Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Tajemství automobilek v ohrožení: v Kanadě unikly plány jejich továren

Bezpečnostní expert objevil na nezabezpečeném serveru 157 GB citlivých dat. Byly mezi nimi i plány výrobních závodů Fordu, Tesly nebo Volkswagenu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JD

J92a38n 13D32l28o39u47h56ý

8. 8. 2018 16:17

Co si mame jako predatavit pod pojmem o nicem “nezabezpeceny server”. Kazdy server je minimalne zanezpecen vzdy heslem. Bez toho to ani nejde “zprovoznit”. Cili pan expert musel prekonat nejakou “minimalni” prekazku!

0 0
možnosti
PB

P74e56t66r 31B29a76u92e37r

8. 8. 2018 16:52

Například Volkswagen neakceptuje servery jako obdoby našeho Ulož.to nebo Úschovny. Lidem ve VW to prostě nejde otevřít. Určitě k tomu mají nějaký důvod. Do KVS se člověk přihlašuje přes pravidelně měněné heslo a přes RSA Security Token. A to je jen vrchol ledovce celého zabezpečení. Navíc ten, kdo data nahrává musí data uvolnit pro konkrétní uživatele. A dalších X různých opatření, aby se každý nemohl vše stáhnout. Když na Ulož.to dám do vyhledávače cokoli, můžu najít a stáhnout cokoli, pokud to uploader nezahesluje. A my nevíme, v jakém stavu data byla. Rozdíly jsou tedy více než patrné.

0 0
možnosti
PB

P88e38t84r 91B79a47u59e34r

8. 8. 2018 9:19

Firmy, jako Volkswagen, dělají u svých dodavatelů audity, na jaké úrovni je zabzpečení a správa dat, která dodavatel v rámci zakázky zpracovává. Například Volkswagen má pro koncern svůj systém KVS a ten by měli všichni dodavatelé používat. Jenže stát se uživatelem je zdlouhavý administrativní proces a ten Volkswagen neumí usnadnit ani svým dodavatelům. Nicméně má i varianty, jako eRoom. Pokud se ten dodavatel takto provinní, může ho to stát nemalé peníze, protože takové věci jsou ošetřeny už ve smlouvě o dílo.

1 0
možnosti
PB

P70e86t14r 27B28a22u27e45r

8. 8. 2018 9:22

Doplním, že útok na auta je v tomto případě pouhé sci-fi. Ta firma, pokud mám dobré informace, v podstatě připravuje výrobní techologie. Ale takové firmy se těžko dostanou k samotnému software nějakého vozidla. Jsou dvě úplně odlišná odvětví. Možná na to měl být separátní článek. Tohle je zavádějící.

2 0
možnosti

Není objektivní důvod, aby hlavní systémy auta (řízení, brzdy, plyn atd.) byly jakýmkoli způsobem ovládatelné přes internet. Zbytečně, nebezpečné, zdroj potenciálních problémů

6 1
možnosti
MK

Je vidět, že to nechápete. Ony nejsou ovladany pres internet. Jsou ovládány řidicí jednotkou (jednou z mnoha) a pokud je auto všeobecně připojeno na internet, tak je šance se k té ridici jednotce dostat (laikům nepochopitelým způsobem).

1 1
možnosti
PM
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
JN

A pochopil jste význam slova SPEKULACE?

0 0
možnosti
JN

Takze jsem vyhral ve sportce, ale nevsadil jsem ji. Presne takovy je clanek.

0 0
možnosti
JA

Já jsem v klidu! Moje brzdy ovládá pouze moje pravá noha!;-D

2 0
možnosti
AS

Vy nemáte ABS, ESP a další asistenty?

1 0
možnosti
RM

Chybí link na ten server.

8 1
možnosti
JK

A teď si představme, že podobní amatéři dávají Evropě do aut systém eCall, který nelze vypnout, který nijak nesignalizuje stav a u kterého nejsme schopni identifikovat kam všude jdou data. A to v době kdy existuje GDPR a mělo by se dbát na maximální ochranu osobních dat.

Teď jsem četl, že Američani - Pentagon - zakázali používat GPS pro geolokaci, když vojáci sportují aby se nedali data vyhodnotit kde a kdy se tam pohybují. A my to tu máme. A o data se nejspíš starají amatéři.

4 1
možnosti
LN

L20a98d87a 53N20o69v47a98k

8. 8. 2018 1:01

vaše data na naše ostny...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...