Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

VIDEO: Zkusili jsme elektroharley. Umí jet osmdesát na místě a ječí

Bublání dvouválce klasického harleye nemůže být ten zvuk vzdálenější, spíš tahá za uši. Ani postavou ta motorka nepřipomíná legendy z Milwaukee. Prototyp elektrického harleye pojmenovaný jako Projekt LiveWire je v Česku. Jezdí, ale jen na místě.

LiveWire, který se do roku 2020 dočká produkce, měl dorazit už ve čtvrtek 3. září do Prahy, ale nakonec se jeden z pár desítek existujících kousků o den zpozdil. A podle informací iDNES.cz na pražskou slavnost Prague Harley Days na holešovickém výstavišti dorazil místo exempláře z Oxfordu jiný kus z Belgie.

Elektrický Harley-Davidson LiveWire

Nechtějí na něm nechat nikoho svézt, aby se nepoškodil, ale každého na něj nechají sednout a na speciální stolici ho protúrovat. Stačí přijít do Holešovic. Ale na více než osmdesát kilometrů v hodině návštěvníky na válcích na místě rozjet nenechají.

„Po nasednutí na elektrický speciál přikurtovaný na válcích mě zarazilo poměrné úzké a tuhé sedlo a menší rozměry, řídítka jsou úzká a docela blízko k jezdci,“ všímá si motocyklový novinář Filip Tichý. „Projekt LiveWire vypadá jako ostrá motorka, takže každý hned intuitivně sahá po spojkové páčce... a ona nikde. Levé noze zase chybí řadicí páčka,“ popisuje pro iDNES.cz.

„Na ukotvené motorce na válcích samozřejmě nic o dynamice nepoznáte, ale ten zvuk prozrazuje skrytou sílu. A na elektromotorku je Livewire docela sympaticky hlučný a ten ječivý zvuk závodní tramvaje docelá láká ke svezení,“ dodává Tichý.

Ten pro někoho možná až nepříjemný hlas vydává záběr ozubených kol, je to zvuk jako při vzletu tryskového letadla. „Unikátní zvuk byl navržen tak, aby se jasně odlišoval od jiných spalovacích a elektrických motorů na trhu,“ popisují zástupci Harley-Davidson.

Odlehčený hliníkový rám se hodně odlišuje od dosavadních tradic značky, na druhou stranu celková silueta a tvar napodobeniny nádrže prozrazují určitou podobnost s naháčům z Milwaukee.

Motorka s postavou supersportu „elektrifikaci“ také trochu maskuje. Spodní část těla připomínající tvarováním turbínu je obal elektromotoru. Nad ním jsou Li-ion baterie, které vyplňují téměř celý zbytek rámu. Baterie se musí nabíjet zhruba po 85 kilometrech jízdy 115kilometrovou rychlostí (70 mil/h). Nabíjení trvá 3,5 hodiny.

Nahatý power-cruiser má motor o výkonu 75 koní a točivém momentu 70 Nm, o přenos síly na zadní kolo se stará ozubený řemen. LiveWire nemá převodovku, motor je se zadním kolem propojen přímo. Stroj o hmotnosti 210 kilogramů se rozjede z nuly na stovku za čtyři sekundy.

„Na barevném displeji je nastavený režim Power a mašina naprosto je tichá. Jak ale pootočím plynovou rukojetí, motor zaječí zadní kolo posazené na válcích se bleskurychle roztočí k maximálce, která je pro jízdu na místě elektronicky omezená na osmdesátku,“ líčí Filip Tichý. Pro běžnou jízdu v provozu je pak elektronický omezovač nastavený na 148 km/h.

  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...