Když dva dělají totéž, nemusí být výsledek pokaždé stejný. Volkswagen poskytl všem koncernovým značkám čtyřválcový motor EA888, který najdete v mnoha autech od Golfu GTI přes Octavii RS a Cupru Leon až po Audi S3. V nejvýkonnějších specifikacích jeho výkon přesahuje 300 koní, pracuje s přímo řazenou i dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních kol i čtyřkolkou s mezinápravovou spojkou Haldex.
Svým projevem bez nadsázky patří k nejlepším dvoulitrovým turbomotorům na trhu. Má příkladně lineární průběh výkonu a neztrácí nadšení ani těsně před zásahem omezovače. Máte z něj pocit, že má mnohem lehčí pohyblivé komponenty než konkurenční dvoulitry. Jeho točivý charakter dokonce příliš nepokazil ani filtr pevných částic.
Přešlap u těchto sportovnějších aut je vypnutí kontroly stability. U Octavie nejde vypnout vůbec, u Golfu k ní potřebujete víc kroků než k odpálení balistické střely.