Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Golf Cross: klasik v dresu SUV

  13:06aktualizováno  13:06
Už jste viděli Cross, čerstvou novinku z Wolfsburgu? Ne? Tak pozor. Cross je Golf+ a přitom to není Golf+. Je to facelift a není to facelift. Vypadá jako SUV, ale zcela stoprocentně jím není.

iDNES.cz dostal možnost otestovat mezi prvními toto "vytuněné" kompaktní MPV na zasněžených silničkách kolem Zürichu. A zde jsou výsledky.

Vypadá to složitě, ale je to docela jednoduché. Cross je auto pro ty, kteří nemohou žít bez svého golfu, ale přitom chtějí vypadat jinak, chtějí svou image. Pro mladé dynamické rodiny, ale i pro starší páry, které chtějí působit mladě a dynamicky. Praktické rodinné auto s posuvnými zadními sedadly, mnoha přihrádkami ale v agresivním dresu.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých vozů Volkswagen Golf www.automodul.cz

A kde jsou hlavní změny oproti hodnému a mírnému bráškovi Golf+? Výrazný žraločí přední nárazník, robustní zadní nárazník připomínající dospělá SUV. Plastem lemované blatníky a prahy. Zvýšená světlost o 20 mm a 17ti palcová litá kola.

Golfu+ v novém provedení narostly svaly tak, že vypadá jako atlet, který se právě vysvlékl z tepláků a zaklekl na startovní bloky.

Narozdíl od klasického SUV Cross v normálních verzích ale postrádá náhon na všechna čtyři kola. Nejzajímavější motory, které lze do "terénního" golfu pořídit, jsou agregáty 1.4 TSI a 2.0 TDI spolupracujíci s manuální 6ti stupňovou převodovkou nebo dvouspojkovým automatem DSG.

Přímovstřikový turbomychadlem a kompresorem osazený 140ti koňový  motor TSI (kroutící moment 220 Nm) i stejně silný turbodiesel (330 Nm) dělají z Crosse rodinného ďáblíka s parádní akcelerací i zátahem. Nadupanou motorizaci přitom umocňuje skvělý golfácký podvozek.

Ani v ostrých zatáčkách, kdy se cross občas utrhne do smyku, si proto vůbec nepřipadáte jako v houpavém MPVčku. A na nerovnostech žádné kopance do páteře. Auto - když chce - umí být zábavné. Chová se neutrálně, klidně a vyváženě.

Za image "trochu jiného golfu“ musíte i zaplatit. Základní verze s motorem 1.6 přijde na 642 000 kč, 1.4 TSI na 721 900 a  2.0 TDI s filtrem pevných částic na 844 100 Kč.

VW Cross GolfVW Cross GolfVW Cross Golf



VW Cross GolfVW Cross GolfVW Cross Golf



VW Cross GolfVW Cross GolfVW Cross Golf



VW Cross GolfVW Cross GolfVW Cross Golf



VW Cross GolfVW Cross GolfVW Cross Golf



VW Cross GolfVW Cross GolfVW Cross Golf



 


Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.