Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Golf: vyšší cena, výborné jízdní vlastnosti

  17:29aktualizováno  17:29
hodnocení iDNES 4,4/5 Od 20. února se v ČR prodává nový Volkswagen Golf. Pátá generace oproti předchozí opět povyrostla, interiér poskytuje mnohem více prostoru a nabízí tak dostatek pohodlí i cestujícím na zadních sedadlech. Největším trumfem novinky z Wolfsburgu je však podvozek. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Golf páté generace oproti svému předchůdci narostl do délky o 55 mm, na šířku o 25 mm a na výšku o 41 mm. To se projevilo především v interiéru, který je až překvapivě prostorný.

Redakčním testem prošel pětidveřový model, vybavený moderním agregátem o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním paliva FSI a manuální šestistupňovou převodovkou.

Může se hodit

Prodej nových i ojetých vozů Volkswagen Golf www.automodul.cz

* 42 000 automatická

CENA
O bezpečnost a pohodlí cestujících se stará bohatá výbava automobilu. Testovaný Golf ve výbavě Trendline nabízí například ABS, ASR, čelní, boční a hlavové airbagy, elektrické ovládání oken, elektrické ovládání vyhřívaných zpětných zrcátek, posilovač řízení, kotoučové brzdy na všech kolech a další.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Největší devizou nového Volkswagenu Golf je bezesporu podvozek, který výborně drží zvolenou stopu i při ostrém průjezdu zatáčkou. Zároveň zaručuje posádce dostatek pohodlí i na rozbitých cestách. Vůz se chová na jakémkoliv povrchu jistě a je dobře čitelný. Ocenit musíme i výborné brzdy, které se nám ani při ostré jízdě nepodařilo unavit (nedošlo k poklesu brzdného účinku vlivem přehřátí).

MOTOR A SPOTŘEBA


Nový Golf přijíždí na český trh

Pohonnou jednotkou testovaného vozu je čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 85 kW (115 k). Agregát s přímým vstřikováním paliva dosahuje nejvyššího točivého momentu 155 Nm při 4000 otáčkách za minutu. Motor je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou. Z klidu rozjede vůz na 100 km/h za 10,8 sekundy a udělí mu maximální rychlost 192 km/h.

INTERIER A KUFR
Již první pohled do interiéru cestující ujistí, že nedostatkem prostoru trpět nebudou. Nejen řidič a spolujezdec, ale i cestujících na zadních sedadlech mají prostoru dostatek a to i v oblasti kolen. Pochvalu si zaslouží řešení spoje palubní desky a čelního skla, které díky klopenému plastu umožňuje pohodlné očištění čelního okna zevnitř vozu.

VNĚJŠÍ VZHLED
Přesto, že se na první pohled zdá karosérie vozu téměř shodná s golfy čtvrté generace, k určitým změnám došlo. "Pětka" sazí stejně jako další vozy této značky na konzervativní design a tak jsou změny spíše praktické.

Volkswagen Golf páté generace se začal prodávat 20. února 2004.

Golf páté generace je velmi podobný svému předchůdci

Prolisy na kapotě dodávají golfu trochu zamračený až dynamický vzhled.

Otevírání pátých dveří je řešeno po vzoru Seatu, tedy výklopným znakem automobilky.

Stejně jako další modely značky i golf páté generace sazí na konzervativní design.

Díky nízko umístěné registrační značce - na nárazníku, vznikla čistá plocha pátých dveří.

Boční směrová světla jsou nově zabudovaná do zpětných zrcátek vozu

Mohutná zadní část je opticky odlehčena dvoubarevným provedením nárazníku.

Zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem 350 litrů.

Sklopením asymetricky dělených zadních opěradel lze zvětšit objem zavazadelníku až na 1305 litrů.

Palubní deska je přehledná, nikoliv však strohá.

Přístrojová kaplička je v noci modře podsvícená

I na zadních sedadlech najdou pasažéři dostatek pohodlí.

Kvalita zpracování je tradičně na vysoké úrovni.

Čtyřramenný volant dobře padne do rukou, má optimální velikost i průměr věnce, ale jeho vzhled značně pokulhává za zbytkem interiéru.

Ergonomie řidičova pracoviště je velmi dobrá.

Pohonnou jednotkou testovaného vozu je čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 85 kW (115 k).

Moderní zážehový agregát je vybaven přímým vstřikováním paliva s oktanovým číslem 98.

Přední světlomety jsou vybaveny čirou optikou.

Zadní sdružená světla jsou větší než u předchozí generace golfu.

Autoři:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.