Oranžový americký muscle-car je po designérské kúře ve studiích Italdesignu ještě svalnatější a nekompromisnější. Podle Giugiarů je mustang už sám o sobě dobrý, ani to jim nezabránilo v přepracování všech dílů karoserie.
Prvního mustanga vymyslel legendární Lee Iacocca. V roce 1965 Giorgetto Giugiaro - ještě jako zaměstnanec u Bertoneho - pracoval na Mustangu Bertone. Čtyřicet let nato si moderního mustanga k obrazu svému přetvořil jeho syn Fabrizio.
Ford Mustang Bertone od Giugiara (1965)
Třicet tisíc hodin krve, potu a slz stála Giugiara tvorba jeho mustangu, alespoň to hrdě říká. Genetiku ale neošálil, pod sytě oranžovým kabátem jsou stále znát svaly, hvězdy a pruhy americké automobilové ikony
Tvary italoamerického mustanga jsou čistší a uhlazenější, také detaily jsou méně agresivní než na originálu. Že se opravdu jedná o koncept dokazuje průhledná kopule střechy, narušená jen podélnými oblouky sloupků, zvenku si ale toho, že čtveřice uvnitř sedí pod sklem, nevšimnete.
Ani jeden díl karoserie nezůstal původní, lehce se změnily i proporce, protáhl se čumák, přední světla koukají rafinovaným pohledem a tři proužky těch koncových vzpomínají na mustangy z první poloviny šedesátých let.
Kabina se posunula směrem vzad, kapota je o něco delší, zato skoro zmizel třetí prostor. Vepředu je Mustang Giugiaro Concept o tři centimetry šírší než originál a směrem vzad se jeho tělo ještě rozšiřuje, vzadu je tak širší o celých osmdesát milimetrů.
Giugiarova přestavba mustangu nemá daleko k tuningovým kreacím, mustang tak musel dostat první na co se vrhnou stále nespokojené ruce tunerů - nůžkovitě směrem vzhůru otevírané dveře.
Styl nemůže chybět ani uvnitř, kombinuje hnědou a zrzavě zbarvenou kůži. Texasský rančer najde podobenky svých mustangů mimo jiné na opěrkách hlavy. Nešetřilo se chromem, kovbojům se také bude líbit čalounění sedadel z kůže kravky stračeny. Řadicí páka nemá svým ztvárněním daleko k pákám, která ovládají letadla, volant je pak stylovým revivalem toho z nejstarších generací.
Giugiaro do auta zamontoval pohonnou jednotku z Mustangu GT. Motor s objemem 4,6 litru se vyzbrojil kompresorem, několika úprav se dočkal také samotný blok osmiválce, mimo jiné byl osazený vstřikovači benzinu z Mustangu GT. Nakonec se ladiči při měření výkonu dopočítali pěti set hlav mustangů.
Pozornosti techniků neušel ani podvozek, výměny se dočkaly tlumiče, pružiny a stabilizátory. Podvozek se přiblížil highwayi o tři centimetry, do asfaltu se zakusují pneumatiky 275/40 vepředu a 315/35 vzadu, v průměru mají na obou nápravách dvacet palců.