Když není obyčejné maserati dost jedinečné, odveze se k vyhlášenému karosáři na "převlečení". Tak to alespoň chodí mezi automobilovou smetánkou, ve které se čtyři kola poháněná motorem s cenovkou pod milion nepovažují za auto.
Právě takové skvosty se každoročně sjíždějí na italskou přehlídku krásy, jedinečnosti a bohatství jménem Concorso d´Eleganza Villa d´Este.
Italoví Paolovi Boffimu, který zbohatl na výrobě a prodeji luxusního nábytku a doplňků, se znelíbily tvary Maserati GrandSport Spyder. Odvezl ho k designérům Zagata a nechal ho přestavět ve stylu jednoho z nejkrásnějších italských sedanů všech dob Maserati A6 G Zagato z roku 1954. Dnes jde o velmi žádaný sběratelský kousek.
Zagatovo GS má oproti obyčejnému maseratímu spyderu zkrácený rozvor o 18 centimetrů. Hliníkovou karoserii ladných tvarů tak zdobí kromě klasického neptunova trojzubce Maserati také rozevláté Z - znak milánské karosárny.
Dvoumístné kupé se díky zmenšeným rozměrům prý chlubí lepší ovladatelností, lépe se chová v zatáčkách a je mnohem tužší než sériový exemplář. U Zagata o autu říkají, že to je "hatch back".
4,2 litrové srdce zůstalo netknuto, 400 koní osmiválce stále pohání zadní kola. Obyčejný spyder se rozjede na stovku za 4,95 sekund a maximálka je 285 km/h. Parametry Zagatova unikátu nejsou známy.