Google ví, jak při nehodě zachránit chodce. Přilepí je na kapotu

aktualizováno 
Bezpilotní automobily od Googlu mají v budoucnu zachránit tisíce lidských životů, ale firma sama přiznává, že nehody ze silnic jen tak nezmizí. Nejvíce jsou ohrožení chodci a cyklisté a i ty chce Google zachraňovat. Řešením má být speciální povrch na přední kapotě, na který se účastníci nehody přilepí.

Google chce zachránit životy chodců a cyklistů s pomocí lepivé kapoty. | foto: Google patent

Někomu to možná přijde směšné, někdo za tím vidí osvícený nápad z budoucnosti. Zachráncem lidských životů se má stát speciální dvousložkový povrch na přední části automobilu. Vrchní viditelná část bude tvořit jakousi skořápku a na první pohled se pravděpodobně nebude lišit od zbytku vozidla.

V momentě nehody tato skořápka praskne a odkryje tak druhou lepivou vrstvu, která přichytí lidské tělo na kapotu. Podle Googlu je totiž důležité zabránit při nehodě s chodcem nebo cyklistou takzvanému „sekundárnímu úderu“, kdy člověk po střetu s vozidlem narazí do vozovky nebo v horším případě do dalšího vozidla.

Plně automatizované automobily od společnosti Google budou bez volantu, plynu...

Autonomní automobily od firmy Google se začínají objevovat na silnicích. Budou také vybavené speciální lepící kapotou?

Speciální povrch by měl pokrývat celou přední část vozidla, tedy kapotu, přední nárazník a oba blatníky. Na patentu se začalo pracovat v roce 2014 a minulý týden došlo k jeho oficiálnímu zaregistrování. Celou dokumentaci si můžete prohlédnout zde.

Otázkou zůstává, jak chce Google například řešit situaci, kdy automobil po střetu s chodcem narazí ještě do dalšího objektu, na kterém bude nešťastný a zraněný člověk přilepený jako moucha.

Autor:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Nákup auta v zahraničí: za nový vůz se DPH platí v Česku

Koupě špatné ojetiny může pořízení auta značně prodražit 1

Když si koupíte v Německu nebo v jiné unijní zemi nové auto, měli byste se připravit na to, že vás čeká daňové kolečko....

Další z rubriky

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

PRODLUŽUJEME: Soutěž o zimní pneu pokračuje, ve hře je sada gum navíc

Ilustrační snímek

Doba přezouvání do zimního obutí je v plném proudu. Od začátku listopadu platí povinnost mít na autě zimní pneumatiky v...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Najdete na iDNES.cz