Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Golf pokořil legendárního VW Brouka

  10:29aktualizováno  10:29
Volkswagen Brouk po více jak 20 letech kralování na trůnu "nejvyráběnějšího auta se znakem VW" přijde o tento titul a přenechá jej svému nástupci - golfu. K symbolickému předání "vlády" dojde dle informací z Wolfsburgu dnes 25. června, kdy z výrobního pásu sjede golf čtvrté generace s číslem 21 517 415.

Zatímco brouk potřeboval k dosažení tohoto rekordu 57 let, mladšímu golfu se 21miliónové mety podařilo dosahnout za necelých 28 roků. Zajímavé jsou i průběžné změny na obou vozech. Původní brouk se po dobu výroby nikterak nezměnil - pouze prošel několika lehkými facelifty. Golf první generace naopak zaznamenal za necelé tři dekády doslova technologický skok, aby se zjevila jeho současná čtvrtá generace. A to již ve Wolfsburgu stojí připravený Golf V.

Ač je golf evropskou legendou číslo jedna, světové prvenství drží Toyota. Její model corolla si již koupilo 30 miliónů zákazníků. Wolfsburgskému vozu tedy zatím patří stříbrná medaile, ale obchodní bitva nekončí...

Modelová řada golf se vyrábí již od roku 1974, kdy na tehdejší dobu progresivní novinka dle názorů odborníků zachránila koncern před úpadkem. Golf, přestože v současnosti již patří mezi dražší vozy své třídy, plně nahradil brouka v kategorii lidového vozu. V současnosti relativně vyšší ceny rekordmana z Wolfsburgu jeho pozice nikterak neohrožují. Vždyť stále patří na mnoha trzích k nejprodávanějším vozům vůbec.

Golf si postupem času vytvořil i svou vlastní třídu. Pokud někdo zmíní, že vůz patří do kategorie golfu, posluchač, byť automobilový amatér, se nemůže zmýlit. Charakteristický boční profil, široký zadní sloupek a koncepce vpředu napříč uloženého motoru s pohonem předních kol jsou po léta základní premisy automobilové legendy.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.