Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Greenpeace nelegálně omezuje rychlost na německých dálnicích

  11:35aktualizováno  11:35
Mezinárodní ekologická organizace Greenpeace nelegálně brzdí provoz na německých dálnicích, kde jako v jediné evropské zemi není omezená rychlost. Na vlastní pěst staví u některých silnic značky regulující rychlost na 120 kilometrů v hodině a své akce odůvodňuje ochranou ovzduší. Německé úřady se značky snaží odstraňovat a varují před populismem.

Dopravní značka, 120 | foto: iDNES.cz

Naposledy ve čtvrtek se několik dálničních "stodvacítek" objevilo zhruba na půli cesty mezi Berlínem a Hamburkem.

Silniční správa značky během několika hodin odstranila a podala trestní oznámení na neznámého pachatele. Podobně se v minulých dnech omezení protiprávně objevila také ve středním Německu na dálnici A7.

Vzhledem ke změnám klimatu je odmítání regulace rychlosti cynické a anachronistické, kritizuje Greenpeace situaci v Německu. V zemi je hustá síť 12 tisíc kilometrů dálnic.

Obecně není rychlost omezená, je pouze doporučená na 130 kilometrů v hodině. Zhruba na třetině úseků je však z různých dopravních a bezpečnostních důvodů rychlost omezena klasickým dopravním značením, a proto automobilisté těžko postřehnou, že některé značky protiprávně postaví ekologové.

Ačkoli se Německo v Evropě prezentuje jako průkopník ochrany životního prostředí, letité debaty o regulaci rychlosti na dálnicích, a tím o snížení spotřeby pohonných hmot a emisí oxidu uhličitého (CO2), dosud k ničemu nevedly. Omezení odmítá jak vláda, tak i automobilový průmysl a autokluby.

Na obranu závodivých řidičů se začátkem letošního roku postavil i německý list Financial Times Deutschland. Napsal, že neomezená dálniční rychlost je pro Němce to samé jako bageta pro Francouze. "Nikdo ve Francii by si neodvolil je o kulturní charakteristiky země připravit." - ČTĚTE VÍCE

"Je to pěkná nepřístojnost," reaguje na akce ekologů mluvčí ministerstva dopravy Alexandra Dittmannová. Podle ní zcela míjejí svůj cíl. Greenpeace ale signalizuje, že bude ve stavění značek pokračovat.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Renault Master 100dci/2.5...
Renault Master 100dci/2.5...

r.v. 2010, naj. 143 000 km, diesel
156 090 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.