Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GS Zagato: když je maserati moc obyčejné...

  16:00aktualizováno  16:00
Krásné doby poloviny 20. století, boháči si u karosářů objednávali na míru stavěná auta, Zagato, Pininfarina, nebo u nás Sodomka sedli ke stolu a vymysleli jedinečnou sochu na kolech. Právě tak vzniklo Maserati GS Zagato.

Maserati GS Zagato | foto: Zagato

Když není obyčejné maserati dost jedinečné, odveze se k vyhlášenému karosáři na "převlečení". Tak to alespoň chodí mezi automobilovou smetánkou, ve které se čtyři kola poháněná motorem s cenovkou pod milion nepovažují za auto.

Právě takové skvosty se každoročně sjíždějí na italskou přehlídku krásy, jedinečnosti a bohatství jménem Concorso d´Eleganza Villa d´Este.

Italoví Paolovi Boffimu, který zbohatl na výrobě a prodeji luxusního nábytku a doplňků, se znelíbily tvary Maserati GrandSport Spyder. Odvezl ho k designérům Zagata a nechal ho přestavět ve stylu jednoho z nejkrásnějších italských sedanů všech dob Maserati A6 G Zagato z roku 1954. Dnes jde o velmi žádaný sběratelský kousek.

Zagatovo GS má oproti obyčejnému maseratímu spyderu zkrácený rozvor o 18 centimetrů. Hliníkovou karoserii ladných tvarů tak zdobí kromě klasického neptunova trojzubce Maserati také rozevláté Z - znak milánské karosárny.

Dvoumístné kupé se díky zmenšeným rozměrům prý chlubí lepší ovladatelností, lépe se chová v zatáčkách a je mnohem tužší než sériový exemplář.  U Zagata o autu říkají, že to je "hatch back".

4,2 litrové srdce zůstalo netknuto, 400 koní osmiválce stále pohání zadní kola. Obyčejný spyder se rozjede na stovku za 4,95 sekund a maximálka je 285 km/h. Parametry Zagatova unikátu nejsou známy.

Maserati GS Zagato

Autor:


Témata: krása, Maserati, Socha


Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Citroën C4 AKČNÍ CENA NA...
Citroën C4 AKČNÍ CENA NA...

r.v. 2010, naj. 70 000 km, benzín
137 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.