Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hamburk má semafor, který ukazuje sekundy do zelené

aktualizováno 
Na rušné křižovatce v Hamburku zavedli zkušební semafor, který na velkém displeji ukazuje kolik sekund zbývá, než červenou vystřídá zelená. Informace podává i opačně, kdy dává vědět, za jak dlouho zelenou vystřídá červený signál.

Nad semaforem ubíhá čas, který zbývá do změny signálu | foto: Město Hamburk

"Větší transparentnost na semaforech přinese bezpečnější a plynulejší provoz,“ řekl při zahájení provozu nové světelné signalizace senátor Hamburku Michael Freytag.

Novinka se zatím objevila jen na zkušební dobu a pouze na jedné křižovatce Balindamm/Alstertor v severoněmeckém hansovním městě. Jedná se o velmi frekventovanou dopravní tepnu, kterou denně projede podle údajů tamní radnice 72 tisíc vozů.

Nejen řidiči se ale mohou v Hamburku těšit z nových semaforů. Také světelná signalizace pro chodce totiž na některých místech ukazuje čas, který zbývá pro přejití přechodu nebo jak dlouho ještě budou čekat na zelené světlo.

Tabule s časem je umístěna nad semafory. Dobrou čitelnost mají zaručovat její velké rozměry. Je vysoká i široká 50 centimetrů, samotné číslice zabírají čtverec 26 centimetrů dlouhý. U semaforů pro chodce připravuje Hamburg už nyní další rozšíření na jiných křižovatkách.

O osudu časové signalizace pro řidiče rozhodnou výsledky testovacího provozu, který na křižovatce ulic Balindamm/Alstertor skončí na jaře příštího roku. Pak se ukáže, zda semafory s časovým ukazatelem znamenají přínos, nebo naopak mohou působit rušivě a odvádět pozornost řidičů.

Semafory

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.