Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Giugiaro Vadhó Concept: vodíková autostíhačka

aktualizováno 
Nejnovější sportovní koncept jednoho z nejvytíženějších italských karosářů rozhodně nehraje na praktickou notu. Požadavkům doby sportovní studie dostojí alespoň tím, že ji pohání vodík. Giugiaro Vadhó je také zajímavé způsobem ovládání a variabilní architekturou.

Giugiaro Vadhó | foto: Italdesign

Vadhó je vůbec první Giugiarův výtvor, který jezdí výhradně na vodík. Prosklená kapka kabiny může být nalevo nebo napravo podle toho, na které straně se v dané zemi jezdí.

Na té straně, na které nepřekáží cestující je pohonný systém. Na obrázku je verze pro české silnice: posádka vlevo, atomy vodíku se prohánějí vpravo. Řidič a cestující sedí v kabině za sebou, stejně jako ve stíhačce.

Ovládání maji v popisu práce dva joysticky, na už nekolik desetiletí vcelku oblíbený volant tentokrát nedošlo. Všechno ovládání se odehrává po drátech (technologie by-wire), mezi řidičem, a koly tedy není pevná vazba, všechno obstarává elektronika.

Na konceptu vadhó uvidíme premiérově také nové logo Giugiara. Klasický znak Italdesignu je minulostí, od nynějška bude všude velké "G".

Italdesign založil Giorgetto Giugiaro e Aldo Mantovani. Druhý jmenovaný se teď ve svých 79 letech rozhodl po několika letech pozvolného utlumování spolupráce předat celou vládu nad Italdesignem svému společníkovi.

Autor:




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.