Již v minulém roce Greenpeace prostřednictvím inzerátů silně kritizovalo další model Volkswagenu Passat s tím, že firma nedělá všechny kroky k tomu, aby vyráběla úsporná vozidla.
To samé provedla začátkem září při předpremiéře nového golfu. Ekologičtí aktivisté tehdy před berlínskou Novou národní galerií, kde k odhalení auta došlo, tiše postávali s transparenty zdůrazňujícími, jak je nový golf zatěžující pro životní prostředí. Prohlašovali, že by nová generace modelu, který je nositelem moderních technologií měla být ještě ekologičtější, než je.
Argumenty aktivistů lze ale z tohoto pohledu chápat jen těžko: golf sedmé generace totiž bude v mnohých provedeních patřit k nejúspornějším autům své kategorie a firma navíc nabídne celou řadu verzí s alternativním pohonem. Greenpeace si jednoduše vybrali Volkswagen kvůli jeho velké publicitě.
Volkswagen slibuje u nového golfu snížení spotřeby paliva a tedy i emisí téměř o čtvrtinu a redukci hmotnosti o 100 kg. Sedmá generace světového bestselleru bude na českém trhu nabízena se šesti zážehovými motory včetně provedení EcoFuel na stlačený zemní plyn a třemi vznětovými motory s výkony od 63 kW (85 k) do 110 kW (150 k). Průměrná spotřeba má začínat na 3,8 litru na 100 km. Přečtěte si: Nový golf je tady. Lepší, modernější a zase téměř stejný
Sedmá generace VW Golfu se dostane k prvním zákazníkům v Česku během listopadu. V základní verzi bude stát 339 900 korun, uvedli zástupci společnosti na autosalonu.
O zelené aktivisty se asi pokusí infarkt příští rok, na který je naplánovaná premiéra nové generace legendárního Golfu GTI. Ostrý model dorazil do Paříže jako koncept. Na stánku automobilky zatím všichni tvrdí, že se finální verze ještě ladí a nic není definitivní. Jisté ale je, že pod kapotou bude v přeplňovaném dvoulitru schovaných 220 koní (mluví se dokonce o možnosti posílení na 230 k). Které si z nádrže při jízdě určitě zcela neekologicky rádi přihnou benzinu. Sprint z nuly na stovku zvládne golf za 6,5 sekundy a ručky rychloměru se má podívat k dvěstěpadesátce.