Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Giugiaro si naděluje: Nové Ferrari GG50

  10:40aktualizováno  10:40
Giorgietto Giugiaro slaví padesát let působení ve světě automobilů. Designérský mág z Itálie se rozhodl, že si dá k padesátinám studia ItalDesign dárek. Nakreslí si své vlastní ferrari. Giugiarovo Ferrari GG50 se představuje na autosalonu v Tokiu. Nový rudý kabát si oblékl model 612 Scaglietti.

Udělej si sám

Když Giorgietto Giugiaro řekne, že si postaví své vlastní ferrari, mají tato slova úplně jiný význam, než kdyby je vyřkl jakýkoliv jiný smrtelník.

Starý pán, který pomalu předává žezlo svému synovi Fabriziovi, zavolá do Marranella, vezme do ruky tužku a začne si plnit svůj sen.

Vše nejlepší

Ferrari dalo k dispozici mechaniku z velkého kupé 612 Scaglietti, Giugiaro ušil kabát a nové auto dostalo všeříkající označení - GG50 (GG = Giorgietto Giugiaro, padesátka pak značí padesátileté výročí).

Pikantní je, že sériové Ferrari 612 Scaglietti původně namaloval jiný z italských designérských kouzelníků - Pininfarina.

Ferrari 612 Scaglietti:
víc než 315 km/h

Ferrari 612 Scaglietti má být tou pravou kombinací čistého výkonu sportovního vozu a pohodlí pro čtyři pasažéry ...VÍCE

Oproti scaglietti je auto o 9 centimetrů kratší (481 namísto původních 490 centimetrů), rozvor zůstal stejný (295 cm).

Karoserie je udělána podle klasického receptu: dlouhá nízká příď, hodně skloněné čelní sklo a krátká a silná záď.

Auto dostalo dynamické linie, svaly předních blatníků prokreslují přísně horizontální ponton karoserie, blatník objímající zadní kola je mohutnější a přidává dojem síly.

Čisté tvary bez zbytečných prolisů a hran doplňují výrazné detaily: velký zářez na bocích startující za předním kolem, zrcátka a výrazné prahy. Nechybí slušivá pětipaprsková kola se žlutočerným emblémem automobilky.

Nejnovějším modelům s koníkem ve znaku se stále zmenšují přední světla, Giugiaro je u svého výročního ferrari minimalizoval na úzké vertikální pruhy složené z LED diod.

S padesátinami se roztrhl pytel. Půlstoletí letos oslavuje Tatra 603 a také fantomasovo fáro - Citroën DS

Umí být i praktické

Do umně maskovaného kufru dva + dva místného kupé se vejde 270 litrů zavazadel. Ferrari umí být také praktické, při sklopení zadních sedadel tak GG50 odveze 500 litrů věcí. V takto vzniklém prostoru jde pak odvézt 140 centimetrů dlouhé věci.

Giugiaro přetvořil podle svých představ také zbytek interiéru. Nové přístrojové desce dominuje uprostřed umístěný velký displej satelitní navigace. Designéři přetvarovali sedadla vyvedená samozřejmě v jemné kůži. Doplňky jsou z bukového dřeva.

Osvědčená technika

Do techniky Giugiaro nezasahoval. Pod kapotou tak zůstal 5,8 litrový dvanáctiválec nabízející 540 koní výkonu. Šestistupňová sekvenční převodovka přenáší sílu motoru na zadní kola s rozměrem 305/35 R20, Dvacetipalcová kola dostala také přední náprava, obuty jsou na nich pneumatiky 245/35.

Ferrari dalo k dispozici mechaniku z velkého kupé 612 Scaglietti, Giugiaro ušil kabát a nové auto dostalo všeříkající označení - GG50

Ferrari dalo k dispozici mechaniku z velkého kupé 612 Scaglietti, Giugiaro ušil kabát a nové auto dostalo všeříkající označení - GG50

Ferrari GG50: Oproti scaglietti je auto o 9 centimetrů kratší (481 namísto původních 490 centimetrů), rozvor zůstal stejný (295 cm).

Ferrari GG50: Do techniky Giugiaro nezasahoval. Pod kapotou tak zůstal 5,8 litrový dvanáctiválec nabízející 540 koní výkonu.

Ferrari GG50 - Giorgietto Giugiaro si k padesátému výročí působení ve světě aut nadělil dárek

Ferrari GG50 - Giorgietto Giugiaro si k padesátému výročí působení ve světě aut nadělil dárek

Ferrari GG50 - Giorgietto Giugiaro si k padesátému výročí působení ve světě aut nadělil dárek

Ferrari GG50: Do techniky Giugiaro nezasahoval. Pod kapotou tak zůstal 5,8 litrový dvanáctiválec nabízející 540 koní výkonu.

Giugiarovo Ferrari GG50 se představuje na autosalonu v Tokiu. Nový rudý kabát si oblékl model 612 Scaglietti.

Ferrari GG50: Giugiaro přetvořil podle svých představ také zbytek interiéru. Nové přístrojové desce dominuje uprostřed umístěný velký displej satelitní navigace.

Giugiarovo Ferrari GG50 se představuje na autosalonu v Tokiu. Nový rudý kabát si oblékl model 612 Scaglietti.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.