Ve čtyřicátých letech 20. století, v době rozmachu automobilového designu v USA, vzniklo dvanáct futuristických nepřehlédnutelných autobusů určených pro originální roadshow. Byly dílem veleslavného autodesignéra Harleye Earla.
Jejich předchůdci byly proudnicové studie osobních aut z konce třicátých let. Následně se chtěl General Motors blýsknout na Světové výstavě v New Yorku v roce 1939 a postavil pro svou expozici pojmenovanou Futurama jakési nákladní autobusy pojmenované futurliner.
Jejich čas ale přišel až u příležitosti speciální akce pojmenované „Přehlídka pokroku“ (Parade of Progress). Karavana dvanácti futurlinerů a dalších dvaatřiceti doprovodných aut projela křížem krážem USA a Kanadu. Každý futurliner představoval jednu expozici na téma „inovace“. Pojízdná výstava představovala různé zázraky tehdejší doby, od motorů přes stereofonní zvuk, mikrovlnku až po televizi.
GM celou akci sponzoroval v letech 1940 a 41 a pak v letech 1953-56. Obrovitá, deset metrů dlouhá a 3,35 metrů vysoká vozidla posloužila jako skvělá pojízdná reklama. V roce 1955 například jeden futurliner vezl expozici „A Car is Born“ (zrození auta) a na palubě měl zmenšený model výrobní linky v automobilce.
Ročník 1956 byl pro pojízdnou výstavu posledním, zabil ho rozmach televize, která ukazovala zázraky techniky Američanům komfortněji, rovnou v obýváku.
GM pak futurlinery rozprodal a dva věnoval michiganské policii, která je přejmenovala na Safetyliners a používala je pro osvětu v oblasti silniční bezpečnosti. Dnes se ví o desíti futurlinerech.
Harley Earl dal vozům aerodynamickou karoserii zdobenou ve stylu Art Deco, který tehdy frčel. Šofér trůnil nahoře uprostřed v kopulovité kabině.
V útrobách pracoval nejprve dieselový čtyřválec spojený s manuální převodovkou, později řadový šestiválec 4,9 litru značky GMC, vypůjčený z vojenského stroje a spřažený se čtyřstupňovým automatem.
Kousek na fotkách má být číslo devět a při Přehlídce pokroku sloužil jako prodejna vstupenek a recepce. V průběhu let procházela vozidla úpravami. Tento kousek dostal do útrob 6,5litrový osmiválec, naposledy sloužil jako pojízdný bar.