Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GM údajně jedná o převzetí Chrysleru

  10:58aktualizováno  10:58
Americký automobilový koncern General Motors předběžně jedná o koupi společnosti Chrysler. GM i mateřská společnost Chrysleru, americko-německý DaimlerChrysler, se k tomu odmítly vyjádřit.

Do impéria DaimlerChrysler patří i Smart | foto: SMART

Jako první se o jednáních mezi GM a Chryslerem zmínil magazín Automotive News a odvolal se na nejmenované zdroje z Německa a Spojených států. Podle nich jedná nejvyšší vedení podniků a diskuse se týká celé skupiny Chrysler Group.

Jiný zdroj ale agentuře Reuters řekl, že otázkou zůstává, zda bude GM chtít i divizi finančních služeb Chrysleru. Svou vlastní finanční divizi GM nedávno prodal.

Spekulace kolem prodeje Chrysleru se vynořily tento týden, když generální ředitel DaimlerChrysleru Dieter Zetsche řekl, že v případě problémové severoamerické dcery připadají v úvahu všechny možnosti.

Analytici zpochybňují, zda by GM na koupi Chrysleru vydělal. Obě firmy se potýkají s nadměrnou výrobní kapacitou, klesajícím obratem a vysokým zastoupením nákladních a sportovních užitkových vozů v nabídce.

Někteří analytici proto říkají, že takové spojení by vedlo jen k dalšímu propouštění a zavírání továren. "Jediný, kdo by z toho měl užitek, by byl Daimler, protože by se Chrysleru zbavil," citovala jednoho z expertů Havens Advisors agentura Reuters.

Minulý týden automobilový magazín Quattroruote spekuloval o rozdělení celého impéria DaimlerChrysler. Devět let po spojení amerického a německého gigantu se ozývají hlasy, že by se automobilky úplně neopustily, ale zaměřily se spíše na spolupráci v oblasti vývoje jednotlivých modelů a komponentů, která by přinesla více úspor.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.