouhý model Getz. Novinka, která si nyní odbývá premiéru v Ženevě, vychází ze studie TB představené minulý rok v Tokiu.

Zcela nově vyvinutý Getz působí na první pohled velice dynamickým dojmem. Ze siluety vozu lze vypozorovat maximální snahu o zvětšení vnitřního prostoru, čehož konstruktéři dosáhli především posunutím kol do rohů karosérie a částečně i výškou vozu. Novinka, která se bude vyrábět v pětidvéřové i třídvéřové verzi, měří na výšku 1,48 metru; šířka činí 1,66 metru.

Přestože by měli novinku korejské automobilky kupovat především zákazníci, kteří dosud uvažovali o Atosu, manažeři z Hyundaie se rozhodli prodávat oba dva vozy paralelně zhruba po dobu jednoho roku. Tvrdí, že se Getz zařadí právě mezi Atos a větší Accent, parazitovat na jejich prodejích by však neměl.

Nově představený Korejec, jenž se stane jistě i konkurencí pro Škodu Fabii, se objeví u prvních dealerů Starého kontinetu koncem srpna se třemi benzinovými motory. Nejslabším agregátem v nabídce bude litrový motor z Atosu se zvětšeným objemem na 1,1 litru (62 koní). Další dvě zážehové jednotky 1,3 a 1,6 nabídnou 82 respektive 106 koňských sil. Posledně jmenovaný motor bude dle informací z automobilky možné kombinovat se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Paletu by měl v roce 2003 doplnit také diesel 1,5 l s technolobií Common-Rail.

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Dieselgate snížila v ČR prodej nových dieselů, u ojetin zájem nepolevuje

Turbodiesel řady EA 189

Aféra dieselgate s podvodným softwarem u naftových vozů koncernu VW způsobila v Česku pokles prodeje nových dieselů za...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

Najdete na iDNES.cz