Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Génius Ledwinka, otec nejslavnějších tatrovek, se narodil před 140 lety

Rakouský automobilový konstruktér Hans Ledwinka, který se narodil před 140 lety, 14. února 1878, v dolnorakouském Klosterneuburgu, byl v letech 1897-1945 zaměstnaný v kopřivnické firmě Tatra. Během svého zdejšího působení stál u zrodu takových klenotů, jakými jsou vozy Tatra 11 a Tatra 77.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

To bylo krásné designové auto. Kam se to ale zvrtlo v Boleslavi, to je hrůza hrůz.

1 0
možnosti
Foto

J98i88ř23í 97E54r13b33e33n

15. 2. 2018 12:11

Které konkrétně?

Poslední boleslavské auto s páteřovým rámem byla Škoda Octavia, vyráběná později v Kvasinách až do roku 1971. To zas taková hrůza hrůz nebyla.

0 0
možnosti
Foto

J50i12ř53í 90E51r28b38e47n

14. 2. 2018 20:57

Pro autora i čtenáře: Hans Ledwinka byl autorem T11, ale aerodynamické T77, T87 a 97 vymyslel a zkonstruoval Erich Übelacker.

0 0
možnosti
RP

No, Ledwinka byl Übelackerův nadřízený. Bez detailních pramenů je těžké říct, co všechno byl Übelackerův nápad a čím ho inspiroval Ledwinka.

Každopádně je pod těmito výkresy podepsaný a to i z toho titulu, protože Übelacker byl zřejmě něco jako vedoucí konstrukční skupiny těchto aut.

Dá se to brát i z opačné strany, protože konstrukční práce na prknech byla tehdy mnohem víc týmovější prací než je dnes konstrukční práce na 3D modelovacích programech.

Na takovou tu hlavoruční dřinu, rozkreslování všemožných detailů bylo tehdy třeba dost velký tým řadových konstruktérů kresličů, z nichž každý mohl do těch detailů přidávat své nápady. Přirozeně v souladu s příkazy šéfa skupiny, který musel všechno toto umět vykomunikovat.

Dneska to rozkreslování detailů provádějí moduly kreslicího programu, včetně velké části technické přípravy výroby, kusovníků a základních osnov technologických postupů. Hlavní konstruktér, který má nápad, dnes tedy potřebuje jen minimum spolupracovníků.

0 0
možnosti
PS

P38e46t25r 19S11i47m14e46k

14. 2. 2018 12:56

ano, komunismus byl průšvih,ale pro čechy předcházely 2 megakatastrofy : 1.přišly jsme o židy. 2. vyhnali jsme Němce. Přišli jsme o 2 elity. Většinu patentů,vynálezů firem ,..vlastnili Němci a židi. byla to elita, o kterou jsme přišli

4 0
možnosti
PS

P64e42t61r 27S75i12m74e81k

14. 2. 2018 12:56

přišli i. sorry

1 0
možnosti
JV

Komunisti vyhnaly všechny hlavy z Československa. Proto jsme tam kde jsme.

9 1
možnosti
OM

To bych podepsal. První vlna ještě před válkou, pak po '48, poslední po '68. K tomu v podstatě cílený hon komunistů na všechny, kdo měli nějaké předky podnikatele. Teď tady lidé nadávají, že nic nepatří Čechům. Ale kde by se ti Čechové vzali? Ono je smutné, když člověk porovná výchozí podmínky takového Rakouska, které bylo po válce v rozvratu a na pokraji chudoby, zatímco my jsme přečkali s téměř nepoškozeným průmyslem. Njn, co se dá dělat, musíme se zase snažit.

8 1
možnosti
JV

Skvělý konstruktér, s výjimečným technickým citem a vynikající tatrovák.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...