Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Golf pro drsňáky už zahřívá gumy

aktualizováno 
Šestkový Golf GTI se poprvé ukázal loni na autosalonu v Paříži jako studie. Německý Autobild ale přinesl informaci, že sériová výroba je blíž, než si myslíme. Koncept je takřka identický s modelem mířícím na trhy.

VW Golf GTI | foto: Volkswagen

Počátkem října 2008 se v Paříži odehrála světová premiéra šesté řady civilního golfu a hned vedle parkovala také jeho drsňácká verze GTI. Samozřejmě oficiální prohlášení německé automobilky upozorňovalo, že se jedná o pouhou studii a sériově se bude vyrábět zatím jen obyčejný Golf VI, jenže za pár měsíců je už všechno jinak.

Oficiální představení se podle všeho chystá na ženevský autosalon, který otevírá 5. března. Jak je zvykem, pár týdnů po uvedení se žhavá novinka dostane do nabídky autosalonů. Máme tedy ještě více než měsíc času, ale britské oficiální internetové stránky Volkswagenu jsou už připraveny – naleznete tam galerii obrázků rudého golfu s třemi stříbrnými písmeny na masce chladiče.

Na blogu Worldcarfans.com jsou již konkrétnější informace. Podle komentářů jeho uživatelů jsou modely nového "gé-té-íčka" k vidění ve Wolfsburgu, kde stojí na čtyřiceti hektarech AutoStadt – město automobilů. Každý z návštěvníků si tak může prohlédnout jak třídveřové provedení, tak i hot-hatch s pěti dveřmi.

Cena bude pravděpodobně zveřejněna v Ženevě. Co je zřejmé už teď, je technická specifikace: srdcem auta bude dvoulitrový motor TFSI s 210 koňmi a 280 Newtonmetry. Vychytávkou bude nová elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, která řidiči dovolí ještě více zábavy a adrenalinu při průjezdu zatáčkami.

Zklamáním naopak zůstanou disky z lehkých slitin, které jsou podle dostupných fotografií totožné s pátou generací ostré verze golfu. Stejně tak v novém interiéru "straší" na fotkách oficiálního britského webu Volkswagenu volant ze současného GTI. To ale podle informací Autobildu ve Wolfsburgu ještě před premiérou napraví.

VW Golf GTI
Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Ford Focus 1,0 EcoBoost ...
Ford Focus 1,0 EcoBoost ...

r.v. 2015, naj. 58 340 km, benzín
410 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.