Diskuze

Génius Ledwinka, otec nejslavnějších tatrovek, se narodil před 140 lety

Rakouský automobilový konstruktér Hans Ledwinka, který se narodil před 140 lety, 14. února 1878, v dolnorakouském Klosterneuburgu, byl v letech 1897-1945 zaměstnaný v kopřivnické firmě Tatra. Během svého zdejšího působení stál u zrodu takových klenotů, jakými jsou vozy Tatra 11 a Tatra 77.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

To bylo krásné designové auto. Kam se to ale zvrtlo v Boleslavi, to je hrůza hrůz.

1 0
možnosti
Foto

J58i49ř55í 93E74r25b91e73n

15. 2. 2018 12:11

Které konkrétně?

Poslední boleslavské auto s páteřovým rámem byla Škoda Octavia, vyráběná později v Kvasinách až do roku 1971. To zas taková hrůza hrůz nebyla.

0 0
možnosti
Foto

J40i49ř50í 24E44r90b36e17n

14. 2. 2018 20:57

Pro autora i čtenáře: Hans Ledwinka byl autorem T11, ale aerodynamické T77, T87 a 97 vymyslel a zkonstruoval Erich Übelacker.

0 0
možnosti
RP

No, Ledwinka byl Übelackerův nadřízený. Bez detailních pramenů je těžké říct, co všechno byl Übelackerův nápad a čím ho inspiroval Ledwinka.

Každopádně je pod těmito výkresy podepsaný a to i z toho titulu, protože Übelacker byl zřejmě něco jako vedoucí konstrukční skupiny těchto aut.

Dá se to brát i z opačné strany, protože konstrukční práce na prknech byla tehdy mnohem víc týmovější prací než je dnes konstrukční práce na 3D modelovacích programech.

Na takovou tu hlavoruční dřinu, rozkreslování všemožných detailů bylo tehdy třeba dost velký tým řadových konstruktérů kresličů, z nichž každý mohl do těch detailů přidávat své nápady. Přirozeně v souladu s příkazy šéfa skupiny, který musel všechno toto umět vykomunikovat.

Dneska to rozkreslování detailů provádějí moduly kreslicího programu, včetně velké části technické přípravy výroby, kusovníků a základních osnov technologických postupů. Hlavní konstruktér, který má nápad, dnes tedy potřebuje jen minimum spolupracovníků.

0 0
možnosti
PS

P84e44t89r 70S31i65m68e53k

14. 2. 2018 12:56

ano, komunismus byl průšvih,ale pro čechy předcházely 2 megakatastrofy : 1.přišly jsme o židy. 2. vyhnali jsme Němce. Přišli jsme o 2 elity. Většinu patentů,vynálezů firem ,..vlastnili Němci a židi. byla to elita, o kterou jsme přišli

4 0
možnosti
PS

P22e64t38r 10S89i37m11e87k

14. 2. 2018 12:56

přišli i. sorry

1 0
možnosti
JV

Komunisti vyhnaly všechny hlavy z Československa. Proto jsme tam kde jsme.

9 1
možnosti
OM

To bych podepsal. První vlna ještě před válkou, pak po '48, poslední po '68. K tomu v podstatě cílený hon komunistů na všechny, kdo měli nějaké předky podnikatele. Teď tady lidé nadávají, že nic nepatří Čechům. Ale kde by se ti Čechové vzali? Ono je smutné, když člověk porovná výchozí podmínky takového Rakouska, které bylo po válce v rozvratu a na pokraji chudoby, zatímco my jsme přečkali s téměř nepoškozeným průmyslem. Njn, co se dá dělat, musíme se zase snažit.

8 1
možnosti
JV

Skvělý konstruktér, s výjimečným technickým citem a vynikající tatrovák.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!