Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Golf je první sériové auto s internetem

  11:50aktualizováno  11:50
Praha - Bitva automobilek o to, kdo jako první uvede na trh první sériově vyráběné auto vybavené přístupem na internet, skončila. Vítězem se stal Volkswagen se svým modelem Golf Generation. Auto se začne prodávat ještě během tohoto měsíce. Potvrdila to včera společnost Hewlett-Packard, která pro automobilku Volkswagen vyvinula zařízení umožňující připojení na internet.

Kapesní počítač od této firmy bude umístěn na palubní desce vozu. Bude vybaven speciálním softwarem, který dodala jedna z dceřiných firem Volkswagenu. Protože v autě samozřejmě nelze ovládat počítač pomocí klávesnice a myši, jeho obsluhu zajistí dotykový displej. A jak půjde odeslat e-mail, aby řidič nemusel vyťukávat písmeno za písmenem? Jako hlasovou zprávu.

Součástí počítače je totiž hlasový záznamník. Na ten se zpráva nahraje a poté ji bude možné poslat jako zvukovou přílohu e-mailu. Zařízení od Hewlett-Packardu bude v autě zabudováno tak, aby bylo možno počítač používat i mimo automobil. "Spolupráce s firmou Volkswagen je důležitým krokem v rozšíření našich aktivit v oblasti informačních a telekomunikačních služeb," řekl předseda představenstva Hewlett-Packardu Heribert Schmitz.

Dodal, že vývojem mobilního internetu se zabývají firmy na celém světě. Společnost Hewlett-Packard je výrobcem výpočetní techniky. Zaměřuje se například na počítače, tiskárny či skenery. Navíc v této oblasti výpočetní techniky působí také jako dodavatel služeb.

Volkswagen Golf

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.