Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Golf pokořil legendárního VW Brouka

  10:29aktualizováno  10:29
Volkswagen Brouk po více jak 20 letech kralování na trůnu "nejvyráběnějšího auta se znakem VW" přijde o tento titul a přenechá jej svému nástupci - golfu. K symbolickému předání "vlády" dojde dle informací z Wolfsburgu dnes 25. června, kdy z výrobního pásu sjede golf čtvrté generace s číslem 21 517 415.

Zatímco brouk potřeboval k dosažení tohoto rekordu 57 let, mladšímu golfu se 21miliónové mety podařilo dosahnout za necelých 28 roků. Zajímavé jsou i průběžné změny na obou vozech. Původní brouk se po dobu výroby nikterak nezměnil - pouze prošel několika lehkými facelifty. Golf první generace naopak zaznamenal za necelé tři dekády doslova technologický skok, aby se zjevila jeho současná čtvrtá generace. A to již ve Wolfsburgu stojí připravený Golf V.

Ač je golf evropskou legendou číslo jedna, světové prvenství drží Toyota. Její model corolla si již koupilo 30 miliónů zákazníků. Wolfsburgskému vozu tedy zatím patří stříbrná medaile, ale obchodní bitva nekončí...

Modelová řada golf se vyrábí již od roku 1974, kdy na tehdejší dobu progresivní novinka dle názorů odborníků zachránila koncern před úpadkem. Golf, přestože v současnosti již patří mezi dražší vozy své třídy, plně nahradil brouka v kategorii lidového vozu. V současnosti relativně vyšší ceny rekordmana z Wolfsburgu jeho pozice nikterak neohrožují. Vždyť stále patří na mnoha trzích k nejprodávanějším vozům vůbec.

Golf si postupem času vytvořil i svou vlastní třídu. Pokud někdo zmíní, že vůz patří do kategorie golfu, posluchač, byť automobilový amatér, se nemůže zmýlit. Charakteristický boční profil, široký zadní sloupek a koncepce vpředu napříč uloženého motoru s pohonem předních kol jsou po léta základní premisy automobilové legendy.

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...



VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

Najdete na iDNES.cz