Diskuze
Crashtest aut, která dělí 20 let, ukázal, jak se posunula bezpečnost
Děkujeme za pochopení.
J76i54ř35í 86S58c96h78w91a24c72h
"Staré a těžké" versus "nové a lehčí".....0:1
R97a70d93e11k 50H28o16d95a64ň
Jakkoli je v bezpečnosti jistě "nějaký" posun (byť začínají padat i podezření, že auta do testů jednak "fasují" spešl nosníky, jednak že výztuže jsou koncipované tak, aby při "normovaných" testech auto dobře "splnilo", ale v zrcadlově obráceném nárazu je auto najednou diametrálně horší - protože tohle v testu není), je třeba si taky uvědomit, že Ford Fiesta za těch 20 let ztěžkl z 942 na 1151 kg. 209 kg rozdíl opravdu hraje roli, z hlediska hmotnosti by bylo logičtější udělat test např. Focus z 1998 vs Fiesta z 2018, tam je rozdíl hmotnosti pár kilo.
J25i23ř17í 47S52c90h32w33a97c58h
Samozřejmě, že auta jsou koncipována tak, aby vyhověla hlavně testům. Nebýt "hnusných úředníků" co plodí ty "hnusné a zbytečné" zákazy a příkazy, tak tu dnes jezdí pár aut, jejichž výrobci by postavily byznys i na bezpečnosti (jako třeba Volvo) a většina zbytku by byly "pojízdné rakve" s prioritou maximalizace zisku.
Rozdíl mezi minulou verzí Fiesty a tou 20 let starou je při základní motorizaci a výbavě jen 36kg (viz můj příspěvek níže).
R56a52d91e51k 70P32a25s28t38o16r
Mě baví ty kecy o vysokopevnostní oceli a podobně. Podívejte se na ty auta staré do 15-ti let to kvete jak škopky před příchodem zinkovaných plechů. Je sice hezké že vynalezli auto pevnější když je nové ale zároveň asi někde něco vyhnali do takovýho extrému že vyvařování prahů a uhnilých spodků dveří se vrací do módy... Není neobvyklé řešit u 6-8 letých aut shnilé dutiny a puchejře na půlce auta.
J16i25ř15í 91S80c82h53w83a68c52h
vysokopevnostní ocel zvyšuje tuhost bez navýšení hmotnosti, naopak se hmotnost karoserie snižuje. S odolností proti korozi to nemá nic společného. od toho jsou tam jiné "technologie", třeba to zinkování.
J10a64n 46D73l50o40u68h52ý
Proc nikdo neudela test, ze obe auta narazi do stojici prekazky ( tak jak se dela euroNcap) a pak se porovna jestli posadka v obou autech prezije? Vysledek teda vsichni vime.. i v te stare fieste to posadka prezije. Viz ceash testy z te doby...
Z54d81e15n29ě33k 77M34o98r77á89v71e39k
Výsledek teda všichni víme, protože se ten test udělal dávno (že obě auta narazí do stojící překážky).
P16e90t41r 59S20v49o78b23o88d13a
A pritom by stacilo, aby ten test udelali jinak - jasne se ukazalo, ze nova auta jsou vyztuzena hlavne tam, kde je to potreba pro simulaci crash testu... jakykoliv jiny scenar uz takova hitparada neni...
J52i78ř73í 69S66c78h54w86a74c33h
A proč myslíš, že se vymyslel tento test? Pro srandu králíkům? Nebo na základě nějaké statistiky?
M21a70r32t86i60n 58R74o59s68o74l
Tak především auta za 20 let ztěžkla na dvojnásobek. Není divu že 800 Kg auto propadne při srážce s 1600 Kg autem. V ochraně posádky dnešní vozy zcela propadají při srážce s parní lokomotivou z roku 1910.
J20i51ř47í 93S73c14h23w39a90c88h
a proto je rozdíl sotva 50 kg.
Kdyby jedno auto bylo dvakrát těžší, nutně by to lehčí bylo odhozeno zpět nebo na bok mnohem dál než to těžké.
P94e30t18r72a 58B89r14o63d30o38v41á
Přesně.. Pokud potkáte felicii máte vyhráno, pokud kamion hádám že Vám nepomůže ani SUV...
T16o94m63á13š 23Z84e94m13a50n
Jak se to vezme.
Je potkat a potkat, resp. škála různých způsobů "potkání seů je veliká a když jedete ve Felici, můžete přežít třeba jen 5% setkání s kamionem. Když v Land Cruiseru, tak třeba 40 %.
A také není SUV jako SUV, 900 kg Ignis není 2400 Kg Range Rover..
J27a86k28u80b 24N42o41v14á91k
Paráda, mám tuhle starou fiestu, respektive Mazdu 121. A zabít se můžeme v každém autě.
T94o60m87á18š 44Z32e98m52a63n
Zabít se můžete i u sledování TV, ale zas není dobré aby vás zabila nějaká blbost.
R97o58b18e52r79t 37M38a16t44u24l78a
To, že 20 let stará Fiesta dopadla tak jak dopadla mne nepřekvapuje, protože v té době auta této velikosti žádnou bezpečnost opravdu neměla. Co by ovšem bylo zajímavé a pro lidi mnohem užitečnější je jak dopadne starší auto za cenu nového. Např. takový Saab nebo Volvo s r.v. 2008+ proti nové Dacii, ale to asi nikdo neudělá, protože na tom Švédovi by stačilo jenom přetřít nárazník, ale ta Dacie by se musela zametat
P55e62t68r93a 29B60r63o85d15o37v16á
Tak snad normální člověk předpokládá že nové auto za 200tisic nebude žádný zázrak... Ale je to nové auto, kdy nemusíte spoustu věcí řešit...
T10o81m35á37š 67Z95e97m61a46n
Štve mne, že většina bombastických testů staré vs. nové jsou auta ze začátku 90. let - tedy v době před konstrukcí "silná kabina+deformovatelný předek".
Pro představu - tato filosofie se začala uplatňovat koncem 90. let a např. Octavia 1. generace v moderním testu s přesahem 25 % pokořila Audi A4 z roku 2011 - watch?v=wovrGVEfW58
Moderní auta, jakkoliv bezpečná, nedostanou více než *** když nemají asistenty řízení. (to je to, co vám nečekaně šlápne na brzdu, když začnete předjíždět a budete už v protisměru).
Chtěl bych spíše vidět srovnání desetiletého auta (např. Octavia 2) se současným ekvivalentním vozem.
p.s Ještě lepší by byl test aut za 300.000 Kč nové vs. 10 let staré např. Dacia Logan vs. Volvo XC90 :-D
J77i49ř14í 51Z82ý14k70a
tohle je docela zajímavý crash test https://www.youtube.com/watch?v=msnJK0ce-VM
Je tma vidět že i velmi staré auto (konstrukčně počátek 90 let) nemusí nutně znamenat smrt pro posádku
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...