Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Golf je menší, ale luxusnější než octavia

  11:26aktualizováno  11:26
Volkswagen Golf je díky koncernové spřízněnosti kratší Škodou Octavia s mnohem menším kufrem. Je tedy praktičtější pro motoristu, který nepotřebuje velký prostor pro zavazadla a ocení kratší vůz při jízdách ve městě. Kdo ale prahne po praktickém kufru, pro toho je určena octavia. Cenově je golf s octavií i dalšími konkurenty na stejné lodi. Vítr do plachet mu však vhání kvalitní materiály v kabině, které vyvolávají až luxusní dojem. V testu byl: Volkswagen Golf 1.6 za 449 700 Kč (základní třídveřová verze s motorem 1.4 stojí 412 900 Kč).

Měkké černé plasty, solidní zpracování a praktická přístrojová deska vše v konzervativním duchu, bez výstřelků, jakými se může pochlubit Ford Focus... takový interiér má Volkswagen Golf. Navíc pohodlná sedadla, podobná těm v octaviích, a ani náznak po vrzání, drnčení a jiných zvucích, které stále k mnoha autům patří. Volant je nastavitelný dvěma směry, do široka je navržená karoserie. Vpředu se sedí výborně. Vzadu už je situace horší. S tím ale zdejší motoristé dávno počítají, neboť k bestsellerům trhu v Česku patří Škoda Octavia, která s golfem sdílí stejnou podvozkovou platformu, a tím i shodnou vzdálenost mezi přední a zadní nápravou. Ta je kratší než u hlavních konkurentův nižší střední třídě, takže na zadních sedadlech je místa poskrovnu. Kufr Volswagenu Golf nabízí jeden z nejmenších objemůve své třídě, octavia má o 200 litrů prostoru více. Na golf se zespodu s 260 litry dotahuje i Škoda Fabia, která je navíc prostornější na zadních sedadlech. Méně místa pro kolena cestujících vzadu v golfu prokázalo měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD). Pro všechny automobily koncernu Volkswagen však platí: čalounění kufru by mohlo sloužit za vzor i vozům luxusních kategorií. Volkswagen Golf v tesu MF DNES měl pod přední kapotou šestnáctiventilový motor 1.6 s výkonem 77 kilowattů(105 koní). Tento vloni nově uvedený pohon octavia nenabízí. Čtyři ventily na válec posunuly zátah motoru do vyšších otáček, což v praxi znamená, že oproti svému předchůdci - 1.6 o výkonu 74 kilowattů- zůstává ochota golfu zrychlovat na stejné úrovni jako v minulosti. Vyplývá to opět z měření v ÚSMD. Podle těchto zkoušek zrychlí Golf 1.6 z klidu na 100 kilometrův hodině za 13 vteřin. Shodnou ochotu zrychlovat zkušebna konstatovala u Octavie 1.6 s výkonem 74 kilowattů. Mnohem mrštnější je konkurenční Renault Mégane 1.6 se 79 kilowatty, který stejnou disciplínu zvládl v ÚSMD o 1,5 vteřiny dřív. Spotřeba testovaného Volkswagenu Golf 1.6 dosahovala na dálnici sedmi litrůna 100 kilometrů, na obyčejných silnicích klesala až pod šest litrůa ve městě se pohybovala v průměru mezi osmi a devíti litry benzinu na 100 kilometrů. Jízdní vlastnosti golfu patří k tomu nejlepšímu, co nižší střední třída, někdy označovaná za kategorii Golf, nabízí. K bezpečnosti lze přičíst výborné odpružení a jeho zásluhou i jízdní komfort, a dále přesné ovládání vozu. Výbava vozu je chvályhodná v možnosti dokoupení hlavových airbagů. Hlavní konkurenti z nižší střední třídy tuto možnost zákazníkovi nedávají. Záporem při vybavování golfůjsou pakety, které neumožňují objednat některé doplňky zvlášť. Týká se to například alarmu a elektricky ovládaných oken. Martin Kovář, který testované vozy hodnotí z pozice handicapovaného řidiče, kritizuje malý kufr. Zato chválí zdánlivé maličkosti: "Otvírání kufru a motoru vyžaduje mnohem menší sílu, než je u jiných aut obvyklé."

