Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

aktualizováno 
Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution představuje poměrně přelomovou změnu. Nový rám a odpružení, silnější motory a sloučení řady Dyna a Softail jsou hlavní novinky pro rok 2018.

Harley-Davidson 2018 | foto: Harley-Davidson

Kromě modernějšího podvozku s odlehčeným rámem a novým motorem přechází harleye na modernizovaný design s hodně odvážnými LED světlomety. A u některých modelů poprvé i s ryze digitální přístrojovkou.

Nová pohonná jednotka Milwaukee-Eight, představená v minulých letech pro touringové modely, se podle očekávání pomalu šíří i do dalších modelových řad. A její odlišná konstrukce s mokrou skříní umožnila poměrně zásadní změny na rámu softailů. Nový trubkový rám je podle výrobce o 65 % tužší než u předchozí řady softail, hlavní změnou je vedení schovaného odpružení monoshock pod sedlem, zatímco u předchozích modelů to bylo dole pod motorem.

Zůstává klasický vzhled hardtailového rámu, který se podařilo citlivě zakomponovat i pro dřívější modely Dyna, místo původního vnějšího odpružení po stranách. Také přední vidlice dostala nové řešení s dvojitým průtokovým ventilem (vyvinuté ve spolupráci se značkou SHOWA) a většina nových modelů se teď může pochlubit většími maximálními náklony v zatáčkách. Jsou používány dvě kyvné vidlice, jedna pro úzké a druhá pro široké zadní kolo.

Fotogalerie

Lehčí, tužší, rychlejší

Další novinkou u některých modelů je možnost objednání ve dvou objemových verzích s motorem Milwaukee-Eight 107 (1745 ccm) nebo 114 (1868 ccm). Kotevní body nového rámu řady Softail jsou vyrobené tak, aby těsně obepínaly motor a zvyšovaly tuhost podvozku.

Motory Milwaukee-Eight pro řadu Softail také využívají systém s vyvažovací hřídelí, který vyrovnává vibrace motoru a současně zachovává charakteristický projev harleyů. Nové modely Softail jsou až o 17 kg lehčí než dříve, nabízejí lepší poměr hmotnosti a výkonu s rychlejší akcelerací. A také nové pneumatiky, které jsou speciálně vyvinuté pro nový podvozek Softail.

Některé modely poprvé v historii nemají žádné klasické budíky, pouze malý displej uchycený na řídítka. To umožnilo efektnější design, ve kterém nic neruší prostor mezi nádrží a světlometem.

Z vnějšího pohledu si všechny modely drží své charakteristické křivky, ale příslušnost k moderní době ukazují odvážnými LED světlomety. Ortodoxní příznivci značky si možná budou těžko zvykat na konec klasických kulatých světel, ale doba jde dál.... „Autentičnost designu Harley-Davidson vychází z pečlivého sladění všech detailů od začátku až do konce – je těžké toho dosáhnout a je těžké to od nás okopírovat. Motocykly Harley-Davidson nejsou spotřební zboží - jsou předávány z generace na generaci,“ vysvětluje Brad Richards, viceprezident stylingu a designu značky.

Děti Harley-Davidson

  • Fat Boy
    Legendární motocykl Fat Boy po desetiletí určoval samotný moderní customový styl. Rok 2018 přináší snížení hmotnosti o 16 kg oproti předchozímu modelu, 240mm zadní pneumatiku s plným zadním kolem Lakester, volitelně v nabídce i s motorem Milwaukee Eight 114.
  • Heritage Classic
    Designové rysy evokují tmavě černý retro styl modelů Harley-Davidson z padesátých let, nyní oživený o moderní výraz. Nový odnímatelný čelní štít, nové uzamykatelné a vodotěsné boční brašny, o 17 kg lehčí oproti předchozímu modelu, volitelně motor Milwaukee Eight 114.
  • Low Rider
    Inspiruje se tradicí individualismu éry customových chopperů 70. let, pro rok 2018 má kromě nového motoru a rámu i nové 19palcové přední a 16palcové zadní lité kolo Radiate.
  • Softail Slim
    Připomíná slávu poválečných customových bobberů s úzkou zádí, zkráceným předním blatníkem, jednomístným sedlem a minimem chromovaných součástí. Odvážné a plynulé tvary předního světlometu a krytů přední vidlice, snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu.
  • Deluxe
    Deluxe se jako klasický luxusní stroj, který se blyští lesklými chromy, přitom však nabídne kvalitní jízdní vlastnosti moderní doby. Jako ostatní Softaily i on má LED osvětlení vepředu i vzadu, snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu.
  • Breakout
    Rok 2018 dovolí větší úhly náklonu v zatáčkách a výrazný dragsterový postoje. LED světlomet Daymaker přechází v malý digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci. Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu, volitelně s motorem Milwaukee Eight 114.
  • Street Bob
    Vzpřímená jízdní pozice s rukama ve větru a žádné zbytečnosti navíc, digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci. Nejlevnější model v nové řadě Softail.
Autoři:



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Tříkolové motorky zahajují carvingovou revoluci

Konstruktéři slibují podobnou revoluci z pocitu z jízdy, jakou byl přechod na...

Prvním velkým sériovým motocyklem se zdvojeným předním kolem je právě představená velká tříválcová devítistovka Yamaha...

Dvoukolová SUV nabírají elektroniku, jako make-up používají bahno

Maximální výkon BMW F850GS zvýšil o desetinu na celkových 95 koní při 8250...

Kdo nemá barevnou TFT přístrojovku, LED denní svícení, elektronický podvozek a kontrolu trakce, ten jako by nebyl!...

Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna...

Harley-Davidson Road
Harley-Davidson Road

r.v. 2011, naj. 61 701 km, servisní kniha
449 000 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.