Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gymnazistka z Valašska prohání v motokáře šampiona formule 1

  13:20aktualizováno  13:20
Je jí sedmnáct a při testech se prohání v motokáře s hvězdami formule 1 Fernandem Alonsem a Robertem Kubicou. Ale nadějné závodnici Lucii Panáčkové z Ratiboře to nestačí. Chce proti nim bojovat také v monopostu nejsledovanější motoristické disciplíny na světě.

Lucie Panáčková testovala Formuli 3 | foto: Jíří Žůrek

První krok ke splnění zdánlivě neuskutečnitelného snu má za sebou. Ve španělské Valencii si vyzkoušela vůz formule 3.

"Byla to paráda. Hlavně ta rychlost," rozplývala se studentka druhého ročníku gymnázia ve Valašském Meziříčí, která kvůli nízkému věku pochopitelně ještě nevlastní řidičský průkaz.

Ženy plní ve formuli 1 především dekorativní roli. Naposled v ní jezdila v roce 1992 Giovanna Amatiová, ale vůbec se neprosadila. Jedinou ženou, která dokázala bodovat, byla v roce 1975 Lella Lombardiová.

Promotér šampionátu Bernie Ecclestone by ovšem seriál rád zatraktivnil ženou za volantem. Této příležitosti se chopila jedna módní firma, která těsně před Vánocemi pozvala šestici mladých závodnic z celého světa na testování u týmu formule 3 Campos.

Hledala mezi nimi tvář, prostřednictvím níž by se mohla prezentovat v motosportu.

Lucie Panáčková testovala Formuli 3

Panáčková jako jediná neměla s formulemi žádnou zkušenost, protože až dosud výhradně jezdila v motokáře. Přesto skončila druhá.

Svým výkonem zaujala, a tak byla zařazena do přípravného programu pro formuli 3. Touto kategorií přitom prošla většina úspěšných pilotů F1.

Mladé blondýnky z Valašska už si všimli i ve formuli 1. Zástupci týmu Spyker (nyní Force India) ji pozvali na návštěvu svého sídla v britském Silverstonu.

Letos bude Panáčková ještě závodit v motokárách, v plánu jsou také testy formule 3. Do ní by natrvalo mohla přesednout už příští rok. A potom?

Lucie Panáčková testovala Formuli 3

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.