Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První koncept Italdesignu bez Giugiara: elektrosupersport Lamborghini

aktualizováno 
Filippo Perini má teď nejnevděčnější práci v koncernu Volkswagen. I s tím neznámým lumpem, který může za opletačky dieselgate a kterého už měsíce naoko marně hledají, by bývalý šéfdesignér Lamborghini možná rád měnil. Perini totiž musí nahradit génia, jednoho z největších designérů všech dob.

Italdesign GTZero | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Giorgetto Giugiaro loni v létě za sebou ve studiu Italdesign, které koncem šedesátých let založil, práskl dveřmi a teď pravděpodobně prohání do úmoru po kopcích nad Turínem své šlapačky. Nahradit ho má právě italský designér, který vedl centro stile Lamborghini od roku 2004, po deseti letech u Alfy Romeo.

Italdesign, který byl součástí italské „kliky“ v koncernu VW (slavné designérské studio přivedl pod německá křídla bývalý šéfdesignér celé skupiny Walter de Silva, Ital), mění směr a bude se teď tak trochu hledat. Ukázalo se to na autosalonu v Ženevě. Ne, že by koncept GTZero nebyl povedený. Ale ducha italského génia Giugiara v něm prostě nevystopujete.

Italdesign GTZero

Slavný designér, tvůrce golfu, Fiatu Panda nebo třeba DeLorean, měl i slabší roky, ale pokaždé dokázal dát autu vystavenému na ženevském pódiu specifický autorský vklad, ten nepopsatelný esprit, podle kterého jste jeho dílo odhalili na první pohled.

GTZero se snaží, je zajímavé, odvážné, ale neitalsky tuctové. Na autosalonu zazněl i opačný názor: konečně sem přivezli něco zajímavého. Posuďte sami.

Každopádně bude mít Perini spoustu práce, Italdesignu musí dát jasnou tvář. A to bude pro značku pupeční šňůrou svázanou s Giugiarem velmi těžké. Perini to zatím zkouší změnou loga, ale iniciálu Giugiara v něm pro jistotu nechal.

Fotogalerie

GTZero, jak už jméno napovídá, používá k pohybu elektromotory, které mají celkem 490 koní výkonu. Karbonový monokok ukrývá dva vpředu a jeden vzadu, pro koncept je tedy zamýšlený pohon všech kol (všechna jsou také natáčecí). Dojezd nepojízdné makety propočítali na pět set kilometrů a maximálku na 250 kilometrů v hodině.

Supersport (taky v tom čumáku vidíte lamborghini?) křížený se shooting-brakem - tedy stylovým kombíkem - má v obří kabině, která nepřirozeně protahuje siluetu auta, místo pro čtyři cestující. Těm nabízí Perini možnost rozsadit se v konfiguraci 2+2 nebo 3+1. Přední kola mají průměr 22, zadní 23 palců.

Kromě volantu obsluhuje pilot jediné dva fyzické ovladače: startovací tlačítko a ovladač parkovací brzdy. Vše ostatní se obsluhuje s pomocí dotykových obrazovek.





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.