Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Google představil vlastní automobily. Bez řidiče, volantu a brzd

  12:02aktualizováno  12:02
Tento týden se internetový gigant Google poprvé pochlubil vlastním plně automatizovaným automobilem. Zatím jde o prototypy a firma jich chce ve spolupráci s partnery vyrobit v dohledné době 100 až 200 kusů.

Malý elektrický vůz pro dva cestující vypadá jako kříženec mezi minivozem Smart od Daimleru a "broukem" od Volkswagenu, popřípadě Fiatem 500. Je vybaven pouze tlačítky pro rozjezd a zastavení a řízení obstarávají senzory a počítač.

Google dosud své technologie pro jízdu bez řidiče testoval pouze v modelech tradičních automobilek, Od roku 2009 je zkouší ve vozech Toyota Prius a dalších automobilech. V nich ale musel být vždy někdo na místě řidiče, aby mohl v určitých případech zasáhnout.

Společnost doufá, že její vozy budou během několika let dostupné v řadě amerických měst. Podle Brina by mohly fungovat v rámci firemní internetové taxislužby a později by se z nich mohl stát propojený dopravní systém.

Vozy Googlu mohou zatím jezdit rychlostí maximálně 40 kilometrů v hodině. Podle Brina však není žádný důvod, aby se nemohly pohybovat mnohem rychleji, jakmile se prověří, že jsou bezpečné.

"Doufáme, že během několika let překonáme svá vlastní měřítka bezpečnosti, která požadují, aby to bylo bezpečnější než člověk za volantem," řekl Brin pode agentury Reuters. Vyjádřil naději, že testování automobilů bez řidiče bude brzy povoleno na veřejných komunikacích v celých USA a v budoucnu v zahraničí. Zatím tyto zkoušky povoluje jen několik amerických států.

Autor:




Nejčtenější

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Další z rubriky

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.