Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Giugiaro Concept: Jak krotí mustangy Italové

  17:15aktualizováno  17:15
"Když jsme viděli nový mustang, věděli jsme dvě věci: je to ten nejlepší, který jsme viděli od dob toho původního a že jeden musíme upravit," řekl Fabrizio Giugiaro, syn slavného otce Giorgetta, při představení Mustangu Giugiaro Concept.

Ford Mustang Giugiaro concept | foto: Ford

Oranžový americký muscle-car je po designérské kúře ve studiích Italdesignu ještě svalnatější a nekompromisnější. Podle Giugiarů je mustang už sám o sobě dobrý, ani to jim nezabránilo v přepracování všech dílů karoserie.

Prvního mustanga vymyslel legendární Lee Iacocca. V roce 1965 Giorgetto Giugiaro - ještě jako zaměstnanec u Bertoneho - pracoval na Mustangu Bertone. Čtyřicet let nato si moderního mustanga k obrazu svému přetvořil jeho syn Fabrizio.

Ford Mustang Bertone
Ford Mustang Bertone od Giugiara (1965)

Třicet tisíc hodin krve, potu a slz stála Giugiara tvorba jeho mustangu, alespoň to hrdě říká. Genetiku ale neošálil, pod sytě oranžovým kabátem jsou stále znát svaly, hvězdy a pruhy americké automobilové ikony

Tvary italoamerického mustanga  jsou čistší a uhlazenější, také detaily jsou méně agresivní než na originálu. Že se opravdu jedná o koncept dokazuje průhledná kopule střechy, narušená jen podélnými oblouky sloupků, zvenku si ale toho, že čtveřice uvnitř sedí pod sklem, nevšimnete.

Ani jeden díl karoserie nezůstal původní, lehce se změnily i proporce, protáhl se čumák, přední světla koukají rafinovaným pohledem a tři proužky těch koncových vzpomínají na mustangy z první poloviny šedesátých let.

Kabina se posunula směrem vzad, kapota je o něco delší, zato skoro zmizel třetí prostor. Vepředu je Mustang Giugiaro Concept o tři centimetry šírší než originál a směrem vzad se jeho tělo ještě rozšiřuje, vzadu je tak širší o celých osmdesát milimetrů.

Giugiarova přestavba mustangu nemá daleko k tuningovým kreacím, mustang tak musel dostat první na co se vrhnou stále nespokojené ruce tunerů - nůžkovitě směrem vzhůru otevírané dveře.

Styl nemůže chybět ani uvnitř, kombinuje hnědou a zrzavě zbarvenou kůži. Texasský rančer najde podobenky svých mustangů mimo jiné na opěrkách hlavy. Nešetřilo se chromem, kovbojům se také bude líbit čalounění sedadel z kůže kravky stračeny. Řadicí páka nemá svým ztvárněním daleko k pákám, která ovládají letadla, volant je pak stylovým revivalem toho z nejstarších generací.

Giugiaro do auta zamontoval pohonnou jednotku z Mustangu GT. Motor s objemem 4,6 litru se vyzbrojil kompresorem, několika úprav se dočkal také samotný blok osmiválce, mimo jiné byl osazený vstřikovači benzinu z Mustangu GT. Nakonec se ladiči při měření výkonu dopočítali pěti set hlav mustangů.

Pozornosti techniků neušel ani podvozek, výměny se dočkaly tlumiče, pružiny a stabilizátory. Podvozek se přiblížil highwayi o tři centimetry, do asfaltu se zakusují pneumatiky 275/40 vepředu a 315/35 vzadu, v průměru mají na obou nápravách dvacet palců.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Mercedes Třída G 5,5 63...
Mercedes Třída G 5,5 63...

r.v. 2016, naj. 36 400 km, benzín
2 800 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.