Diskuze

Crashtest aut, která dělí 20 let, ukázal, jak se posunula bezpečnost

Simulovaná srážka dvou Fordů Fiesta, které dělí 20 let, ukázala, jak dramatický pokrok v bezpečnosti auta za tu dobu udělala. Zatímco ve starším voze by řidič srážku nepřežil, z moderního auta by vylezl jen s oděrkami, maximálně pohmožděninami.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

"Staré a těžké" versus "nové a lehčí".....0:1

https://www.youtube.com/watch?v=uP0V4IeDcAo

0 1
možnosti

T83o26m41á63š 91Z50e54m12a35n

13. 11. 2018 14:39

Stejně těžké..

0 0
možnosti

R97a70d93e11k 50H28o16d95a64ň

13. 11. 2018 12:05

Jakkoli je v bezpečnosti jistě "nějaký" posun (byť začínají padat i podezření, že auta do testů jednak "fasují" spešl nosníky, jednak že výztuže jsou koncipované tak, aby při "normovaných" testech auto dobře "splnilo", ale v zrcadlově obráceném nárazu je auto najednou diametrálně horší - protože tohle v testu není), je třeba si taky uvědomit, že Ford Fiesta za těch 20 let ztěžkl z 942 na 1151 kg. 209 kg rozdíl opravdu hraje roli, z hlediska hmotnosti by bylo logičtější udělat test např. Focus z 1998 vs Fiesta z 2018, tam je rozdíl hmotnosti pár kilo.

1 1
možnosti

Samozřejmě, že auta jsou koncipována tak, aby vyhověla hlavně testům. Nebýt "hnusných úředníků" co plodí ty "hnusné a zbytečné" zákazy a příkazy, tak tu dnes jezdí pár aut, jejichž výrobci by postavily byznys i na bezpečnosti (jako třeba Volvo) a většina zbytku by byly "pojízdné rakve" s prioritou maximalizace zisku.

Rozdíl mezi minulou verzí Fiesty a tou 20 let starou je při základní motorizaci a výbavě jen 36kg (viz můj příspěvek níže).

1 1
možnosti

Mě baví ty kecy o vysokopevnostní oceli a podobně. Podívejte se na ty auta staré do 15-ti let to kvete jak škopky před příchodem zinkovaných plechů. Je sice hezké že vynalezli auto pevnější když je nové ale zároveň asi někde něco vyhnali do takovýho extrému že vyvařování prahů a uhnilých spodků dveří se vrací do módy... Není neobvyklé řešit u 6-8 letých aut shnilé dutiny a puchejře na půlce auta.

0 0
možnosti

vysokopevnostní ocel zvyšuje tuhost bez navýšení hmotnosti, naopak se hmotnost karoserie snižuje. S odolností proti korozi to nemá nic společného. od toho jsou tam jiné "technologie", třeba to zinkování.

2 0
možnosti

J10a64n 46D73l50o40u68h52ý

13. 11. 2018 7:40

Proc nikdo neudela test, ze obe auta narazi do stojici prekazky ( tak jak se dela euroNcap) a pak se porovna jestli posadka v obou autech prezije? Vysledek teda vsichni vime.. i v te stare fieste to posadka prezije. Viz ceash testy z te doby...

0 0
možnosti

Výsledek teda všichni víme, protože se ten test udělal dávno (že obě auta narazí do stojící překážky).

1 0
možnosti

A pritom by stacilo, aby ten test udelali jinak - jasne se ukazalo, ze nova auta jsou vyztuzena hlavne tam, kde je to potreba pro simulaci crash testu... jakykoliv jiny scenar uz takova hitparada neni...

1 0
možnosti

A proč myslíš, že se vymyslel tento test? Pro srandu králíkům? Nebo na základě nějaké statistiky?;-)

2 0
možnosti

Tak především auta za 20 let ztěžkla na dvojnásobek. Není divu že 800 Kg auto propadne při srážce s 1600 Kg autem. V ochraně posádky dnešní vozy zcela propadají při srážce s parní lokomotivou z roku 1910.

0 7
možnosti

a proto je rozdíl sotva 50 kg.

Kdyby jedno auto bylo dvakrát těžší, nutně by to lehčí bylo odhozeno zpět nebo na bok mnohem dál než to těžké.

7 1
možnosti

Přesně.. Pokud potkáte felicii máte vyhráno, pokud kamion hádám že Vám nepomůže ani SUV...

1 0
možnosti

T16o94m63á13š 23Z84e94m13a50n

12. 11. 2018 22:41

Jak se to vezme.

Je potkat a potkat, resp. škála různých způsobů "potkání seů je veliká a když jedete ve Felici, můžete přežít třeba jen 5% setkání s kamionem. Když v Land Cruiseru, tak třeba 40 %.

A také není SUV jako SUV, 900 kg Ignis není 2400 Kg Range Rover..

0 0
možnosti

J27a86k28u80b 24N42o41v14á91k

12. 11. 2018 20:59

Paráda, mám tuhle starou fiestu, respektive Mazdu 121. A zabít se můžeme v každém autě.

0 0
možnosti

T94o60m87á18š 44Z32e98m52a63n

12. 11. 2018 22:46

Zabít se můžete i u sledování TV, ale zas není dobré aby vás zabila nějaká blbost.

1 0
možnosti

To, že 20 let stará Fiesta dopadla tak jak dopadla mne nepřekvapuje, protože v té době auta této velikosti žádnou bezpečnost opravdu neměla. Co by ovšem bylo zajímavé a pro lidi mnohem užitečnější je jak dopadne starší auto za cenu nového. Např. takový Saab nebo Volvo s r.v. 2008+ proti nové Dacii, ale to asi nikdo neudělá, protože na tom Švédovi by stačilo jenom přetřít nárazník, ale ta Dacie by se musela zametat;-D

0 0
možnosti

Tak snad normální člověk předpokládá že nové auto za 200tisic nebude žádný zázrak... Ale je to nové auto, kdy nemusíte spoustu věcí řešit...

0 0
možnosti

T10o81m35á37š 67Z95e97m61a46n

12. 11. 2018 20:08

Štve mne, že většina bombastických testů staré vs. nové jsou auta ze začátku 90. let - tedy v době před konstrukcí "silná kabina+deformovatelný předek".

Pro představu - tato filosofie se začala uplatňovat koncem 90. let a např. Octavia 1. generace v moderním testu s přesahem 25 % pokořila Audi A4 z roku 2011 - watch?v=wovrGVEfW58

Moderní auta, jakkoliv bezpečná, nedostanou více než *** když nemají asistenty řízení. (to je to, co vám nečekaně šlápne na brzdu, když začnete předjíždět a budete už v protisměru).

Chtěl bych spíše vidět srovnání desetiletého auta (např. Octavia 2) se současným ekvivalentním vozem.

p.s Ještě lepší by byl test aut za 300.000 Kč nové vs. 10 let staré např. Dacia Logan vs. Volvo XC90 :-D

4 0
možnosti

J77i49ř14í 51Z82ý14k70a

13. 11. 2018 1:52

tohle je docela zajímavý crash test https://www.youtube.com/watch?v=msnJK0ce-VM

Je tma vidět že i velmi staré auto (konstrukčně počátek 90 let) nemusí nutně znamenat smrt pro posádku

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...