EURO NCAP ****
Poznámka: Jedná se o výsledky nárazových zkoušek organizovaných evropskými spotřebitelskými asociacemi, ministerstvy a autokluby Nejlepší výsledek ***** Nejhorší výsledek *

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 7
Převodovka 8
Spotřeba v testu 7

Karosérie a interiér

Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 6
Využití kufru 6
Výhled z vozu 8

Podvozek

Jízdní vlastnosti 9
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností 10
Brzdy 9

Poznámka: min1, max 10

Měření MF DNES
Volkswagen Golf 1.6 (77 kW)

Zrychlení 0-100 km/h (s) 13,1
Zrychlení 0-400 m (s) 18,7
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 12,4
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 24,2
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 28,4
Pramen: ÚSMD

Očima designéra
Volkswagen Golf má velmi konzervativní design. Ani v době zrodu této čtvrté generace nepřekvapil čímkoliv neotřelým, a přesto nelze jeho vzhled odsoudit. Nejsilnější stránkou je čistota všech tvarůa léty prověřená koncepce s mohutnějším zadním "C" sloupkem, který mu dává image robustního, a tedy i bezpečného vozu. Výsledkem je karoserie, kterou zatím zub času ani nepoškrábal. Pokud by se měla v tomto směru vyhlašovat nějaká cena za design, pak by jí Volkswagen Golf zřejmě získal.
JAN PROKOP, autor je spolupracovník redakce

Prognóza odhadce
Stálice na trhu nových i ojetých aut to přes všechny své kvality bude mít v Česku těžké. Odliv určité části zákazníkůzpůsobí třeba hned Škoda Fabia. Akční model Edition, který je právě v nabídce, má oživit prodej golfu a také předpoklady, že se to povede, jsou dobré. Především klimatizace patří mezi výbavu, která se v této cenové kategorii běžně ve standardu nenabízí. Dobré jsou také vyhlídky pro příznivý pokles ceny auta během následujícího času. Z pohledu užitné hodnoty, ceny nového vozu i prognózy ceny ojetiny je tento golf podle mého názoru sázkou na jistotu. Po pěti letech provozu bude stát zhruba 190 tisíc korun.
PETER KOLNÍK, autor je spolupracovník redakce

Golf zajímá zloděje, octavia ještě víc
Traduje se to už hezkých pár let: majitel volkswagenu - a Golfu obzvlášť - aby se bál, že mu jeho majetek seberou zloději. Značné riziko trvá, neboť Volkswageny jsou - měřeno loňskými počty v Česku registrovaných a odcizených - hned za audinami a mercedesy třetí nejohroženější. Ovšem daleko nejvíc mizí škodovky. Těch vloni v zemi zloději ukradli téměř třiadvacet denně, zatímco volkswagenůse za každý loňský den ztratilo v průměru zhruba sedm. I když riziko krádeže automobilu Audi, Mercedes či Volkswagen zůstává v Česku největší, je oblíbeným cílem zlodějů Felicia. Z policejních údajůplyne, že těchto aut v roce 2000 zmizelo téměř šest denně. To je rekord, který žádný jiný model nezaznamenal. Skutečným hitem zlodějůvšak je Škoda Octavia, která z roku na rok zaznamenává největší růst počtů ztracených. "Jak bude octavií přibývat, tak bude dál přibývat jejich krádeží," očekává kriminalista, který se vyšetřováním zlodějen aut zabývá na Policejním prezidiu. "Osobně bych o octavii nyní už měl větší strach než o golfa. (buč)

 

Volkswagen Golf 1.6 - zezadu

Volkswagen Golf IV.

Volkswagen Golf 1.6

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.