Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Getz vstoupí do neprodávanějšího segmetu v tuzemsku

  10:12aktualizováno  10:12
Vysloužilý Atos by byl pohaslou nadějí automobilky Hyundai pro boj s modernizovanými konkurenty typu Ford Fiesta či VW Polo. Korejci to jistě tuší, a proto ještě letos začnou na evropských trzích prodávat zcela nový, 3,8 metrů dlouhý model Getz. Novinka, která si nyní odbývá premiéru v Ženevě, vychází ze studie TB představené minulý rok v Tokiu.

Zcela nově vyvinutý Getz působí na první pohled velice dynamickým dojmem. Ze siluety vozu lze vypozorovat maximální snahu o zvětšení vnitřního prostoru, čehož konstruktéři dosáhli především posunutím kol do rohů karosérie a částečně i výškou vozu. Novinka, která se bude vyrábět v pětidvéřové i třídvéřové verzi, měří na výšku 1,48 metru; šířka činí 1,66 metru.

Přestože by měli novinku korejské automobilky kupovat především zákazníci, kteří dosud uvažovali o Atosu, manažeři z Hyundaie se rozhodli prodávat oba dva vozy paralelně zhruba po dobu jednoho roku. Tvrdí, že se Getz zařadí právě mezi Atos a větší Accent, parazitovat na jejich prodejích by však neměl.

Nově představený Korejec, jenž se stane jistě i konkurencí pro Škodu Fabii, se objeví u prvních dealerů Starého kontinetu koncem srpna se třemi benzinovými motory. Nejslabším agregátem v nabídce bude litrový motor z Atosu se zvětšeným objemem na 1,1 litru (62 koní). Další dvě zážehové jednotky 1,3 a 1,6 nabídnou 82 respektive 106 koňských sil. Posledně jmenovaný motor bude dle informací z automobilky možné kombinovat se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Paletu by měl v roce 2003 doplnit také diesel 1,5 l s technolobií Common-Rail.

Autor:




Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.