Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Greenpeace mají pifku na VW. A to se chystá 220koňový Golf GTI

  16:47aktualizováno  16:47
Nejznámější ekologická organizace se opět obula do koncernu Volkswagen. Během tiskové konference, na které automobilka prezentovala nový golf sedmé generace, rozvinula organizace Greenpeace nad stánkem značky plakát, který ve francouzštině hlásal: Volkswagen nás zakuřuje.

Již v minulém roce Greenpeace prostřednictvím inzerátů silně kritizovalo další model Volkswagenu Passat s tím, že firma nedělá všechny kroky k tomu, aby vyráběla úsporná vozidla.

To samé provedla začátkem září při předpremiéře nového golfu. Ekologičtí aktivisté tehdy před berlínskou Novou národní galerií, kde k odhalení auta došlo, tiše postávali s transparenty zdůrazňujícími, jak je nový golf zatěžující pro životní prostředí. Prohlašovali, že by nová generace modelu, který je nositelem moderních technologií měla být ještě ekologičtější, než je.

Členové Greenpeace protestovali proti automobilce Volkswagen přímo při premiéře

Členové Greenpeace protestovali proti automobilce Volkswagen přímo při premiéře sedmé generace golfu na pařížském autosalonu.

Argumenty aktivistů lze ale z tohoto pohledu chápat jen těžko: golf sedmé generace totiž bude v mnohých provedeních patřit k nejúspornějším autům své kategorie a firma navíc nabídne celou řadu verzí s alternativním pohonem. Greenpeace si jednoduše vybrali Volkswagen kvůli jeho velké publicitě.

Volkswagen slibuje u nového golfu snížení spotřeby paliva a tedy i emisí téměř o čtvrtinu a redukci hmotnosti o 100 kg. Sedmá generace světového bestselleru bude na českém trhu nabízena se šesti zážehovými motory včetně provedení EcoFuel na stlačený zemní plyn a třemi vznětovými motory s výkony od 63 kW (85 k) do 110 kW (150 k). Průměrná spotřeba má začínat na 3,8 litru na 100 km. Přečtěte si: Nový golf je tady. Lepší, modernější a zase téměř stejný

Sedmá generace VW Golfu se dostane k prvním zákazníkům v Česku během listopadu. V základní verzi bude stát 339 900 korun, uvedli zástupci společnosti na autosalonu.

Členové Greenpeace protestovali proti automobilce Volkswagen přímo při premiéře

O zelené aktivisty se asi pokusí infarkt příští rok, na který je naplánovaná premiéra nové generace legendárního Golfu GTI. Ostrý model dorazil do Paříže jako koncept. Na stánku automobilky zatím všichni tvrdí, že se finální verze ještě ladí a nic není definitivní. Jisté ale je, že pod kapotou bude v přeplňovaném dvoulitru schovaných 220 koní (mluví se dokonce o možnosti posílení na 230 k). Které si z nádrže při jízdě určitě zcela neekologicky rádi přihnou benzinu. Sprint z nuly na stovku zvládne golf za 6,5 sekundy a ručky rychloměru se má podívat k dvěstěpadesátce.

Autoři: , ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.