Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Golf a trabant: jedno tělo, jedna duše

  18:25aktualizováno  7. listopadu 17:40
Němci milují symboly, proto si jeden trochu neobvyklý darovali k výročí německého sjednocení. Před patnácti lety se sjednocovaly národy, letos v srpnu se skupina nadšenců kolem hamburského fanouškovského magazínu Motoraver rozhodla sjednotit dvě ikony masové motorizace Východu a Západu.

To vše s podporou inzertního serveru mobile.de a německé pobočky největšího aukčního serveru eBay.

Trabant 601

VW Golf II. generace

Vstupní „suroviny“ byly předem dané – VW Golf 1,3i z roku 1986, o celých 19 let starší Trabant 601, autogen, nářadí, dílna a 400 člověkohodin pečlivé práce.

Výsledkem je jedinečný „Gobbi“, složený z dvou aut a jejich názvů s německou pečlivostí v daném pořadí; předek z Golfu, zadek z Trabantu, tedy z Trabbiho, jak mu familiérně říkají Němci.

Provozuschopný exemplář ve dvou odstínech žluté se nejdříve zúčastnil velkolepých oslav 15. výročí německého sjednocení v Postupimi, poté byl dán do dražby na eBay s vyvolávací cenou 1 euro. 12.10. v 18:00 byla dražba po 171 příhozu ukončena a vydražená suma 14.051 €, kterou zaplatil uživatel snizelsnoozle, byla celá věnována nadaci Hanse Neudorfa pro porozumění mezi Východem a Západem.

DALŠÍ FOTOGRAFIE ZDE

Kdo se těšil, že čistě zpracované žluté vozidlo bude pohánět legendární dvoutakt, bude zklamán – přední část s motorem totiž dostal na starost“ Golf. Celek tak pohání známá třináctistovka 40 kW se čtyřstupňovou ručně řazenou převodovkou, schopná rozjet Gobbiho na 145 km/h, zatímco plastová bakelitová záď dostala spíše dekorativní úděl.

O zastavení se starají jednookruhové brzdy, na silnici zase spočívají třináctipalcová kola s pneumatikami 175/65 vpředu a 145/80, obuté na příslušných originálních discích. V zavazadlovém prostoru našla místo originální čtyřicetilitrová palivová nádrž z Trabanta.

Veškerá elektroinstalace je plně funkční včetně vnitřního osvětlení, B-sloupek byl v místě spojení patřičně vyztužen. Vůz nedostal TŰV k běžnému provozu, zejména kvůli chybějícím bezpečnostním pásům, avšak má povoleny zkušební jízdy po několika německých okresech. Gute fahrt!

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.