Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GM chce vyrábět zcela elektrický automobil

aktualizováno 
Americký koncern General Motors chce do roku 2010 začít vyrábět vůz, který bude poháněný jen elektřinou bez přispění spalovacího motoru.

Chevrolet Volt | foto: GM

Velkou neznámou ale zůstává, zda dobíjecí lithium-iontové baterie mohou ekonomicky a bezpečně pohánět automobil, uvedl na ženevském autosalonu produktový ředitel GM Bob Lutz.

GM předvedl koncept zcela elektrického vozu Chevrolet Volt v lednu na detroitském autosalonu. Tehdy ale odmítl uvést jakékoli časové podrobnosti plánu.

Nyní koncern předpokládá, že bude mít funkční prototyp vozu ještě před koncem roku, uvedl Lutz. Dodal, že podnik mimo zvyklosti odhalí vývojový proces médiím.

Někteří kritici a konkurenti se ptají, zda chce koncern Volt skutečně vyrábět nebo jen těží z toho, že vývojem projektu přitahuje pozornost. Lutz jim vzkázal, že budou překvapeni.

Elektrické vozy včetně dobíjených jako Volt přitahují v USA pozornost ekologických organizací, které považují taková auta za příležitost snížit spotřebu ropy a omezit tvorbu skleníkových plynů. Vozy by se ale musely dobíjet ze sítě s proudem vyrobeným ekologicky.

Podle plánů má Volt čerpat energii z baterií příští generace, které se mají dobíjet malým elektromotorem ve voze či ze sítě.

Volt má být schopen urazit na jedno nabití 40 mil, tedy 64 kilometrů. Mnozí motoristé ve městech by tak mohli strávit den bez kapky benzinu či nafty.

Chevrolet Volt Concept
se představil začátkem roku na autosalonu v Detroitu. Auto kombinuje přeplňovaný tříválec a elektromotor, dohromady nabízejí 120 kilowattů výkonu. Volt má na délku 4318, do šířky 1791 a na výšku 1336 milimetrů.

Čtyřmístný hybrid zrychlí z nuly na 96 mil v hodině za 8,5 sekundy, nejvyšší rychlost je 193 km/h. Podle prohlášení automobilky volt ujede na jeden litr benzinu 64 kilometrů a může se dobíjet z elektrické sítě, což trvá šest a půl hodiny.

Dojezd je pak 64 kilometrů. Což je podle GM průměrná vzdálenost, na kterou Američané dojíždějí do práce.

Baterie na palubě se také dobíjejí rekuperací v průběhu jízdy jízdě. S lehkou nohou, nabitými bateriemi a plnou nádrží volt ujede až tisíc kilometrů se spotřebou kolem 2,5 litru na sto kilometrů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.