Harley umí i na závodní trati, inspiroval se u dragsterů

aktualizováno 
Tradiční americký výrobce motocyklů poslední dobou tradice spíše boří. Před pár týdny oznámil rozšíření záběru od cruiserů a touringů směrem k novým typům strojů. V budoucnu zamíří i mezi na malé objemy a do terénu, velké plány má i s elektropohonem. Nový Harley-Davidson je ovšem obří devatenáctistovka ve stylu power-cruiser.

První novinka pro sezonu 2019 sice ještě konstrukčně vychází z tradiční řady cruiserů Softail, ale přichází s novým stylem a novým image.

Nový model není zacílený na dosavadní tradiční zákazníky H-D. Loví mezi mladšími zájemci o sportovní svezení a agresivní jízdní styl. Model FXDR 114 je obří devatenáctistovka ve stylu power-cruiser. 

Motor 1870 ccm doplňují odlehčené hliníkové a kompozitové prvky včetně nové hliníkové kyvné vidlice, pomocného rámu ze stejného materiálu, odlehčených kol a blatníků. Díky nim se podařilo stlačit váhu plně natankovaného stroje pod 300 kg.

Harley-Davidson FXDR 114 j
Harley-Davidson FXDR 114 j

Zajímavým rysem je tenký zadní blatník, který se pohybuje spolu se zadním kolem a za jízdy tak téměř není vidět. Zaujme i moderně tvarovaný výfuk, otevřené sání a obří zadní pneumatika 220 mm. I přes pořádně dlouhý rozvor a velkorysý úhel řízení 34 stupňů slibuje výrobce obratné zatáčení i na zakroucených silničkách a úhly náklonu v zatáčkách až 33 stupňů.

Fotogalerie

Hlavním vzorem FXDR jsou dragsterové speciály. Poslední verze motoru Milwaukee-Eight o zdvihovém objemu 1870 ccm je vyladěná na točivý moment 161 Nm při 3500 ot/min, i když pro Evropu asi pár procent síly ztratí kvůli přísnějším emisním limitům. 

Maximální výkon Harley zásadně neudává a dává důraz na pořádný točivý moment, ale dá se odhadovat hodnota něco málo přes sto koní. Podle FXDR je prvním důkazem nového směru uvažování americké značky a bude zajímavé sledovat, jak na to zareagují zákazníci. Na tom se podepíše i cena přesahující půl milionu korun.

Autoři:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

OBRAZEM: S holešovickou Továrnou je amen, parádní konec obstaraly motorky

All Ride Show 2018

Na třetím ročníku pražské výstavy motocyklových přestaveb All Ride Show se představily desítky roztodivných strojů. Na...

Nejslavnější československý motocykl vznikl ilegálně a předběhl celý svět

Jawa 250 Pérák na dobovém prospektu

Ač tomu dnes nic nenasvědčuje, tak Československo bývalo svého času motocyklovou velmocí. A za náš nejslavnější...

VIDEO: Osmdesát let stará čezeta šlape jako hodinky

ČZ 125 A

Svezení na osmdesátileté motorce vyžaduje fištrón a úctu: žádný kvalt, hezky s rozvahou. Kochací jízda zapomenutými...

Najdete na iDNES.cz