Diskuze
Tajemství automobilek v ohrožení: v Kanadě unikly plány jejich továren
Děkujeme za pochopení.
J92a38n 13D32l28o39u47h56ý
Co si mame jako predatavit pod pojmem o nicem “nezabezpeceny server”. Kazdy server je minimalne zanezpecen vzdy heslem. Bez toho to ani nejde “zprovoznit”. Cili pan expert musel prekonat nejakou “minimalni” prekazku!
P74e56t66r 31B29a76u92e37r
Například Volkswagen neakceptuje servery jako obdoby našeho Ulož.to nebo Úschovny. Lidem ve VW to prostě nejde otevřít. Určitě k tomu mají nějaký důvod. Do KVS se člověk přihlašuje přes pravidelně měněné heslo a přes RSA Security Token. A to je jen vrchol ledovce celého zabezpečení. Navíc ten, kdo data nahrává musí data uvolnit pro konkrétní uživatele. A dalších X různých opatření, aby se každý nemohl vše stáhnout. Když na Ulož.to dám do vyhledávače cokoli, můžu najít a stáhnout cokoli, pokud to uploader nezahesluje. A my nevíme, v jakém stavu data byla. Rozdíly jsou tedy více než patrné.
P88e38t84r 91B79a47u59e34r
Firmy, jako Volkswagen, dělají u svých dodavatelů audity, na jaké úrovni je zabzpečení a správa dat, která dodavatel v rámci zakázky zpracovává. Například Volkswagen má pro koncern svůj systém KVS a ten by měli všichni dodavatelé používat. Jenže stát se uživatelem je zdlouhavý administrativní proces a ten Volkswagen neumí usnadnit ani svým dodavatelům. Nicméně má i varianty, jako eRoom. Pokud se ten dodavatel takto provinní, může ho to stát nemalé peníze, protože takové věci jsou ošetřeny už ve smlouvě o dílo.
P70e86t14r 27B28a22u27e45r
Doplním, že útok na auta je v tomto případě pouhé sci-fi. Ta firma, pokud mám dobré informace, v podstatě připravuje výrobní techologie. Ale takové firmy se těžko dostanou k samotnému software nějakého vozidla. Jsou dvě úplně odlišná odvětví. Možná na to měl být separátní článek. Tohle je zavádějící.
J41i90n90d86ř83i12c10h 58Š71k23o71p37e93k
Není objektivní důvod, aby hlavní systémy auta (řízení, brzdy, plyn atd.) byly jakýmkoli způsobem ovládatelné přes internet. Zbytečně, nebezpečné, zdroj potenciálních problémů
M53i47r31o22s52l70a92v 25K20u25c78e70r48a
Je vidět, že to nechápete. Ony nejsou ovladany pres internet. Jsou ovládány řidicí jednotkou (jednou z mnoha) a pokud je auto všeobecně připojeno na internet, tak je šance se k té ridici jednotce dostat (laikům nepochopitelým způsobem).
P34e94t80r 24M55i57c13h11a74l81č20á57k
J73i37ř30í 81N11o85v85á28k
A pochopil jste význam slova SPEKULACE
J54í64ř80í 73N85o81v66o30t16n83ý
Takze jsem vyhral ve sportce, ale nevsadil jsem ji. Presne takovy je clanek.
J80i92ř80í 34A70l89t47m27a84n
Já jsem v klidu! Moje brzdy ovládá pouze moje pravá noha!
A66n21t70o14n48í82n 19S16v82o78b52o33d82a
Vy nemáte ABS, ESP a další asistenty?
R55o31b15e54r51t 97M50á48s74l23o
Chybí link na ten server.
J85a48n 15K58o80m25r74s56k66a
A teď si představme, že podobní amatéři dávají Evropě do aut systém eCall, který nelze vypnout, který nijak nesignalizuje stav a u kterého nejsme schopni identifikovat kam všude jdou data. A to v době kdy existuje GDPR a mělo by se dbát na maximální ochranu osobních dat.
Teď jsem četl, že Američani - Pentagon - zakázali používat GPS pro geolokaci, když vojáci sportují aby se nedali data vyhodnotit kde a kdy se tam pohybují. A my to tu máme. A o data se nejspíš starají amatéři.
L20a98d87a 53N20o69v47a98k
vaše data na naše ostny...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Prodej rodinného domu 132 m2, pozemek 655 m2
Těšetice, okres Znojmo
7 495 000 Kč