Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Google ví, jak při nehodě zachránit chodce. Přilepí je na kapotu

aktualizováno 
Bezpilotní automobily od Googlu mají v budoucnu zachránit tisíce lidských životů, ale firma sama přiznává, že nehody ze silnic jen tak nezmizí. Nejvíce jsou ohrožení chodci a cyklisté a i ty chce Google zachraňovat. Řešením má být speciální povrch na přední kapotě, na který se účastníci nehody přilepí.

Google chce zachránit životy chodců a cyklistů s pomocí lepivé kapoty. | foto: Google patent

Někomu to možná přijde směšné, někdo za tím vidí osvícený nápad z budoucnosti. Zachráncem lidských životů se má stát speciální dvousložkový povrch na přední části automobilu. Vrchní viditelná část bude tvořit jakousi skořápku a na první pohled se pravděpodobně nebude lišit od zbytku vozidla.

V momentě nehody tato skořápka praskne a odkryje tak druhou lepivou vrstvu, která přichytí lidské tělo na kapotu. Podle Googlu je totiž důležité zabránit při nehodě s chodcem nebo cyklistou takzvanému „sekundárnímu úderu“, kdy člověk po střetu s vozidlem narazí do vozovky nebo v horším případě do dalšího vozidla.

Plně automatizované automobily od společnosti Google budou bez volantu, plynu...

Autonomní automobily od firmy Google se začínají objevovat na silnicích. Budou také vybavené speciální lepící kapotou?

Speciální povrch by měl pokrývat celou přední část vozidla, tedy kapotu, přední nárazník a oba blatníky. Na patentu se začalo pracovat v roce 2014 a minulý týden došlo k jeho oficiálnímu zaregistrování. Celou dokumentaci si můžete prohlédnout zde.

Otázkou zůstává, jak chce Google například řešit situaci, kdy automobil po střetu s chodcem narazí ještě do dalšího objektu, na kterém bude nešťastný a zraněný člověk přilepený jako moucha.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.