Getz vstoupí do neprodávanějšího segmetu v tuzemsku

  • 2
Vysloužilý Atos by byl pohaslou nadějí automobilky Hyundai pro boj s modernizovanými konkurenty typu Ford Fiesta či VW Polo. Korejci to jistě tuší, a proto ještě letos začnou na evropských trzích prodávat zcela nový, 3,8 metrů dlouhý model Getz. Novinka, která si nyní odbývá premiéru v Ženevě, vychází ze studie TB představené minulý rok v Tokiu.

Zcela nově vyvinutý Getz působí na první pohled velice dynamickým dojmem. Ze siluety vozu lze vypozorovat maximální snahu o zvětšení vnitřního prostoru, čehož konstruktéři dosáhli především posunutím kol do rohů karosérie a částečně i výškou vozu. Novinka, která se bude vyrábět v pětidvéřové i třídvéřové verzi, měří na výšku 1,48 metru; šířka činí 1,66 metru.

Přestože by měli novinku korejské automobilky kupovat především zákazníci, kteří dosud uvažovali o Atosu, manažeři z Hyundaie se rozhodli prodávat oba dva vozy paralelně zhruba po dobu jednoho roku. Tvrdí, že se Getz zařadí právě mezi Atos a větší Accent, parazitovat na jejich prodejích by však neměl.

Nově představený Korejec, jenž se stane jistě i konkurencí pro Škodu Fabii, se objeví u prvních dealerů Starého kontinetu koncem srpna se třemi benzinovými motory. Nejslabším agregátem v nabídce bude litrový motor z Atosu se zvětšeným objemem na 1,1 litru (62 koní). Další dvě zážehové jednotky 1,3 a 1,6 nabídnou 82 respektive 106 koňských sil. Posledně jmenovaný motor bude dle informací z automobilky možné kombinovat se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Paletu by měl v roce 2003 doplnit také diesel 1,5 l s technolobií Common-Rail.