Diskuze

Tajemství automobilek v ohrožení: v Kanadě unikly plány jejich továren

Bezpečnostní expert objevil na nezabezpečeném serveru 157 GB citlivých dat. Byly mezi nimi i plány výrobních závodů Fordu, Tesly nebo Volkswagenu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J83a92n 72D54l28o21u15h82ý

8. 8. 2018 16:17

Co si mame jako predatavit pod pojmem o nicem “nezabezpeceny server”. Kazdy server je minimalne zanezpecen vzdy heslem. Bez toho to ani nejde “zprovoznit”. Cili pan expert musel prekonat nejakou “minimalni” prekazku!

0 0
možnosti

P91e75t41r 39B87a33u51e63r

8. 8. 2018 16:52

Například Volkswagen neakceptuje servery jako obdoby našeho Ulož.to nebo Úschovny. Lidem ve VW to prostě nejde otevřít. Určitě k tomu mají nějaký důvod. Do KVS se člověk přihlašuje přes pravidelně měněné heslo a přes RSA Security Token. A to je jen vrchol ledovce celého zabezpečení. Navíc ten, kdo data nahrává musí data uvolnit pro konkrétní uživatele. A dalších X různých opatření, aby se každý nemohl vše stáhnout. Když na Ulož.to dám do vyhledávače cokoli, můžu najít a stáhnout cokoli, pokud to uploader nezahesluje. A my nevíme, v jakém stavu data byla. Rozdíly jsou tedy více než patrné.

0 0
možnosti

P80e23t47r 51B90a47u77e96r

8. 8. 2018 9:19

Firmy, jako Volkswagen, dělají u svých dodavatelů audity, na jaké úrovni je zabzpečení a správa dat, která dodavatel v rámci zakázky zpracovává. Například Volkswagen má pro koncern svůj systém KVS a ten by měli všichni dodavatelé používat. Jenže stát se uživatelem je zdlouhavý administrativní proces a ten Volkswagen neumí usnadnit ani svým dodavatelům. Nicméně má i varianty, jako eRoom. Pokud se ten dodavatel takto provinní, může ho to stát nemalé peníze, protože takové věci jsou ošetřeny už ve smlouvě o dílo.

1 0
možnosti

P77e52t71r 36B94a49u80e57r

8. 8. 2018 9:22

Doplním, že útok na auta je v tomto případě pouhé sci-fi. Ta firma, pokud mám dobré informace, v podstatě připravuje výrobní techologie. Ale takové firmy se těžko dostanou k samotnému software nějakého vozidla. Jsou dvě úplně odlišná odvětví. Možná na to měl být separátní článek. Tohle je zavádějící.

2 0
možnosti

Není objektivní důvod, aby hlavní systémy auta (řízení, brzdy, plyn atd.) byly jakýmkoli způsobem ovládatelné přes internet. Zbytečně, nebezpečné, zdroj potenciálních problémů

6 1
možnosti

Je vidět, že to nechápete. Ony nejsou ovladany pres internet. Jsou ovládány řidicí jednotkou (jednou z mnoha) a pokud je auto všeobecně připojeno na internet, tak je šance se k té ridici jednotce dostat (laikům nepochopitelým způsobem).

1 1
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

A pochopil jste význam slova SPEKULACE?

0 0
možnosti

Takze jsem vyhral ve sportce, ale nevsadil jsem ji. Presne takovy je clanek.

0 0
možnosti

Já jsem v klidu! Moje brzdy ovládá pouze moje pravá noha!;-D

2 0
možnosti

Vy nemáte ABS, ESP a další asistenty?

1 0
možnosti

Chybí link na ten server.

8 1
možnosti

A teď si představme, že podobní amatéři dávají Evropě do aut systém eCall, který nelze vypnout, který nijak nesignalizuje stav a u kterého nejsme schopni identifikovat kam všude jdou data. A to v době kdy existuje GDPR a mělo by se dbát na maximální ochranu osobních dat.

Teď jsem četl, že Američani - Pentagon - zakázali používat GPS pro geolokaci, když vojáci sportují aby se nedali data vyhodnotit kde a kdy se tam pohybují. A my to tu máme. A o data se nejspíš starají amatéři.

4 1
možnosti

L55a55d70a 77N25o45v45a82k

8. 8. 2018 1:01

vaše data na naše ostny...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...