Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

aktualizováno 
Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution představuje poměrně přelomovou změnu. Nový rám a odpružení, silnější motory a sloučení řady Dyna a Softail jsou hlavní novinky pro rok 2018.

Harley-Davidson 2018 | foto: Harley-Davidson

Kromě modernějšího podvozku s odlehčeným rámem a novým motorem přechází harleye na modernizovaný design s hodně odvážnými LED světlomety. A u některých modelů poprvé i s ryze digitální přístrojovkou.

Nová pohonná jednotka Milwaukee-Eight, představená v minulých letech pro touringové modely, se podle očekávání pomalu šíří i do dalších modelových řad. A její odlišná konstrukce s mokrou skříní umožnila poměrně zásadní změny na rámu softailů. Nový trubkový rám je podle výrobce o 65 % tužší než u předchozí řady softail, hlavní změnou je vedení schovaného odpružení monoshock pod sedlem, zatímco u předchozích modelů to bylo dole pod motorem.

Zůstává klasický vzhled hardtailového rámu, který se podařilo citlivě zakomponovat i pro dřívější modely Dyna, místo původního vnějšího odpružení po stranách. Také přední vidlice dostala nové řešení s dvojitým průtokovým ventilem (vyvinuté ve spolupráci se značkou SHOWA) a většina nových modelů se teď může pochlubit většími maximálními náklony v zatáčkách. Jsou používány dvě kyvné vidlice, jedna pro úzké a druhá pro široké zadní kolo.

Fotogalerie

Lehčí, tužší, rychlejší

Další novinkou u některých modelů je možnost objednání ve dvou objemových verzích s motorem Milwaukee-Eight 107 (1745 ccm) nebo 114 (1868 ccm). Kotevní body nového rámu řady Softail jsou vyrobené tak, aby těsně obepínaly motor a zvyšovaly tuhost podvozku.

Motory Milwaukee-Eight pro řadu Softail také využívají systém s vyvažovací hřídelí, který vyrovnává vibrace motoru a současně zachovává charakteristický projev harleyů. Nové modely Softail jsou až o 17 kg lehčí než dříve, nabízejí lepší poměr hmotnosti a výkonu s rychlejší akcelerací. A také nové pneumatiky, které jsou speciálně vyvinuté pro nový podvozek Softail.

Některé modely poprvé v historii nemají žádné klasické budíky, pouze malý displej uchycený na řídítka. To umožnilo efektnější design, ve kterém nic neruší prostor mezi nádrží a světlometem.

Z vnějšího pohledu si všechny modely drží své charakteristické křivky, ale příslušnost k moderní době ukazují odvážnými LED světlomety. Ortodoxní příznivci značky si možná budou těžko zvykat na konec klasických kulatých světel, ale doba jde dál.... „Autentičnost designu Harley-Davidson vychází z pečlivého sladění všech detailů od začátku až do konce – je těžké toho dosáhnout a je těžké to od nás okopírovat. Motocykly Harley-Davidson nejsou spotřební zboží - jsou předávány z generace na generaci,“ vysvětluje Brad Richards, viceprezident stylingu a designu značky.

Děti Harley-Davidson

  • Fat Boy
    Legendární motocykl Fat Boy po desetiletí určoval samotný moderní customový styl. Rok 2018 přináší snížení hmotnosti o 16 kg oproti předchozímu modelu, 240mm zadní pneumatiku s plným zadním kolem Lakester, volitelně v nabídce i s motorem Milwaukee Eight 114.
  • Heritage Classic
    Designové rysy evokují tmavě černý retro styl modelů Harley-Davidson z padesátých let, nyní oživený o moderní výraz. Nový odnímatelný čelní štít, nové uzamykatelné a vodotěsné boční brašny, o 17 kg lehčí oproti předchozímu modelu, volitelně motor Milwaukee Eight 114.
  • Low Rider
    Inspiruje se tradicí individualismu éry customových chopperů 70. let, pro rok 2018 má kromě nového motoru a rámu i nové 19palcové přední a 16palcové zadní lité kolo Radiate.
  • Softail Slim
    Připomíná slávu poválečných customových bobberů s úzkou zádí, zkráceným předním blatníkem, jednomístným sedlem a minimem chromovaných součástí. Odvážné a plynulé tvary předního světlometu a krytů přední vidlice, snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu.
  • Deluxe
    Deluxe se jako klasický luxusní stroj, který se blyští lesklými chromy, přitom však nabídne kvalitní jízdní vlastnosti moderní doby. Jako ostatní Softaily i on má LED osvětlení vepředu i vzadu, snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu.
  • Breakout
    Rok 2018 dovolí větší úhly náklonu v zatáčkách a výrazný dragsterový postoje. LED světlomet Daymaker přechází v malý digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci. Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu, volitelně s motorem Milwaukee Eight 114.
  • Street Bob
    Vzpřímená jízdní pozice s rukama ve větru a žádné zbytečnosti navíc, digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci. Nejlevnější model v nové řadě Softail.
Autoři:




Nejčtenější

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Další z rubriky

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Prague Harley Days 2017
VIDEO: Harleyáři obsadili Prahu

Centrem Prahy dnes projela kolona motocyklů značky Harley-Davidson. Jejich majitelé se do metropole sjeli na akce Prague Harley Days, která se letos koná...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.