Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Golf: vyšší cena, výborné jízdní vlastnosti

  17:29aktualizováno  17:29
hodnocení iDNES 4,4/5 Od 20. února se v ČR prodává nový Volkswagen Golf. Pátá generace oproti předchozí opět povyrostla, interiér poskytuje mnohem více prostoru a nabízí tak dostatek pohodlí i cestujícím na zadních sedadlech. Největším trumfem novinky z Wolfsburgu je však podvozek. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Golf páté generace oproti svému předchůdci narostl do délky o 55 mm, na šířku o 25 mm a na výšku o 41 mm. To se projevilo především v interiéru, který je až překvapivě prostorný.

Redakčním testem prošel pětidveřový model, vybavený moderním agregátem o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním paliva FSI a manuální šestistupňovou převodovkou.

Může se hodit

Prodej nových i ojetých vozů Volkswagen Golf www.automodul.cz

* 42 000 automatická

CENA
O bezpečnost a pohodlí cestujících se stará bohatá výbava automobilu. Testovaný Golf ve výbavě Trendline nabízí například ABS, ASR, čelní, boční a hlavové airbagy, elektrické ovládání oken, elektrické ovládání vyhřívaných zpětných zrcátek, posilovač řízení, kotoučové brzdy na všech kolech a další.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Největší devizou nového Volkswagenu Golf je bezesporu podvozek, který výborně drží zvolenou stopu i při ostrém průjezdu zatáčkou. Zároveň zaručuje posádce dostatek pohodlí i na rozbitých cestách. Vůz se chová na jakémkoliv povrchu jistě a je dobře čitelný. Ocenit musíme i výborné brzdy, které se nám ani při ostré jízdě nepodařilo unavit (nedošlo k poklesu brzdného účinku vlivem přehřátí).

MOTOR A SPOTŘEBA


Nový Golf přijíždí na český trh

Pohonnou jednotkou testovaného vozu je čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 85 kW (115 k). Agregát s přímým vstřikováním paliva dosahuje nejvyššího točivého momentu 155 Nm při 4000 otáčkách za minutu. Motor je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou. Z klidu rozjede vůz na 100 km/h za 10,8 sekundy a udělí mu maximální rychlost 192 km/h.

INTERIER A KUFR
Již první pohled do interiéru cestující ujistí, že nedostatkem prostoru trpět nebudou. Nejen řidič a spolujezdec, ale i cestujících na zadních sedadlech mají prostoru dostatek a to i v oblasti kolen. Pochvalu si zaslouží řešení spoje palubní desky a čelního skla, které díky klopenému plastu umožňuje pohodlné očištění čelního okna zevnitř vozu.

VNĚJŠÍ VZHLED
Přesto, že se na první pohled zdá karosérie vozu téměř shodná s golfy čtvrté generace, k určitým změnám došlo. "Pětka" sazí stejně jako další vozy této značky na konzervativní design a tak jsou změny spíše praktické.

Volkswagen Golf páté generace se začal prodávat 20. února 2004.

Golf páté generace je velmi podobný svému předchůdci

Prolisy na kapotě dodávají golfu trochu zamračený až dynamický vzhled.

Otevírání pátých dveří je řešeno po vzoru Seatu, tedy výklopným znakem automobilky.

Stejně jako další modely značky i golf páté generace sazí na konzervativní design.

Díky nízko umístěné registrační značce - na nárazníku, vznikla čistá plocha pátých dveří.

Boční směrová světla jsou nově zabudovaná do zpětných zrcátek vozu

Mohutná zadní část je opticky odlehčena dvoubarevným provedením nárazníku.

Zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem 350 litrů.

Sklopením asymetricky dělených zadních opěradel lze zvětšit objem zavazadelníku až na 1305 litrů.

Palubní deska je přehledná, nikoliv však strohá.

Přístrojová kaplička je v noci modře podsvícená

I na zadních sedadlech najdou pasažéři dostatek pohodlí.

Kvalita zpracování je tradičně na vysoké úrovni.

Čtyřramenný volant dobře padne do rukou, má optimální velikost i průměr věnce, ale jeho vzhled značně pokulhává za zbytkem interiéru.

Ergonomie řidičova pracoviště je velmi dobrá.

Pohonnou jednotkou testovaného vozu je čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 85 kW (115 k).

Moderní zážehový agregát je vybaven přímým vstřikováním paliva s oktanovým číslem 98.

Přední světlomety jsou vybaveny čirou optikou.

Zadní sdružená světla jsou větší než u předchozí generace golfu.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Requiem za Pajero. Loučí se nebojácný off-road, končí bez náhrady

Mitsubishi Pajero

Na evropském trhu už o pravověrný off-road skoro nezavadíte. Doba hraje do not SUV a jejich odvozeninám. Výjimky tvoří...

Fiesta ST má teď tříválec a je komfortnější. Na dravosti jí to neubralo

Ford Fiesta ST

Fiesta ST patří mezi nasupenými nákupními taškami k těm nejzábavnějším. Dnes jsou právě malá auta, která vykrmili...

Kosmický modul BMW má vlastní elektrárnu, zkusili jsme ho úplně vybít

BMW i3s REX

BMW i3 je jednou z ikon elektromobility. Vyrábí se od roku 2013 a ani za pět let neztrácí nic z neobvyklosti svého...

Najdete na iDNES.cz