Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

  10:00aktualizováno  10:00
Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého automobilového koncernu Volkswagen.

Agentuře Reuters to řekly zdroje obeznámené se situací. Hodnota transakce by podle nich mohla činit až 1,5 miliardy eur (39,4 miliardy Kč).

Harley-Davidson si podle neoficiálních informací vybral společnost Goldman Sachs, aby ji zastupovala při jednáních s Volkswagenem. Nabídku chtějí Američané podat už v červenci.

Odborníci ovšem nečekají, že by se vše rozhodlo před listopadovým veletrhem EICMA v Miláně, který patří k nejvýznamnějším motorkářským veletrhům světa.

Ducati patří v německém koncernu pod značku Audi, ta italského výrobce motocyklů koupila před pouhými pět lety.

Prodej značky Ducati by Volkswagenu pomohl financovat reorganizaci aktivit po skandálu kolem falšování testů emisí naftových vozů. Nabídky na značku Ducati podle zdrojů připravují rovněž indický výrobce Bajaj Auto a některé investiční fondy.

Společnost Ducati vznikla v roce 1926 v Boloni jako malá rodinná firma, která vyráběla rádiové součástky. Na motocyklový trh vstoupila v roce 1949 a postupně se rozrostla na předního světového výrobce motocyklů. Svého času byla považována za motocyklový ekvivalent Ferrari.

Fotogalerie

Proti prodeji divize Ducati se stavějí odbory, které ovládají polovinu křesel v dvacetičlenné dozorčí radě Volkswagenu. „Ducati je klenot, jehož prodej nemá podporu zástupců zaměstnanců v dozorčí radě Volkswagenu,“ uvedl mluvčí závodní rady koncernu. „Harley-Davidson je z hlediska technologií na míle daleko za Ducati,“ dodal.

Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě. Jeho součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto.

Autoři: ,




Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Další z rubriky

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.