Diskuze

Tajemství automobilek v ohrožení: v Kanadě unikly plány jejich továren

Bezpečnostní expert objevil na nezabezpečeném serveru 157 GB citlivých dat. Byly mezi nimi i plány výrobních závodů Fordu, Tesly nebo Volkswagenu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J83a92n 72D54l28o21u15h82ý

8. 8. 2018 16:17

Co si mame jako predatavit pod pojmem o nicem “nezabezpeceny server”. Kazdy server je minimalne zanezpecen vzdy heslem. Bez toho to ani nejde “zprovoznit”. Cili pan expert musel prekonat nejakou “minimalni” prekazku!

0 0
možnosti

P91e75t41r 39B87a33u51e63r

8. 8. 2018 16:52

Například Volkswagen neakceptuje servery jako obdoby našeho Ulož.to nebo Úschovny. Lidem ve VW to prostě nejde otevřít. Určitě k tomu mají nějaký důvod. Do KVS se člověk přihlašuje přes pravidelně měněné heslo a přes RSA Security Token. A to je jen vrchol ledovce celého zabezpečení. Navíc ten, kdo data nahrává musí data uvolnit pro konkrétní uživatele. A dalších X různých opatření, aby se každý nemohl vše stáhnout. Když na Ulož.to dám do vyhledávače cokoli, můžu najít a stáhnout cokoli, pokud to uploader nezahesluje. A my nevíme, v jakém stavu data byla. Rozdíly jsou tedy více než patrné.

0 0
možnosti

P80e23t47r 51B90a47u77e96r

8. 8. 2018 9:19

Firmy, jako Volkswagen, dělají u svých dodavatelů audity, na jaké úrovni je zabzpečení a správa dat, která dodavatel v rámci zakázky zpracovává. Například Volkswagen má pro koncern svůj systém KVS a ten by měli všichni dodavatelé používat. Jenže stát se uživatelem je zdlouhavý administrativní proces a ten Volkswagen neumí usnadnit ani svým dodavatelům. Nicméně má i varianty, jako eRoom. Pokud se ten dodavatel takto provinní, může ho to stát nemalé peníze, protože takové věci jsou ošetřeny už ve smlouvě o dílo.

1 0
možnosti

P77e52t71r 36B94a49u80e57r

8. 8. 2018 9:22

Doplním, že útok na auta je v tomto případě pouhé sci-fi. Ta firma, pokud mám dobré informace, v podstatě připravuje výrobní techologie. Ale takové firmy se těžko dostanou k samotnému software nějakého vozidla. Jsou dvě úplně odlišná odvětví. Možná na to měl být separátní článek. Tohle je zavádějící.

2 0
možnosti

Není objektivní důvod, aby hlavní systémy auta (řízení, brzdy, plyn atd.) byly jakýmkoli způsobem ovládatelné přes internet. Zbytečně, nebezpečné, zdroj potenciálních problémů

6 1
možnosti

Je vidět, že to nechápete. Ony nejsou ovladany pres internet. Jsou ovládány řidicí jednotkou (jednou z mnoha) a pokud je auto všeobecně připojeno na internet, tak je šance se k té ridici jednotce dostat (laikům nepochopitelým způsobem).

1 1
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

A pochopil jste význam slova SPEKULACE?

0 0
možnosti

Takze jsem vyhral ve sportce, ale nevsadil jsem ji. Presne takovy je clanek.

0 0
možnosti

Já jsem v klidu! Moje brzdy ovládá pouze moje pravá noha!;-D

2 0
možnosti

Vy nemáte ABS, ESP a další asistenty?

1 0
možnosti

Chybí link na ten server.

8 1
možnosti

A teď si představme, že podobní amatéři dávají Evropě do aut systém eCall, který nelze vypnout, který nijak nesignalizuje stav a u kterého nejsme schopni identifikovat kam všude jdou data. A to v době kdy existuje GDPR a mělo by se dbát na maximální ochranu osobních dat.

Teď jsem četl, že Američani - Pentagon - zakázali používat GPS pro geolokaci, když vojáci sportují aby se nedali data vyhodnotit kde a kdy se tam pohybují. A my to tu máme. A o data se nejspíš starají amatéři.

4 1
možnosti

L55a55d70a 77N25o45v45a82k

8. 8. 2018 1:01

vaše data na naše ostny...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...